Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΕΠΤΑΟΑ: Μικρότερο το μερίδιο αγοράς της Ολυμπιακής το 2007
Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακής Αεροπορίας

ΕΠΤΑΟΑ: Μικρότερο το μερίδιο αγοράς της Ολυμπιακής το 2007

Κατηγορώντας την Κυβέρνηση για μεθοδευμένη απαξίωση της Ολυμπιακής και της Τεχνικής Βάσης της, που έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση ανταγωνιστικότητας της Aegean Airlines, η Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΕΠΤΑΟΑ) παρουσίασε προχτές σε συνέντευξη τύπου, στατιστικά στοιχεία, που τοποθετούν για πρώτη φορά την Aegean…

Κατηγορώντας την Κυβέρνηση για μεθοδευμένη απαξίωση της Ολυμπιακής και της Τεχνικής Βάσης της, που έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση ανταγωνιστικότητας της Aegean Airlines, η Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΕΠΤΑΟΑ) παρουσίασε<...>προχτές σε συνέντευξη τύπου, στατιστικά στοιχεία, που τοποθετούν για πρώτη φορά την Aegean στη πρώτη θέση της αγοράς και την Ολυμπιακή στη δεύτερη.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως το 2001, το μερίδιο αγοράς της Ολυμπιακής στον Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας ήταν 44,1%, ενώ αυτό της Αegean μόλις 12,4%. Το 2007 όμως, το μερίδιο της Ολυμπιακής μειώθηκε περίπου κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε 34,8%, όταν της Aegean εμφανίστηκε διπλάσιο, σε σχέση με αυτό του 2001, αγγίζοντας το 24,4% της συνολικής επιβατικής κίνησης.

Μεγάλες είναι επίσης οι απώλειες που καταγράφει η Ολυμπιακή και σε προορισμούς εξωτερικού όπως π.χ. στη Σόφια (απώλεια μεριδίου κατά 14%) ή την Στουτγάρδη (-17%).

Η Ολυμπιακή, όπως ανέφεραν οι τεχνικοί της, έχει υποστεί τεράστιο οικονομικό πλήγμα, εξαιτίας των ελλείψεων σε αεροσκάφη και προσωπικό, που οδήγησαν από τον Φεβρουάριο ώς και σήμερα στην ακύρωση 2.600 δρομολογίων, αλλά και στις αρνητικές απαντήσεις της Τεχνικής Βάσης προς αεροπορικές εταιρίες για σύναψη συνεργασιών σχετικά με τις συντηρήσεις αεροσκαφών.

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι απέδωσαν ευθύνες στην Κυβέρνηση για μη προστασία των δικαιωμάτων της Ολυμπιακής στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, αφού η αποδοχή τροποποίησης του χωροταξικού σχεδίου του ΔΑΑ ανάβει “πράσινο φως” στην Aegean Airlines για κατασκευή Τεχνικής Βάσης.

Λαφαζάνης: Η Ολυμπιακή Αεροπορία «χορηγός» της «Aegean»

Το θέμα, όπως ήταν αναμενόμενο, έφτασε και στη Βουλή, με ερώτηση του βουλευτή Β΄ Πειραιά του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη, προς τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών. Όπως υποστήριξε ο κ. Λαφαζάνης: “Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες που απορρέουν από το τύπο, αλλά και το θερινό πτητικό πρόγραμμα της Ο.Α., σωρεία ακυρώσεων τακτικών δρομολογίων συνεχίζουν να παρατηρούνται, με αποτέλεσμα η εταιρία να παρουσιάζει σημαντικές απώλειες μεριδίου αγοράς προς όφελος των ανταγωνιστών της, κυρίως προς την «Aegean». Με τους μέχρι τώρα χειρισμούς των Διοικήσεών της, από 1/1/08 έχουν ακυρωθεί πάνω από 1.300 δρομολόγια, αριθμός που αντιστοιχεί σε μείωση του 20% του πτητικού της έργου σε σχέση με το 2007. Το γεγονός αυτό προκύπτει κυρίως από την μείωση αεροπορικού στόλου της Ο.Α. κατά 6-7 αεροσκάφη, σε σχέση με πέρσι.

Παράλληλα, ενώ στις 15/5/08 η Aegean εγκαινιάζει πρωινή πτήση προς Λονδίνο σε καθημερινή βάση, από την επομένη κιόλας μέρα, στις 16/5/08, η Διοίκηση των Ολυμπιακών Αερογραμμών συρρικνώνει το αεροσκάφος της που αναχωρεί κάθε πρωί προς Λονδίνο, από τύπου Αirbus σε Boeing, μικρότερης χωρητικότητας κατά 100-120 θέσεων τουλάχιστον. Θέσεις που η Ο.Α. τις «παραχωρεί» στον ανταγωνιστή της!”.

“Επειδή το γεγονός αυτό συνδέεται με την μέχρι τώρα πολιτική έντονης και ραγδαίας απαξίωσης του εθνικού αερομεταφορέα, σε συνδυασμό με τις εν κρυπτώ διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με την κομισιόν, αλλά και με επιδόξους αγοραστές, και μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει έναν «ξαφνικό θάνατο» του δημόσιου εθνικού αερομεταφορέα” ο κ. Λαφαζάνης έθεσε στον Υπουργό τα ακόλουθα ερωτήματα:

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει και με ποιο χρονοδιάγραμμα, προκειμένου να ενοικιαστούν 6-7 αεροσκάφη, που θα αναπληρώσουν τις θέσεις που χάνονται καθημερινά προς τους ανταγωνιστές της ενώ διανύουμε την καρδιά της θερινής περιόδου;
  2. Γιατί το Υπουργείο Μεταφορών καλύπτει πρακτικές κακοδιαχείρισης της Ο.Α. που καταλήγουν να εξυπηρετούν ιδιωτικά συμφέροντα και ενισχύουν στα μάτια της κοινής γνώμης, το επιχείρημα ότι αποτελεί δήθεν «μονόδρομο» ο τεμαχισμός, η συρρίκνωση και η ιδιωτικοποίησή της Ο.Α.;


Παράλληλα, ζήτησε από τον Υπουργό να φέρει στη βουλή ο αρμόδιος Υπουργός τα οικονομικά και επιχειρησιακά στοιχεία που σχετίζονται με τα παρακάτω:
  1. Ακριβής αριθμός των επιβατικών θέσεων ανά τακτικό δρομολόγιο (εσωτερικού και εξωτερικού) που απώλεσε η Ο.Α. από 1/1/2008 έως 1/5/2008 σε σχέση με το 2007 καθώς και το εκτιμώμενο οικονομικό αποτέλεσμα των απολεσθέντων θέσεων.
  2. Ακριβής αριθμός εξωτερικών συμβούλων της Διοίκησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας που προσλήφθηκαν από 1/1/2008 καθώς και το συνολικό ύψος των αποδοχών τους, με το οποίο επιβαρύνεται η Ο.Α.
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024