Τελευταία νέα
ΑρχικήΕκθέσειςΣπηλιωτόπουλος: Αυξανόμενο το ενδιαφέρον των Γερμανών για την Ελλάδα
Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης

Σπηλιωτόπουλος: Αυξανόμενο το ενδιαφέρον των Γερμανών για την Ελλάδα

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΒΕΡΟΛΙΝΟ – ITB 2008: Ιδιαίτερα θετικά είναι τα μηνύματα από την γερμανική αγορά για την τρέχουσα περίοδο, αφού, όπως ανέφερε ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, σε χτεσινή συνέντευξη που παραχώρησε στα διεθνή ΜΜΕ, στο πλαίσιο της έκθεσης ITB…

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΒΕΡΟΛΙΝΟ – ITB 2008: Ιδιαίτερα θετικά είναι τα μηνύματα από την γερμανική αγορά για την τρέχουσα περίοδο, αφού, όπως ανέφερε ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, σε χτεσινή συνέντευξη που παραχώρησε στα διεθνή ΜΜΕ, στο πλαίσιο<...>της έκθεσης ITB. “το ενδιαφέρον των Γερμανών για την Ελλάδα είναι εντονότερο τον τελευταίο καιρό και βαίνει αυξανόμενο”. “Πρόκειται για ενδείξεις” σημείωσε “που, αν τις ερμηνεύσουμε αριθμητικά, προμηνύουν για το 2008 άνοδο μεγαλύτερη από αυτή του 2007. Και αυτό δικαιώνει τις προσπάθειές μας να ενισχύσουμε την θέση της Ελλάδας στη γερμανική τουριστική αγορά”.

Σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Tour Operators, μεταξύ 80 προορισμών η Ελλάδα εχει κατακτήσει την δεύτερη θέση ως προς το ενδιαφέρον και τις προτιμήσεις που εκφράζουν οι επισκέπτες. Ειδικά δε για την γερμανική αγορά, έρευνα της TUI δείχνει ότι, δείγμα 3,5 χιλιάδων Γερμανών επισκεπτών θεωρούν την Ελλάδα ως την πιο ελκυστική χώρα στον κόσμο. Σχολιάζοντας την έκθεση του World Economic Forum για τους δείκτες ανταγωνιστικότητας που δημοσιοποιήθηκε μόλις πριν απο λίγες ημέρες, ο κ. Σπηλιωτόπουλος τόνισε ότι “αφενός η Ελλάδα βελτίωσε την θέση της ως τουριστικός προοροσμός και απο 24η, ανήλθε στην 22η θέση και αφετέρου η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ όλων των χωρών ως προς την προτεραιότητα που προσδίδει η Κυβέρνησή της στον τουριστικό τομέα”.

“Ο τουρισμός για τη χώρα μας” επεσήμανε ο κ. Υπουργός “αποτελεί πραγματικό μοχλό της οικονομίας. Αντιπροσωπεύει το 18,5% του ΑΕΠ και 11,5 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο στο ταμείο του κράτους. Σήμερα πλέον έχει ωριμάσει η στιγμή ο προορισμός Ελλάδα, να εδραιωθεί μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίως. Όχι επειδή το υπαγορεύει η πλούσια τουριστική μας παράδοση, αλλά επειδή η Ελλάδα σήμερα δεν είναι μόνο αυτό που ήταν, αλλά πολύ περισσότερα. Είναι ένας τόπος που συνδυάζει την ποιότητα, την πολυμορφία και την βιωσιμότητα, ένας τόπος που διαρκώς αυξάνει την ποιότητα των υπηρεσιών του, ένας τόπος που μεταμορφώνεται σε προορισμό κύρους και αξιώσεων”.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα και για τις τέσσερεις εποχές του χρόνου

Μιλώντας για την χώρα μας ως τουριστικό προορισμό, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης τόνισε στους ξένους δημοσιογράφους ότι “Η Ελλάδα δεν διαθέτει μόνο ήλιο και θάλασσα, δεν είναι μια χώρα μόνο για το καλοκαίρι, αλλά και για τις τέσσερεις εποχές του χρόνου. Η Ελλάδα είναι μια χώρα με υποδομές για συνέδρια αξιώσεων, για αξιόλογα city breaks, είναι μια χώρα με πολυπρόσωπη ενδοχώρα, με σύγχρονες υποδομές και με πολυτελείς εγκαταστάσεις.

Είναι επίσης μια χώρα ιδανική για κρουαζιέρες. Σύμφωνα με έρευνα των European Cruise Council, Euroyards, MedCruise and Cruise Europe (που δημοσιοποιήθηκε μόλις προ ημερών) η Ελλάδα είναι ο τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός κρουαζιερών στην Ευρώπη, μετά την Ιταλία και με μικρή διαφορά, από την Ισπανία.

Ανεξερεύνητη ακόμη σε πολύ μεγάλο βαθμό, που μπορεί να προσφέρει πραγματικές εμπειρίες, σε ένα διεθνές περιβάλλον που ομογενοποιείται τουριστικά όλο και περισσότερο. Η επιλογή του σλόγκαν “The True Experience” ανταποκρίνεται στο ζητούμενο του σύγχρονου ταξιδιώτη να αποκομίσει εμπειρίες διαφορετικές από αυτές της καθημερινότητάς του, να ζήσει και να γνωρίσει ένα διαφορετικό κομμάτι του τόπου που θα το οικειοποιηθεί ο καθένας με διαφορετικό τρόπο: είτε αυτό σημαίνει ήλιο και θάλασσα, είτε νυχτερινή ζωή, είτε περιήγηση στη φύση, είτε γαστρονομική απόλαυση, είτε καταδύσεις, ένας τομέας τον οποίο διερευνούμε και επιθυμούμε να προωθήσουμε”.

Αξιοποιούμε όχι μόνο τα παραδοσιακά αλλά και τα δημιουργικά μέσα επικοινωνίας

Γνωρίζοντας πως πλέον 1 στους 2 ταξιδιώτες χρησιμοποιεί το internet όχι μόνο για να αντλήσει πληροφορίες, αλλά και για να κλείσει το ταξίδι του, η Ελλάδα τριπλασίασε τον προϋπολογισμό της για διαφήμιση στις μεγάλες μηχανές αναζήτησης και σε εξειδικευμένα sites. Παράλληλα, το portal του ελληνικού τουρισμού, το οποίο θα προσφέρει τεράστιες δυνατότητες ενημέρωσης σε όλους τους δυνητικούς επισκέπτες έχει μπει στην τελική ευθεία.

Σήμερα η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να προτείνει διαφορετικά τουριστικά προϊόντα και να τα προβάλλει με διαφορετικούς τρόπους. Έχοντας ξεκάθαρους στόχους συνδέουμε τον τουρισμό με τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, παρουσιάζουμε τη διαφημιστική μας καμπάνια στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου, χρησιμοποιούμε όχι μόνο τα παραδοσιακά αλλά και τα δημιουργικά μέσα επικοινωνίας” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπηλιωτόπουλος.

Η καμπάνια της Ελλάδας, όπως τόνισε ο κ. Υπουργός, προβάλλεται στη μεγαλύτερη οθόνη προβολής βίντεο στην Ευρώπη, στη Κουρφούρστενταμ, όπως και στις εφημερίδες Die Welt και Die Welt am Sonntag, ενώ έκθεση φωτογραφίας με εικόνες από Ελλάδα πραγματοποιείται σε κεντρικό σημείο του Βερολίνου, στο Sony Center. Ανάλογες εκθέσεις φωτογραφίας πραγματοποιούνται και σε άλλες μεγάλες γερμανικές πόλεις, όπως στη Φρανγκφούρτη, το Μόναχο, τη Στουντγκάρδη, το Αμβούργο.

“Επενδύουμε στην ψηφιακή τεχνολογία γιατί είναι εύχρηστη, ευέλικτη και οικολογική. Είναι μια επένδυση στο παρόν, αλλά και στο μέλλον” υπογράμμισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος.

Ελλάδα – Η αληθινή εμπειρία

“Με φόντο τη σημασία της αληθινής εμπειρίας, η Ελλάδα μεγαλώνει, ωριμάζει, καλλιεργεί ένα τουριστικό προϊόν στο οποίο μπορούν να χωρέσουν πολλές διαφορετικές ταυτότητες, πολλές διαφορετικές αγορές, πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι. Μοναδική προϋπόθεση είναι η αδιαπραγμάτευτη απαίτηση για ποιότητα. Μια απαίτηση που εμείς μπορούμε πλέον να την εγγυηθούμε. Ένα άλλο που μπορούμε να εγγυηθούμε είναι αυτό για το οποίο ο εικοστός πρώτος αιώνας θα αποδειχθεί σημαδιακός: τη περιβαλλοντική συνείδηση. Η τουριστική ανάπτυξη μπορεί να λειτουργήσει σε αρμονία με το περιβάλλον, και αυτό αποτελεί μία από τις κυριότερες προτεραιότητές μας” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης.

“O τουρισμός έχει τη δύναμη να ριζώσει την περιβαλλοντική συνείδηση σε εκατομμύρια ανθρώπινες ψυχές” σημείωσε και πρόσθεσε: “Την περιβαλλοντική συνείδηση την οφείλουμε αν όχι στους εαυτούς μας, τουλάχιστον στις επόμενες γενιές. Οπότε φροντίζουμε να την ιεραρχούμε ψηλά, καθιστώντας το ελληνικό τουριστικό προϊόν κτήμα των πιο σημαντικών ρευμάτων της νέας εποχής. Οδηγούμε την πορεία προς τον Πράσινο Τουρισμό με πιλοτικές δράσεις στους τουριστικούς προορισμούς, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, αλλά και αναλαμβάνουμε δράσεις παρέμβασης που θα δείξουν τον δρόμο μπροστά”.

Ήδη το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης έχει αναπτύξει ένα πρότυπο πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, με μια σειρά από eco-camping, eco-marinas, αλλά και καινοτόμες δράσεις όπως περιβαλλοντικές διαδρομές, περίπτερα και παρατηρητήρια.

Τα μέτρα που ανακοίνωσε για τις πυρόπληκτες περιοχές της Ολυμπίας και του Καϊάφα στη Δυτική Πελοπόννησο, περιλαμβάνουν συγκεκριμένες πιλοτικές παρεμβάσεις, ολοκληρωμένου χαρακτήρα, ιδιαίτερα για τη στήριξη της ενδοχώρας, με στόχο την ένταξή τους στη μακροπρόθεσμη εθνική στρατηγική για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Επίσης, η ελληνική τουριστική ηγεσία προχωρά στη μετατροπή των κάμπινγκ σε οικολογικά στη Σκοτίνα, στο Παλιούρι, στην Ασπροβάλτα και στο Φανάρι στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς και στη δημιουργία οικολογικής μαρίνας στο Παλιούρι της Χαλκιδικής.

“Όλα αυτά, φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν” τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “εάν δεν καθιστούσαμε απαραίτητο τον εκσυγχρονισμό όλων των υπηρεσιών που σχετίζονται με τον Τουρισμό και πάνω απΆ όλα την λειτουργία των μεταφορών, μια λειτουργία που έχει μπει κι αυτή σε μια νέα τροχιά”.

Τα αεροδρόμια σταδιακά αλλάζουν πρόσωπο

“Σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών”, συνέχισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “αναβαθμίζουμε τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ενώ στο σημείο αυτό πρέπει να πω ότι για πρώτη φορά, πέρυσι, λειτούργησαν τα περιφερειακά αεροδρόμια με μείωση των τελών για απογείωση και προσγείωση κατά τους χειμερινούς μήνες.

Τα αεροδρόμια μας σταδιακά αλλάζουν πρόσωπο. Μη ξεχνάτε ότι, λόγω της μορφολογίας της πατρίδος μας, η Ελλάδα ως κράτος διαθέτει τους περισσότερους αερολιμένες της Ευρώπης. Σε λίγα χρόνια, θα διαθέτουμε ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, ενώ αναβαθμίζονται και οι περισσότεροι διεθνείς αερολιμένες μας.

Επίσης, τα αεροδρόμια Αράξου, Νέας Αγχιάλου και Καλαμάτας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη των ευρύτερων περιοχών, υποδέχονται και διεθνείς πτήσεις από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο του εκάστοτε έτους.

Αδιαμφισβήτητος παράγοντας του παραπάνω εκσυγχρονισμού είναι και οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις μεγάλων πόλεων της Ευρώπης με πολλές περιοχές της Ελλάδας, τόσο με τις τακτικές πτήσεις εταιριών χαμηλού κόστους όσο και με πτήσεις τσάρτερ. Επίσης, εκσυγχρονίζουμε τα λιμάνια μας και αναπτύσουμε το δίκτυο των μαρίνων αξιοποιώντας την ιδιωτική πρωτοβουλία.

Στόχος είναι οι επισκέπτες της χώρας μας να φεύγουν χορτασμένοι και απολύτως ικανοποιημένοι, και αυτομάτως να γίνονται διαφημιστές της Ελλάδας, εξαπλώνοντας τη νέα εικόνα του τόπου μας από στόμα σε στόμα σε όλο τον κόσμο”.

Δ` ΚΠΣ: Στόχος η ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Το ίδιο φιλόδοξη είναι η στρατηγική μας και όσον αφορά στην Τέταρτη Προγραμματική περίοδο. “Ο βασικός στόχος των παρεμβάσεων στον τομέα του Τουρισμού”, υπογράμμισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “είναι η ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Το συνολικό ποσό των πόρων Δημόσιας Δαπάνης που θα διαχειριστούν το Υπουργείο και οι εποπτευόμενοι φορείς, ανέρχεται και για τις 13 Περιφέρειες της Ελλάδας στο ύψος των 564 εκατ. ευρώ, θέτοντας ως προτεραιότητα την ανάδειξη της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς”.

Στα Δημόσια έργα περιλαμβάνονται καινοτόμες προτάσεις για τουριστικά αγκυροβόλια, κέντρα θαλασσοθεραπείας, ιαματικές πηγές, καταδυτικά κέντρα, διατηρητέα ή παραδοσιακά ξύλινα σκάφη, χιονοδρομικά κέντρα, καθώς και ορειβατικά κέντρα. Παράλληλα με θεσμικές παρεμβάσεις διευκολύνονται οι ξένες επενδύσεις με μέτρα για τον περιορισμό της γραφειοκρατίας. Ακόμη ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την εγκαθίδρυση προτύπου κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά, γεγονός που θα πιστοποιεί την ποιότητα των ελληνικών ξενοδοχείων.

“Η τουριστική εικόνα της χώρας μας αλλάζει, εκσυγχρονίζεται, εισβάλλει με αξιώσεις στο νέο ανταγωνιστικό πεδίο. ΓιΆ αυτό και δίνουμε τόσο μεγάλη σημασία στις επενδύσεις. Επειδή πιστεύουμε πως ενισχύοντας το αναπτυξιακό κομμάτι του τουρισμού, καλλιεργούμε το αύριο, δημιουργούμε έναν μακρόπνοο ορίζοντα μέσα από τον οποίο αυτό που προκύπτει είναι η Ελλάδα του εικοστού πρώτου αιώνα” επεσήμανε ο κ. Σπηλιωτόπουλος.

Συνάντηση με δήμαρχο Βερολίνου

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του στο Βερολίνο για την έκθεση ITB, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος συναντήθηκε προχτές, Τετάρτη 5 Μαρτίου 2008, με τον Κυβερνώντα Δήμαρχο Βερολίνου και Πρωθυπουργό του κρατιδίου του Branderburg, κ. Klaus Wowereit, στο Δημαρχείο της πόλης.

Σε δηλώσεις του, μετά τη συνάντηση, ο κ. Σπηλιωτόπουλος δήλωσε εντυπωσιασμένος από την εικόνα της πόλης, αφού όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: Είναι εξαιρετικά δύσκολο από χρόνο σε χρόνο να δεις το ίδιο Βερολίνο. Βλέπεις καινούργια κτήρια, η ανάπτυξη κυριαρχεί παντού, η οικονομική δραστηριότητα είναι σε συνεχή ρυθμό, αλλά το Βερολίνο εξακολουθεί και είναι γοητευτικό. Είμαι από αυτούς που υποστηρίζουν ότι το Βερολίνο μπορεί να εξελιχθεί σε έναν τουριστικό προορισμό «City Break», όπως αντίστοιχα πιστεύω ότι η Αθήνα μπορεί να είναι γοητευτική για πάρα πολλούς Βερολινέζους για μεγάλο Σαββατοκύριακο”.

“Εκεί”, πρόσθεσε “όπως και στο γεγονός ότι μας ενώνουν περιβαλλοντικές και οικολογικές ευαισθησίες, υπάρχουν αρκετά κοινά σημεία, όπου μπορούμε να δραστηριοποιηθούμε πέρα από το γεγονός ότι μπορούμε να αναπτύξουμε μεταξύ μας μια πολιτισμική γέφυρα, που βοηθάει την καλύτερη τουριστική κατανόηση και των δυο πόλεων, αλλά και των δυο χωρών».

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024