Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Και οι αερομεταφορές στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών της Ε.Ε.

Βίκυ Καραντζαβέλου - 31 Δεκέμβριος 2007, 00:00

Ο αρμόδιος επίτροπος για θέματα περιβάλλοντος κ. Σταύρος Δήμας χαιρέτισε την πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε από το Συμβούλιο Περιβάλλοντος για να συμπεριληφθούν οι εκπομπές αεριών των αεροσκαφών και των αερομεταφορών γενικότερα στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών της Ε.Ε...

Ο αρμόδιος επίτροπος για θέματα περιβάλλοντος κ. Σταύρος Δήμας χαιρέτισε την πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε από το Συμβούλιο Περιβάλλοντος για να συμπεριληφθούν οι εκπομπές αεριών των αεροσκαφών και των αερομεταφορών γενικότερα στο<...>

σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών της Ε.Ε.

«Οι Υπουργοί Περιβάλλοντος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ενεργοί και ενήμεροι για τις προκλήσεις που θα βρεθούν μπροστά μας και την αναγκαιότητα για δράση. Η πολιτική αυτή συμφωνία στο να συμπεριληφθούν οι αερομεταφορές στο πρόγραμμα της Ε.Ε. στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα για την αποφασιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να λάβει γενναία μέτρα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», είπε ο κ. Δήμας

Εκπομπές αεροσκαφών και το σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών της Ε.Ε.

Η θέση του Συμβουλίου παραμένει κοντά στην αρχική πρόταση της Ε. Επιτροπής που λήφθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 2006 και οι περισσότερες αλλαγές αποτελούν τεχνικές βελτιώσεις. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλες αλλαγές πιο πολιτικής φύσης οι οποίες είναι οι εξής:

  • Την εισαγωγική φάση διάρκειας ενός έτους για εσωτερικές πτήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έχει προταθεί από την Επιτροπή και η οποία απορρίφθηκε καθώς και ότι το σύστημα εμπορίας θα γίνει τώρα λειτουργικό σε μία φάση ξεκινώντας από το 2012.
  •  
  • Οι εκπομπές αερίων θα περιοριστούν κατά 100% του μέσου όρου για το 2004-2006. Το επίπεδο πώλησης αυξήθηκε κατά 10% και τα έσοδα από τις χορηγήσεις θα χρησιμοποιηθούν για την καταπολέμηση των κλιματικών αλλαγών.
  • Θα εξαιρεθούν οι εταιρείες με πολύ χαμηλά επίπεδα κίνησης σε διαδρομές από, σε και μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπό αυτό το μηχανισμό πολλές εταιρείες από τις αναπτυσσόμενες χώρες με πολύ περιορισμένες αεροπορικές συνδέσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση θα εξαιρεθούν. Το γεγονός αυτό δεν θα έχει σημαντική επίδραση στις εκπομπές που θέτει το σύστημα.
  • Ένα ειδικό αποθεματικό των ελεύθερων χορηγήσεων των νέων εισαχθέντων ή των γρήγορα αναπτυσσόμενων αεροπορικών εταιρειών έχει προστεθεί. Ενώ αυτό δεν είχε συμπεριληφθεί στην αρχική πρόταση, κρίθηκε αποδεχτή ως αποθεματικό που λαμβάνεται από το συνολικό περιορισμό και για αυτό δεν επηρεάζει το περιβαλλοντικό πρόγραμμα του συστήματος.
  • Ένας νέος μηχανισμός για να εξασφαλιστεί συνεπή και γρήγορη εφαρμογή μέσα στην Ε.Ε. έχει εισαχθεί. Τα κράτη-μέλη μπορούν να ζητήσουν να απαγορευτεί μια αεροπορική εταιρεία να λειτουργεί στην Ε.Ε. εάν κατ’ επανάληψη δεν συμμορφώνεται με το σύστημα και άλλα μέτρα έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικά.

Η πολιτική αυτή συμφωνία θα υιοθετηθεί επίσημα ως «κοινή στάση» μέσα στο 2008. Τότε θα σταλεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για δεύτερη ανάγνωση.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top