Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή

Για τις αερομεταφορές τα περισσότερα παράπονα το 2007

Δώρα Σγάρτσου - 11 April 2008, 00:00

Στοιχεία για τη δραστηριότητα και τις υποθέσεις που διαχειρίστηκε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή της Ελλάδος, κατά τη διάρκεια του 2007 έδωσαν χτες στη δημοσιότητα ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιάννης Οικονόμου. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο αριθμός των υποθέσεων κυμάνθηκε...

Στοιχεία για τη δραστηριότητα και τις υποθέσεις που διαχειρίστηκε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή της Ελλάδος, κατά τη διάρκεια του 2007 έδωσαν χτες στη δημοσιότητα ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός<...>

Γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιάννης Οικονόμου. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο αριθμός των υποθέσεων κυμάνθηκε περίπου στα ίδια με τα περσινά επίπεδα. Το Κέντρο δέχθηκε συνολικά 604 υποθέσεις, από τις οποίες οι 312 ήταν αιτήματα για πληροφορίες σχετικά με τη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή και οι 292 καταγγελίες για προβλήματα που αντιμετώπισαν οι καταναλωτές σε διασυνοριακές συναλλαγές τους.

Τα περισσότερα αιτήματα για πληροφορίες προήλθαν από Έλληνες και αφορούσαν διευκρινίσεις όσον αφορά στην ισχύουσα νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή -ελληνική και ευρωπαϊκή- τα συστήματα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και τη δραστηριότητα και τις υπηρεσίες του Κέντρου.

Πολύ συχνά επίσης ήταν τα ερωτήματα των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με την αγορά ή την εισαγωγή οχήματος από άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ πολλοί καταναλωτές ζήτησαν από το ΕΚΚ Ελλάδος πληροφορίες για τις εγγυήσεις προϊόντων, τα οποία είχαν αγορασθεί σε άλλη χώρα και αντιμετώπιζαν προβλήματα από την αντιπροσωπεία τους στην Ελλάδα.

Όσο αφορά στις καταγγελίες, οι 214 από τις 292 προήλθαν από Έλληνες καταναλωτές, ενώ Γερμανοί, Βρετανοί, Ολλανδοί και Γάλλοι υπέβαλαν τις περισσότερες καταγγελίες προς ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες στο σύνολό τους ανήλθαν σε 78.

Η πλειονότητα των καταγγελιών που δέχθηκε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή κατά το έτος 2007 αφορούσαν κυρίως απώλεια ή φθορά αποσκευών, ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, καθώς και άρνηση επιβίβασης από διάφορες αεροπορικές εταιρίες (33%). Στις περιπτώσεις αυτές, οι αεροπορικές εταιρίες απέφευγαν να ενημερώσουν τους καταναλωτές για τα δικαιώματα που τους παρέχει η κοινοτική οδηγία, προκειμένου να αποφύγουν την ανάληψη των ευθυνών τους.

Στη δεύτερη θέση κατατάσσονται οι καταγγελίες για παραπλανητικές πρακτικές και μεθόδους πωλήσεων σε παιχνίδια τύχης και λοταρίες (13,3%).

Στην τρίτη θέση εμφανίζονται οι καταγγελίες για προβλήματα χρονομεριστικής μίσθωσης (time-share) (10,6%). Οι συγκεκριμένες καταγγελίες αφορούσαν μόνο μία ή δύο συγκεκριμένες εταιρείες. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, εκπροσωπώντας τους καταναλωτές, και παρότι δεν διαθέτει νομική αρμοδιότητα επιβολής κυρώσεων, πέτυχε στις περισσότερες από τις μισές υποθέσεις την ακύρωση των συμβολαίων και την αποζημίωση των καταναλωτών.

Με βάση τα στοιχεία που συνέλεξε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή ως προς τον τρόπο που πραγματοποιήθηκαν οι συναλλαγές, καταλήγουμε ότι οι 131 από τις 292 προβληματικές συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν στον επαγγελματικό χώρο της επιχείρησης, οι 109 μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου και οι υπόλοιπες με άλλο τρόπο. Οι περισσότερες καταγγελίες αφορούσαν απάτη (15%), πρόβλημα στην παράδοση του προϊόντος (15,4%) και μη καταβολή αποζημίωσης (13,3%).

Οι περισσότερες καταγγελίες υποβλήθηκαν από Έλληνες καταναλωτές για επιχειρήσεις της Μεγάλης Βρετανίας (14,4%), της Ισπανίας (13,7%), της Ιταλίας (11,6%) και της Γερμανίας (10%).

Εκτός από τα αιτήματα για πληροφορίες και τις καταγγελίες, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή συνέχισε την προσπάθεια ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού, εκδίδοντας 3 ενημερωτικά φυλλάδια, τα οποία διένειμε σε καταναλωτικές ενώσεις, νομαρχίες, επιμελητήρια και Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών σε όλη τη χώρα.

Τα φυλλάδια περιελάμβαναν συμβουλές σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών εταιριών, πληροφορίες για ασφαλείς συναλλαγές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και ενημέρωση για τις υπηρεσίες που μπορεί να παρέχει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή στους πολίτες της χώρας μας.

Σημειώνεται πως το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή λειτουργεί από την 1η Ιανουαρίου 2005 στο Υπουργείο Ανάπτυξης υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

F & B management και cost control

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top