Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΕυρωπαϊκή ΈνωσηΕ.Ε.: Η Ελλάδα καθυστερεί την επέκταση της χρήσης των βιοκαυσίμων στις μεταφορές
Απάντηση Πίμπαλγκς σε Παπαδημούλη

Ε.Ε.: Η Ελλάδα καθυστερεί την επέκταση της χρήσης των βιοκαυσίμων στις μεταφορές

“Οι εθνικοί ενδεικτικοί στόχοι, τους οποίους είχε θέσει η Ελλάδα για το μερίδιο των βιοκαυσίμων ήταν το 2005 ποσοστό 0,70%. Το πραγματικό μερίδιο των βιοκαυσίμων στην Ελλάδα διαμορφώθηκε το 2005σε […]

“Οι εθνικοί ενδεικτικοί στόχοι, τους οποίους είχε θέσει η Ελλάδα για το μερίδιο των βιοκαυσίμων ήταν το 2005 ποσοστό 0,70%. Το πραγματικό μερίδιο των βιοκαυσίμων στην Ελλάδα διαμορφώθηκε το 2005<...>σε ποσοστό 0,01%”. Αυτά αναφέρει στη απάντηση του, μεταξύ άλλων, ο αρμόδιος Επίτροπος για την ενέργεια κ. Α. Πίμπαλγκς στον κ. Δ. Παπαδημούλη.

Ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΝ, με την ερώτησή του, ζητούσε να ενημερωθεί για τα μέτρα που έχει λάβει η Ελλάδα για την παραγωγή και προώθηση της χρήσης βιοκαυσίμων προς αντικατάσταση του ντίζελ ή του πετρελαίου για τις μεταφορικές χρήσεις και για την κάλυψη του ετήσιου εθνικού στόχου της.

Ο αρμόδιος Επίτροπος στην απάντησή του υπογραμμίζει ότι ο εθνικός ενδεικτικός στόχος τον οποίο έχει θέσει η Ελλάδα για το μερίδιο των βιοκαυσίμων το 2010 είναι ποσοστό 5,75%. Στα επιχειρησιακά προγράμματα του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Ανάπτυξης “δεν υπάρχει ιδιαίτερο κεφάλαιο για τα βιοκαύσιμα, μολονότι το επιχειρησιακό πρόγραμμα `Ανταγωνιστικότητα και επιχειρηματικό πνεύμα` ασχολείται με την `Ολοκλήρωση του ενεργειακού συστήματος της χώρας και στήριξη της αειφορίας` με σκοπό να μειωθεί η εξάρτηση της Ελλάδας από το πετρέλαιο μέσω, εν μέρει, της διείσδυσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας”. Επιπλέον “το σχέδιο αγροτικής ανάπτυξης 2007-2013 για την Ελλάδα, το οποίο έχει προκύψει από το Εθνικό Στρατηγικό Πρόγραμμα της Ελλάδας, δεν περιέχει μέτρα ειδικώς για τα βιοκαύσιμα”.

“Ο εθνικός ενδεικτικός στόχος”, επεσήμανε σχετικά ο κ. Παπαδημούλης, “τον οποίο έχει θέσει η Ελλάδα για το μερίδιο των βιοκαυσίμων το 2010 είναι το ποσοστό του 5,75%. Μέχρι σήμερα, το ποσοστό αυτό δεν αγγίζει καν το 1%. Για το 2007 δεν έχει κατατεθεί ακόμα η απαιτούμενη έκθεση προόδου της χώρας για τη χρήση των βιοκαυσίμων στις μεταφορές. Η Ελλάδα πρέπει μέσα σε δύο χρόνια να καλύψει την τεράστια αυτή διαφορά. Αντ` αυτού όμως, εξακολουθεί να μεγαλώνει την εξάρτησή της από το πετρέλαιο, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. Πότε επιτέλους οι αρμόδιες αρχές θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να εκπληρώσουν τους στόχους που οι ίδιες έχουν θέσει;”

Παπαστάμκος: Ασυντόνιστη η στάση της Κομισιόν για τα Βιοκαύσιμα

Στη διάσταση απόψεων μεταξύ των αρμοδίων Επιτρόπων για το θέμα των βιοκαυσίμων εστίασε χτες με την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Καθηγητής κ. Γιώργος Παπαστάμκος.

Συγκεκριμένα ο Έλληνας ευρωβουλευτής τόνισε ότι: “Υφίσταται ο διακηρυγμένος στόχος να καλύπτει η χρήση των βιοκαυσίμων το 10% του ποσοστού των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Έχω την αίσθηση ότι παρατηρούνται αποκλίνουσες απόψεις μεταξύ των Επιτρόπων Ενέργειας, Περιβάλλοντος, Βιομηχανίας και Γεωργίας. Τέσσερεις αρμόδιοι Επίτροποι, τέσσερεις αποκλίνουσες απόψεις; Ποιό μήνυμα μπορώ να μεταφέρω στους Έλληνες αγρότες οι οποίοι έστρεψαν ή θέλουν να στρέψουν τις καλλιέργειές τους στην παραγωγή βιοκαυσίμων πρώτης γενιάς ιδίως μετά την αναδιάρθρωση της κοινής οργάνωσής ζάχαρης;”

Εν συνέχεια, παρέθεσε κατά καιρούς δηλώσεις μελών του Κολεγίου της Επιτροπής, που καταδεικνύουν το εύρος της απόκλισης των απόψεων που παρατηρείται:

Andris Piebalgs, Επίτροπος για την Ενέργεια: “…τα βιοκαύσιμα πρέπει να υποστηριχθούν εξίσου, καθώς αποτελούν το περισσότερο άμεσα εφικτό τρόπο για να υπάρξει αξιόλογος περιορισμός της ανησυχητικής αύξησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές”.

Σταύρος Δήμας, Επίτροπος για το Περιβάλλον: “Έχουμε δει ότι τα περιβαλλοντικά προβλήματα που προκαλούνται από τα βιοκαύσιμα καθώς και τα κοινωνικά προβλήματα είναι μεγαλύτερα από όσο νομίζαμε. Πρέπει λοιπόν να κινηθούμε πολύ προσεκτικά”.

Gunter Verheugen, Επίτροπος για Επιχειρήσεις και την Βιομηχανία: “Τα βιοκαύσιμα θα μπορούσαν να μειώσουν της εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για όλο το στόλο αντί για μερικά μοντέλα. Τα βιοκαύσιμα πρώτης γενιάς…δεν προσφέρουν βιώσιμη λύση. Αντίθετα μπορεί να οδηγήσουν σε ακόμα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά προβλήματα. Πρέπει να συγκεντρωθούμε στα βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς”.

Mariann Fischer Boel, Επίτροπος για την Γεωργία και την Ανάπτυξη της υπαίθρου: “…Και καθώς βελτιώνουμε την τεχνολογία κατά τη διαδικασία παραγωγής, μπορούμε να περιμένουμε ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις ήδη από τα βιοκαύσιμα πρώτης γενιάς. Αυτή τη στιγμή, τα βιοκαύσιμα πρώτης γενιάς είναι η μόνη επιλογή προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές και η εξάρτηση από το πετρέλαιο στον τομέα των μεταφορών. Αλλά φυσικά ευχόμαστε να δούμε τα βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς να αυξάνονται το συντομότερο δυνατό”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024