Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΑισθητικές παρεμβάσεις στα αεροδρόμια μέχρι και το τέλος Απριλίου
Υπουργεία Μεταφορών και Τουριστικής Ανάπτυξης

Αισθητικές παρεμβάσεις στα αεροδρόμια μέχρι και το τέλος Απριλίου

Κοινή συνέντευξη Τύπου με θέμα την αισθητική αναβάθμιση των αεροδρομίων πραγματοποιήθηκε χτες από το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών και το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης. Τη συνέντευξη Τύπου παρεχώρησαν ο Υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών κ. Κωστής Χατζηδάκης και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Σπύρος Ευσταθόπουλος, εκπροσωπώντας τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης…

Κοινή συνέντευξη Τύπου με θέμα την αισθητική αναβάθμιση των αεροδρομίων πραγματοποιήθηκε χτες από το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών και το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης. Τη συνέντευξη Τύπου παρεχώρησαν ο Υπουργός Μεταφορών<...>& Επικοινωνιών κ. Κωστής Χατζηδάκης και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Σπύρος Ευσταθόπουλος, εκπροσωπώντας τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης κ. `Αρη Σπηλιωτόπουλο, ο οποίος απουσιάζει στην Κίνα ως απεσταλμένος της ελληνικής Κυβέρνησης για την Τελετή υποδοχής της Ολυμπιακής Φλόγας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου.

Μετά από υπόμνημα που κατέθεσε τον Δεκέμβριο ο ΣΕΤΕ στον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη, και αναφέρεται σε μια σειρά θεμάτων που πρέπει να τύχουν προτεραιότητας στην αντιμετώπισή τους από το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών και την πολιτική του για τις αερομεταφορές, το υπουργείο προχώρησε στην υλοποίηση των ενεργειών αυτών που είχαν βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα.

Συγκεκριμένα, το υπόμνημα ανέφερε ότι η θέση του ΣΕΤΕ για την πολιτική αερομεταφορών θα πρέπει να ορισθεί σε 2 επίπεδα δράσης: Το πρώτο, αφορά στις άμεσες –βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα– ενέργειες, οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου 2008. Αυτές οι ενέργειες αφορούν σε αισθητικές και λειτουργικές κατά κύριο λόγο παρεμβάσεις, τουλάχιστον στους σημαντικότερους διεθνείς αερολιμένες της χώρας μας.

Το δεύτερο επίπεδο δράσης που είναι και το σημαντικότερο, καθότι μεσο-μακροπρόθεσμο, αφορά στην ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων και στην προσέλκυση αεροπορικών εταιριών να χρησιμοποιούν ελληνικά αεροδρόμια μέσα από μια πολιτική που θα καθιστά ανταγωνιστική την λειτουργία των ελληνικών αεροδρομίων και αναφέρεται τόσο στις επιλογές, την ποιότητα και το κόστος της επίγειας εξυπηρέτησης, όσο και στην τιμολογιακή πολιτική των τελών προσγείωσης.

Συνοπτικά, ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε αισθητικές παρεμβάσεις που έχουν ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό στα αεροδρόμια Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Χανίων, Σάμου, και πρόκειται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του Απριλίου. Επίσης, στα αεροδρόμια Ζακύνθου και Κεφαλονιάς σύντομα θα ξεκινήσουν παρόμοιες παρεμβάσεις. Στο αεροδρόμιο της Κω συνεχίζονται οι εργασίες, ενώ έχουν προγραμματιστεί έλεγχοι για τα αεροδρόμια της Λήμνου, της Κεφαλονιάς, της Λέρου, και της Σαντορίνης.

Η παρουσιά του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κ. `Αρη Σπηλιωτόπουλου δεν ήταν δυνατή λόγω απουσίας του στην Κίνα. Έτσι ο κ. Χατζηδάκης μαζί με τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΤΑΠ, κ. Σπ. Ευσταθόπουλο, δεσμεύτηκαν ότι οι ενέργειες βελτίωσης της εμφάνισης των αεροδρομίων της χώρας θα γίνονται κάθε χρόνο και ιδίως κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Σε ερώτηση που αναφέρθηκε στο γεγονός ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια στερούνται διαδικασίες marketing και κατά συνέπεια η διαφοροποίηση της τιμής ανάλογα με την ζήτηση δεν είναι εφικτή, ο υπουργός αναφέρθηκε στις 2 κατηγορίες τελών που ισχύουν, τα τέλη αεροναυτιλίας και τα τέλη αεροδρομίου, τονίζοντας ότι στα δεύτερα ανήκουν τα τέλη χρήσης και το τέλος ανάπτυξης και εξυχρονισμού ή όπως το γνωρίζουμε καλύτερα το Σπατόσημο. Σχετικά με τα τέλη χρήσης ανέφερε ότι υπήρξε απόφαση το καλοκαίρι του 2007 για μείωση τους κατά 50% τη χειμερινή περίοδο, γεγονός που επρόκειτο να λειτουργεί ως κίνητρο για την προσέλκυση αεροπορικών εταιριών. Σημειώνουμε ότι σε ερώτηση μας τι αποτέλεσμα έφερε η κίνηση αυτή υπήρξε η απάντηση ότι δεν υπάρχουν στοιχεία ακόμα γιατί το μέτρο εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά. Ο υπουργός τόνισε ότι το ύψος του Σπατόσημου καθορίζεται από συγκεκριμένο νόμο, ενώ σχετικά με την ιδέα του yield management που προτείνει ο ΣΕΤΕ πιστεύει ότι η εφαρμογή του δεν είναι πολύ εύκολη για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά θα το μελετήσει μαζί με τους συμβούλους που προτίθεται να ορίσει μέσα στον Απρίλιο που θα υποδείξουν μεθόδους βάσει των οποίων θα προχωρήσει για αποφάσεις σε θέματα όπως το αεροδρόμιο του Καστελίου, και η μέθοδος ΣΔΙΤ για την κατασκευή και λειτουργία αεροδρομίων.

Υπενθυμίζουμε ότι η θέση του ΣΕΤΕ για τη συγκεκριμένη μέθοδο είναι η ακόλουθη: «Έχοντας υπόψιν το επιτυχημένο παράδειγμα κατασκευής και λειτουργίας του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, θεωρούμε ότι η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων θα πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο των ΣΔΙΤ. Αυτή η επιλογή είναι σίγουρο ότι θα ενισχύσει τις επενδύσεις και προφανώς είναι μέσα στο πλαίσιο του μεταρρυθμιστικού πνεύματος της κυβερνητικής πολιτικής. Ακόμη, η λειτουργία των υφιστάμενων αεροδρομίων της χώρας και κατά κύριο λόγω των μεγαλυτέρων, θα πρέπει μέσα από διαφανείς διαδικασίες να ανατεθεί σε εταιρείες του ιδιωτικού τομέα».

Σημαντικό είναι ότι ο υπουργός τόνισε ότι σε καμία περίπτωση δεν θα μελετήσει θέματα ιδιωτικοποίησης και γενικής αλλαγής του καθεστώτος που ισχύει, ενώ βασικός του στόχος είναι να βρεθεί αξιόπιστος επενδυτής για την Ολυμπιακή Αεροπορία. Με αυτό σαν δεδομένο ανέφερε ότι θεωρεί ότι δεν μπορεί να προχωρήσει στην υλοποίηση ορισμένων από τις προτάσεις του ΣΕΤΕ. Τέλος, σχετικά με το αεροδρόμιο στο Καστέλι που θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μας, ανέφερε ότι κατασκευαστής θα είναι το ΥΠΕΧΩΔΕ και το έργο θα προχωρήσει με την εφαρμογή ενός τύπου παραχώρησης. Όπως χαρακτηριστικά είπε σε λίγους μήνες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς θα παρουσιάσει πλάνο δράσεων.

Σχετικά με το θέμα της απελευθέρωσης της επίγειας εξυπηρέτησης, όπου ο ΣΕΤΕ αναφέρει ότι «η παράταση του μονοπωλίου της, αφενός μεν παραβαίνει κάθε αρχή για την ελεύθερη λειτουργία της αγοράς, αφετέρου δε επιφέρει σοβαρό πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού. Με την εξέλιξη αυτή, που συνεχίζει τον εθνικά ζημιογόνο προστατευτισμό της Ολυμπιακής, το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας αντί να γίνει τιμολογιακά ελκυστικότερο, άρα και συνολικά ανταγωνιστικότερο, παραμένει ακριβό», ο υπουργός τόνισε ότι ήδη υπάρχει συγκεκριμένο καθεστώς μέχρι το 2008. «Κατόπιν, θα λάβουμε υπόψη μας το Κοινοτικό Δίκαιο, αλλά και τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή Αεροπορία, και δεν θα παραβλέψουμε το συμφέρον της και την προσπάθεια να βρεθεί επενδυτής”.

Σημειώνουμε ότι ο ΣΕΤΕ αναφέρει επίσης, για το ίδιο θέμα ότι «η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει ότι στα 5 αεροδρόμια (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα) που υπάρχουν περισσότερες της μιας εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης, οι τιμές είναι σημαντικά (έως 25% – 30%) φθηνότερες από ότι στα υπόλοιπα αεροδρόμια, ενώ παράλληλα έχει επιτευχθεί σημαντική βελτίωση της ποιότητας. Με δεδομένο τον έντονο τιμολογιακό ανταγωνισμό μεταξύ των tour operators, κάθε αύξηση του κόστους του τουριστικού πακέτου λειτουργεί υπέρ των ανταγωνιστών μας. Έτσι, η ζημιά θα είναι πολύ μεγαλύτερη για την εθνική οικονομία, τόσο σε έσοδα, όσο και σε θέσεις απασχόλησης κύρια στην Περιφέρεια, αφού είναι σίγουρο ότι θα επηρεαστεί αρνητικά η ζήτηση για τον ελληνικό τουρισμό.

Στην προσπάθεια λοιπόν αύξησης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού μέσω παροχής καλύτερων υπηρεσιών (ειδικά στα θέματα της επίγειας εξυπηρέτησης των αερομεταφορών), θεωρούμε αναγκαίο να επιτραπεί –μετά από διαγωνισμό- η δραστηριοποίηση δεύτερης εταιρίας επίγειας εξυπηρέτησης, τουλάχιστον στα αεροδρόμια με κίνηση μεγαλύτερη του 1 εκατ. επιβατών το χρόνο και στα κύρια διεθνή αεροδρόμια της χώρας (Κως, Χανιά, Ζάκυνθος, Σαντορίνη)”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024