Απολογισμός
6ης Διεθνούς Έκθεσης Συνεδριακού Τουρισμού IMEX 2008
Η έκθεση ΙΜΕΧ διοργανώθηκε για έκτη συνεχή χρονιά φέτος στη Φρανκφούρτη (22-24.04.2008) από την εταιρεία Regent Exhibitions Ltd. Η διοργάνωση της φετινής έκθεσης έγινε σε συνεργασία με το German Convention Bureau, με στόχο την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των Γερμανών αγοραστών.
Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Γενικό Προξενείο της Ελλάδος στο Ντύσσελντορφ, στην έκθεση συμμετείχαν περίπου 3.400 εκθέτες από 150 χώρες, και την επισκέφθηκαν 8.500 αγοραστές (εκ των οποίων οι 3.600 προσκεκλημένοι αγοραστές). Βάσει των στοιχείων των διοργανωτών, πραγματοποιήθηκαν περί τις 40.000 συναντήσεις, τα 3/4 των οποίων είχαν κανονιστεί με τη χρήση του online appointment system.
Το ήμισυ των εκθετών ελληνικού ενδιαφέροντος συμμετείχε εντός του περιπτέρου του ΕΟΤ:
- Aegean Airlines
- Afea SA Corporate Travel Consultants and Congress Services
- Agora Travel S.A.
- Aldemar Hotels and Spa
- Alvia DMC
- Aquila Hotels & Resorts
- Athens Convention Bureau
- Athens Ledra Marriott
- Athos Palace Hotel
- Chandris Hotels and Resorts
- Creta Maris Hotel & Conference Center
- Elounda S.A.
- Eurostar S.A. Travelplan
- Event Makers DMC
- Fenix Tours SA
- HAPCO – Hellenic Association of Professional Congress Organizers
- Helios Hotels & Resorts
- Ibis El Greco Incentives and Conferences
- Kipling Events
- Megaron Athens International Conference Center
- Olympic Airlines
- PC Podimatas Audiovisual S.A.
- Park Hotels Athens
- Plaza Resort Hotel
- Premier Destinations International
- Rodos Palace Resort & Convention Center
- Rodos Tourism Promotion Organization
- Saint John Hotel, Villas & Spa
- Sea Cruises Exclusive
- Thessaloniki Convention Bureau
- Tourgats DMC
- Travel Identity
- Triaena Destination Management S.A.
- Wine Roads of Northern Greece
ενώ εκτός περιπτέρου του ΕΟΤ συμμετείχαν οι εξής εταιρίες:
- A la Carte Travel
- ADA Travelscope Ltd
- AC&C International S.A.
- Astir Palaca Complex
- Capsis Hotels and Resorts
- Classical Hotels
- CMB Travel
- Conceptours – EUROMIC Greece
- Divani Caravel – Divani Apollo
- DMC – EVENT IT by EU ZHN Journeys
- Exhibit & Event
- Exporama Crossmedia
- Grand Resort Lagonissi
- Grecotel
- Hellenic Tours
- Hilton Athens
- Horizon Travel S.A.
- Iberostar Hotels & Resorts
- Intercontineantal Athens Athenaeum
- InterMed Travel Consultants
- Liberty Incentives & Congresses Greece
- Meetingreece
- Metropolitan DMC
- Neon Conferences and Incentives Ltd
- OM Hellas Destination Management Co. Ltd
- Orama Travel and Events Ltd
- Robinson Club GmbH
- Royal Olympic Hotel
- Sea Cloud Cruises
- Semiramis Hotels
- Star Clippers Ltd.
- The Myconian Collection
- Triton Holidays SA
- TUI Deutschland
- Worldmeetings Greece
- Xenios Tourism & Business Travel Publications
Τα επόμενα χρόνια η έκθεση προγραμματίζεται να διοργανώνεται την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου:
2009: 26 – 28 Μαΐου
2010: 25 – 27 Μαΐου
2011: 24 – 26 Μαΐου
2012: 22 – 24 Μαΐου
2013: 21 – 23 Μαΐου
Γερμανική αγορά MICE
Σύμφωνα με την έρευνα Meeting and Event Barometer 2007 του European Institute for the Meetings Industry, η οποία δημοσιεύτηκε λίγες ημέρες πριν την έναρξη της ΙΜΕΧ και εκπονήθηκε για λογαριασμό του German Convention Bureau, του Γερμανικού Οργανισμού Τουρισμού και της European Assocation of Event Centes, η Ελλάδα δεν συμπεριλαμβάνεται στους 10 σημαντικότερους προορισμούς για τη διοργάνωση συνεδρίων. Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας οι προορισμοί αυτοί περιλαμβάνουν κατά σειρά (κατά τη γνώμη των 700 ειδικών που ερωτήθηκαν παγκοσμίως) τις εξής χώρες:
- Γερμανία
- Γαλλία
- Αυστρία
- Ισπανία
- Ελβετία
- ΗΒ
- Ιταλία
- Βέλγιο
- Ολλανδία
- Πορτογαλία
ενώ με βάση τις απαντήσεις των 37.000 Ευρωπαίων διοργανωτών συνεδρίων που ερωτήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας, η κατάταξη των προτιμότερων προορισμών για διοργάνωση συνεδρίων εκτός Γερμανίας διαμορφώνεται ως εξής:
- Αυστρία
- Ισπανία
- Ιταλία
- Ελβετία
- Γαλλία
- ΗΒ
- Πορτογαλία
- Βέλγιο
- Ολλανδία
- Ουγγαρία
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η γερμανική αγορά MICΕ αριθμεί 5.868 χώρους (1.400 συνεδριακά κέντρα, 3.030 ξενοδοχεία, 1.438 event locations), στους οποίους διοργανώθηκαν το 2007 2,6 εκατομμύρια εκδηλώσεις (το ένα τρίτο αυτών συνέδρια), με 291,5 εκατομμύρια συμμετέχοντες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία Γερμανούς (κατά 95,1%).
Ο προϋπολογισμός για τη διοργάνωση συνεδρίων ανά έτος ξεπερνά το 1 εκ € μόνο στο 17,5% των επιχειρήσεων και στο 10,5% των συνδέσμων.
Οι βασικότερες απαιτήσεις των επιχειρήσεων και συνδέσμων κατά τη διοργάνωση συνεδρίων από το συνεδριακό κέντρο είναι: καλή συγκοινωνιακή σύνδεση, ευελιξία των χώρων διοργάνωσης συνεδρίου, σύγχρονος εξοπλισμός, χώροι για την πραγματοποίηση εκθέσεων και παρουσιάσεων, γαστρονομία, σχέση τιμής – αξίας. Οι απαιτήσεις αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα μια τάση συγκέντρωσης της συνεδριακής δραστηριότητας στις μεγάλες πόλεις: για την περίπτωση της Γερμανίας, το Meeting and Event Barometer 2007 καταλήγει στο συμπέρασμα ότι μόλις το 15,7% των ερωτηθέντων θα επέλεγε τη διοργάνωση συνεδρίου σε τοποθεσίες όπως οι ¶λπεις, προτιμώντας τις μεγάλες πόλεις (άνω των 500.000 κατοίκων), ή πόλεις με σημαντική οικονομική δραστηριότητα και ιστορία Το συμπέρασμα αυτό συμφωνεί με τα στοιχεία της έρευνας Future Watch 2008 που εκπονήθηκε από την Meetings Professional International: βάσει της έρευνας αυτής οι Ευρωπαίοι μόνο σε ποσοστό 11,5% επιλέγουν resort hotels για τη διοργάνωση συνεδρίων, ενώ το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 28,5% στις ΗΠΑ.
Οι κυριότερες δύο πηγές πληροφόρησης των επιχειρήσεων/συνδέσμων για την επιλογή τόπου διοργάνωσης συνεδρίου είναι οι συστάσεις από τρίτους και οι ιστοσελίδες των συνεδριακών κέντρων / ξενοδοχείων. Δευτερεύουσες πηγές πληροφόρησης αποτελούν τα συνέδρια και οι εκθέσεις, τα κλαδικά περιοδικά, οι ιστοσελίδες για την διοργάνωση εκδηλώσεων και οι συστάσεις σχετικών γραφείων.
Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.