Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΣημαντική για το περιβάλλον η ροή εναέριας κυκλοφορίας
Σταύρος Δήμας

Σημαντική για το περιβάλλον η ροή εναέριας κυκλοφορίας

“Δεν υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ των πτήσεων που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας και των νυκτερινών. Αυτό που ανησυχεί την Επιτροπή είναι ο αρνητικός αντίκτυπος των πτήσεων των αεροσκαφών στο κλίμα”, ανέφερε μεταξύ άλλων ο αρμόδιος για θέματα Περιβάλλοντος Επίτροπος, κ. Σταύρος Δήμας σε απάντησή του…

“Δεν υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ των πτήσεων που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας και των νυκτερινών. Αυτό που ανησυχεί την Επιτροπή είναι ο αρνητικός αντίκτυπος των πτήσεων των αεροσκαφών στο κλίμα”, ανέφερε<...>μεταξύ άλλων ο αρμόδιος για θέματα Περιβάλλοντος Επίτροπος, κ. Σταύρος Δήμας σε απάντησή του στον ευρωβουλευτή της Ν.Δ., κ. Μανώλη Μαυρομμάτη.

Η Κομισιόν υπέβαλε, το 2006, νομοθετική πρόταση για την ένταξη των αεροπορικών δραστηριοτήτων στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου εντός της Ε.Ε.. Το μέτρο αυτό θα καλύπτει τόσο τις νυχτερινές, όσο και τις μη νυχτερινές πτήσεις. Το σύστημα θα καλύπτει τις πτήσεις προς, από ή εντός της Ε.Ε. και ο συνολικός αριθμός των δικαιωμάτων στον τομέα της αεροπορίας θα είναι ισοδύναμος με τις μέσες εκπομπές της αεροπλοΐας στο διάστημα 2004-2006.

Στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης και συνολικής προσέγγισης του θέματος της αλλαγής του κλίματος σε σχέση με τις αεροπορικές μεταφορές, ο Επίτροπος δεσμεύτηκε ότι η Επιτροπή εξακολουθεί να στηρίζει την έρευνα στον τομέα των οικολογικότερων τεχνολογιών αεροπορικών μεταφορών, ιδίως στον τομέα των φιλικών προς το περιβάλλον κινητήρων, αλλά και σε ό,τι αφορά στα εναλλακτικά καύσιμα.

Στην ερώτηση του Μανώλη Μαυρομμάτη σχετικά με το ενδεχόμενο επιβολής ορίων στις ώρες λειτουργίας των Ευρωπαϊκών αεροδρομίων, η Κομισιόν απάντησε ότι τέτοιου είδους περιορισμοί λειτουργίας αποφασίζονται κατά περίπτωση από τους ίδιους τους φορείς εκμετάλλευσης των αεροδρομίων.

Η οδηγία 2002/30/EΚ σχετικά με την καθιέρωση των κανόνων και διαδικασιών για τη θέσπιση περιορισμών λειτουργίας εξαιτίας του θορύβου στους αερολιμένες της Ε.Ε. καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο τα κράτη μέλη μπορούν να θεσπίζουν λειτουργικούς περιορισμούς για την ηχορρύπανση, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας (ΔΟΠΑ). Η βελτίωση της ροής και των διαδρομών της εναέριας κυκλοφορίας αποτελεί, επίσης, βασική παράμετρο περιορισμού των αρνητικών συνεπειών της αεροπλοΐας στην αλλαγή του κλίματος. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της υποδομής του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας (SESAR) αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα τον κατά 10% περίπου περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ανά πτήση. Πρέπει εξάλλου να επιταχυνθεί η δημιουργία του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού, όπου ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας οργανώνεται με βάση την κυκλοφορία και όχι τα εθνικά σύνορα και ως εκ τούτου στα μέσα του 2008 αναμένεται πρόταση για αναθεώρηση της νομοθεσίας που αφορά στον ενιαίο ουρανό.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024