Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης

Στην υπηρεσία και του τουρισμού οι ευρυζωνικές υπηρεσίες

Θοδωρής Κουμέλης - 29 Φεβρουάριος 2008, 00:00

Με μεγάλη επιτυχία στέφθηκε η ημερίδα του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης με θέμα «Ευρυζωνικότητα & Τουρισμός στην Περιφέρεια Αττικής», που πραγματοποιήθηκε προχτές, Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2008 στο ξενοδοχείο<...>

«Stratos Vassilikos». Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Προώθηση της Ευρυζωνικότητας στον Τομέα του Τουρισμού στις Περιφέρειες: Δυτικής Ελλάδας, Αττικής, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και Θεσσαλίας», που υλοποιεί το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης με χρηματοδότηση από το Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Η προχτεσινή ημερίδα ήταν η πρώτη μιας σειράς εκδηλώσεων που έχει προγραμματίσει το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης για τις Περιφέρειες Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Θεσσαλίας και Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης. Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, θα οργανωθούν αντίστοιχες ημερίδες στην Πάτρα, στο Βόλο και στην Κομοτηνή, μαζί με άλλες μικρότερες εκδηλώσεις σε συγκεκριμένους τουριστικούς προορισμούς των τεσσάρων Περιφερειών.

Στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμό ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Σπύρος Ευσταθόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής, κ. Χαράλαμπος Μανιάτης.

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Σπύρος Ευσταθόπουλος, επεσήμανε τη σπουδαιότητα που έχουν οι νέες τεχνολογίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού και τη σημασία που δίνει στα σχετικά έργα υποδομής το Υπουργείο. Ανέφερε ενδεικτικά τα έργα:

  • Tour-On-Net (πλατφόρμα πρόσβασης, εξυπηρέτησης, παρακολούθησης και διαχείρισης ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης),
  • Δορυφόρος Λογαριασμός Τουρισμού και Παρατηρητήριο Τουρισμού, (ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα στρατηγικού σχεδιασμού του τουριστικού τομέα),
  • Υπηρεσία μιας Στάσης (ανάπτυξη, εγκατάσταση και λειτουργία εφαρμογής για την παροχή άμεσης πληροφόρησης και διεκπεραίωσης ολοκληρωμένων διοικητικών συναλλαγών στις επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα και σε δυνητικούς επενδυτές).

Παράλληλα, κάλεσε όλους τους φορείς να συμβάλουν στην προσπάθεια της πολιτείας αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «Για να υπάρξει αποτέλεσμα, θα πρέπει και οι υπόλοιποι φορείς να κινηθούν προς την ίδια κατεύθυνση με την πολιτεία. Τι αξία θα έχει η «Υπηρεσία μιας Στάσης», για παράδειγμα, αν μόνο ένα πολύ μικρό μέρος των τουριστικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο;».

Οι ομιλητές παρουσίασαν ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία από το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, σύμφωνα με τα οποία ο ρυθμός διείσδυσης της ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα είναι από τους υψηλότερους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, την 1η  Ιανουαρίου 2008, οι ευρυζωνικές συνδέσεις έφτασαν τις 1.017.475 (ποσοστό 9,11%) ενώ το 2004 το ποσοστό διείσδυσης ήταν μόλις 0,1%. Σχετικά με την περαιτέρω ανάπτυξη, θα επενδυθούν ευρωπαϊκά κονδύλια και ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 210 εκατ. ευρώ σε περιοχές όπου δεν υπάρχει επαρκής ευρυζωνική πρόσβαση για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Μεταξύ των σχετικών Δράσεων ξεχωρίζουν τα Ευρυζωνικά Μητροπολιτικά Δίκτυα Οπτικών Ινών (Συνολικός Προϋπολογισμός 62 εκατ. ευρώ) και τα Ασύρματα Ευρυζωνικά Δίκτυα σε Δήμους και ΤΕΔΚ (Συνολικός Προϋπολογισμός 42 εκατ. ευρώ).

Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στα κύρια πλεονεκτήματα των ευρυζωνικών συνδέσεων (υψηλή ταχύτητα, αδιάλειπτη σύνδεση, χαμηλό κόστος) και έδωσαν απλά, πρακτικά παραδείγματα για το πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να εκμεταλλευθούν αυτά τα πλεονεκτήματα για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις δυνατότητες που δίνουν οι ευρυζωνικές υπηρεσίες σε όσους ασχολούνται με το marketing των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών (newsletters, online διαφημίσεις, online κρατήσεις, κτλ).

Επιπλέον, παρουσιάστηκαν συγκεκριμένες μελέτες περίπτωσης, ενδεικτικές των τρόπων, με τους οποίους οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευρυζωνικές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκαν η υπηρεσία «click to call», η οποία επιτρέπει την άμεση τηλεφωνική επικοινωνία μιας επιχείρησης με τον επισκέπτη της ιστοσελίδας της χωρίς κόστος για τον δεύτερο, οι υπηρεσίες διαδραστικής τηλεόρασης για τους πελάτες των ξενοδοχείων, καθώς και πρόσφατη εφαρμογή της τεχνικής viral marketing, η οποία στοχεύει στην υψηλότερη ανάμειξη του πελάτη με την επιχείρηση και τα προϊόντα της, σε βαθμό που ο ίδιος να ενημερώσει γι’ αυτά φίλους και γνωστούς.

Το τουριστικό portal της Περιφέρειας Αττικής και η ιστοσελίδα του ομίλου ξενοδοχείων Airotel παρουσιάστηκαν ως πρότυπα εφαρμογών (best practices). Και τα δύο έχουν βραβευθεί στο πλαίσιο των ERMIS AWARDS (1η θέση το 2005 και 3η θέση το 2007, αντίστοιχα).

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top