Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠαπαγιαννάκης: Απαιτούμενη η προώθηση του ποδηλάτου με συγκεκριμένα μέτρα
Βουλευτής Β` Αθηνών ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Παπαγιαννάκης: Απαιτούμενη η προώθηση του ποδηλάτου με συγκεκριμένα μέτρα

Ερώτηση προς τους Υπουργούς ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Μεταφορών & Επικοινωνιών σχετικά με την χρήση του ποδηλάτου και στην Αθήνα κατέθεσε χτες ο βουλευτής Β’ Αθηνών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., κ. Μιχάλης Παπαγιαννάκης, έπειτα […]

Ερώτηση προς τους Υπουργούς ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Μεταφορών & Επικοινωνιών σχετικά με την χρήση του ποδηλάτου και στην Αθήνα κατέθεσε χτες ο βουλευτής Β’ Αθηνών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., κ. Μιχάλης Παπαγιαννάκης, έπειτα από την εισήγηση<...>του ΥΠΕΧΩΔΕ για μια Ολοκληρωμένη Στρατηγική Αστικής Κινητικότητας, με προτάσεις για υποδομές ήπιων μορφών μετακίνησης.

“Μετά το περπάτημα” σημείωσε ο κ. Παπαγιαννάκης, “το ποδήλατο αντιπροσωπεύει τον πιο «αθώο» και ήπιο τρόπο μετακίνησης. Είναι αθόρυβο, δεν ρυπαίνει, δεν καταναλώνει καύσιμα και χώρο, είναι το λιγότερο επικίνδυνο μέσο απέναντι στον πεζό, αλλά και στον αναβάτη του. Ποδήλατο χρησιμοποιεί όποιος θέλει να είναι ευέλικτος όπως ο πεζός, αυτόνομος στις μετακινήσεις του, χωρίς να ζημιώνει το περιβάλλον”.

Στην Ευρώπη το ποδήλατο είναι από τα σημαντικά εργαλεία των αστικών πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας. Για την προώθησή του κατασκευάζονται ειδικές υποδομές και ασκούνται πολιτικές ευαισθητοποίησης για την αλλαγή των συμπεριφορών μετακίνησης. Ενδιαφέροντα βήματα έχουν γίνει σε κάποιες χώρες και στο επίπεδο της νομοθεσίας στοχεύοντας εμμέσως σε ρυθμίσεις και πολιτικές περιορισμού της χρήσης του αυτοκινήτου.

Στην Αθήνα για παράδειγμα, μέχρι σήμερα, δεν προβλέπονται ποδηλατόδρομοι και λωρίδες με ειδική σήμανση, ωστόσο άλλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν αναπτύξει άρτιο ποδηλατικό δίκτυο. Στο `Αμστερνταμ, μία παραδοσιακά φιλική προς τον ποδηλάτη πόλη, όπου το 40% των μετακινήσεων γίνονται στις δύο ρόδες, δίπλα από σχεδόν κάθε δρόμο υπάρχει αποκλειστική λωρίδα και φωτεινοί σηματοδότες για ποδήλατα. Αλλά και το Λονδίνο έχει περίπου 460 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, ενώ στο Παρίσι κατασκευάστηκε, σε σύντομο χρονικό διάστημα, δίκτυο ποδηλατοδρόμων 371 χιλιομέτρων.

“Επειδή στη χώρα μας οι μελέτες και πολύ περισσότερο η υλοποίηση των υποδομών υστερούν σημαντικά έναντι των άλλων ευρωπαϊκών χωρών”, ο βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. έθεσε στους αρμόδιους Υπουργούς τα ακόλουθα ερωτήματα:

  • Ποιό είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης κάποιου δικτύου ποδηλατοδρόμων σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Περιφέρεια;
  • Ποιοι θα είναι οι φορείς υλοποίησης, θα είναι η Κεντρική Διοίκηση ή η Τοπική Αυτοδιοίκηση; Θα προστατέψετε τους ποδηλάτες από την επιθετική κυκλοφοριακή συμπεριφορά των οδηγών ΙΧ με αυστηρότατα πρόστιμα και άλλους μηχανισμούς;
  • Υπάρχει ένα έργο άμεσης υλοποίησης ποδηλατόδρομου σε πρόσφορο χώρο, όπως το παραλιακό μέτωπο ή τα μεγάλα πάρκα, όπου θα αποτελέσει δείγμα καλής θέλησης για την προώθηση του ποδηλάτου ως μεταφορικό μέσο;
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024