Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

ΚΕΠΚΑ: Τις αποσκευές και τα μάτια σας σε ταξίδια με ΚΤΕΛ

Δώρα Σγάρτσου - 19 May 2008, 00:00

«Την Τρίτη 3 Ιουλίου 2007 και ώρα 07:45 ξεκίνησε το ταξίδι μου με λεωφορείο των ΚΤΕΛ από νησί του Ιονίου για Θεσσαλονίκη. Ύστερα από πολλές στάσεις, κατά την άφιξή μου στη Θεσσαλονίκη διαπίστωσα ότι έλλειπαν οι αποσκευές μου. Μια βαλίτσα κόκκινου χρώματος μέτριου μεγέθους...

«Την Τρίτη 3 Ιουλίου 2007 και ώρα 07:45 ξεκίνησε το ταξίδι μου με λεωφορείο των ΚΤΕΛ από νησί του Ιονίου για Θεσσαλονίκη. Ύστερα από πολλές στάσεις, κατά την άφιξή μου στη Θεσσαλονίκη διαπίστωσα ότι έλλειπαν<...>

οι αποσκευές μου. Μια βαλίτσα κόκκινου χρώματος μέτριου μεγέθους.

Ρώτησα τον οδηγό τι συμβαίνει και η απάντησή του ήταν: “Θα βρεθεί. Προφανώς έγινε κάποιο μπέρδεμα και θα βρεθεί. Γίνονται συχνά αυτά. Ήδη μου τηλεφώνησε μια κοπέλα από τα Τρίκαλα γιατί πήρε λάθος βαλίτσα”. Με την υπόσχεση ότι θα το φροντίσει ο ίδιος ο οδηγός προσωπικά, έφυγα από τα ΚΤΕΛ. Ο οδηγός δεν επικοινώνησε ποτέ μαζί μου. Στις δικές μου κλήσεις στο κινητό του τηλέφωνο, εκτός μιας φοράς, δεν απάντησε. Το ΚΤΕΛ (Πρόεδρος και Γραμματέας) θα έβλεπε τι μπορεί να κάνει. Δεν επικοινώνησαν ποτέ. Ούτε και η αποθήκη απολεσθέντων ειδών. Η βαλίτσα περιέχει κοσμήματα αξίας 2.500 ευρώ. Περιέχει επίσης ενδύματα, υποδήματα, καλλυντικά και άλλα προσωπικά είδη συνολικής αξίας 1.500 ευρώ».

Η παραπάνω καταγγελία κατατέθηκε, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στις 13 Ιουλίου 2007 και αποστάλθηκε, στο συγκεκριμένο ΚΤΕΛ. Το ΚΕΠΚΑ επεσήμανε στην καταναλώτρια, ότι ήταν λάθος της να τοποθετήσει κοσμήματα, μέσα στην βαλίτσα. Όμως, πέρα από τα κοσμήματα, η βαλίτσα χάθηκε και το ΚΤΕΛ έπρεπε δώσει εξηγήσεις.

Στις 13 Αυγούστου 2007, το ΚΤΕΛ απάντησε: “Η κ..., δεν πέρασε τις αποσκευές της από τον αρμόδιο υπάλληλο για τη ζύγισή τους και τοποθέτηση σε αυτές της καρτέλας αποσκευών (ένα τμήμα της οποίας επικολλάται στην αποσκευή και ένα παραδίδεται στον επιβάτη), όπως όφειλε, για αυτό και δεν υπάρχει κανένα αποδεικτικό στοιχείο για πιστοποίηση των αποσκευών της. Ο οδηγός του λεωφορείου μας επιβεβαίωσε ότι στην Θεσσαλονίκη, η ίδια του δήλωσε  ότι δεν βρέθηκε μία αποσκευή της, η οποία ούτε στην συνέχεια, μετά από έλεγχο που πραγματοποιήσαμε, βρέθηκε. Σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 2 της αριθ. οικ. Β36934/2805 (ΦΕΚ Β’ 862/10-7-2002) απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, Έκδοση χάρτη υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή (Χ.Υ.Κ) των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου του Ν.2963/2001 περί των δικαιωμάτων των καταναλωτών καθώς και αποζημίωσης αυτών, κάθε συγκοινωνιακός φορέας υποχρεούται στην αποζημίωση των καταναλωτών για απώλεια αποσκευών ποσό ελάχιστης αποζημίωσης 30 ευρώ.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. απάντησε στο ΚΤΕΛ, στις 14 Αυγούστου 2007, ότι ”η υποχρέωση να περνάμε τις αποσκευές μας, από τον αρμόδιο υπάλληλο, για ζύγιση και τοποθέτηση καρτέλας αποσκευών, δεν προκύπτει, από την απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών και τον Χάρτη υποχρεώσεών τους”, που επικαλείται και ζήτησε επανεξέταση του αιτήματος, θεωρώντας το ποσό των 30 ευρώ κοροϊδία, για απώλεια αποσκευών. Ακόμα και μια βαλίτσα μόνον στοιχίζει περισσότερο.

Παρέπεμψε δε την καταγγελία, στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού, η οποία στις 27 Σεπτεμβρίου 2007, έκρινε ότι “το ΚΤΕΛ ευθύνεται για την απώλεια της βαλίτσας”. Συνεπώς ζήτησε από το ΚΤΕΛ, την εφαρμογή της απόφασης της ΕΦΔ, αλλά δυστυχώς «φωνή βοώντος εν τη ερήμω».

Το ΚΕ.Π.ΚΑ, με αφορμή την παραπάνω καταγγελία και επειδή πλησιάζει το καλοκαίρι, που πολλοί καταναλωτές θα χρησιμοποιήσουν τα ΚΤΕΛ, περισσότερο, για τα ταξίδια τους, επισημαίνει:

  • Οι καταναλωτές, παρακολουθούμε τις αποσκευές μας, σε κάθε στάση του λεωφορείου. Αν χαθούν τα ΚΤΕΛ θα αποποιηθούν την ευθύνη τους, πίσω από τα 30 ευρώ.
  • Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών πρέπει να αναθεωρήσει το χάρτη υποχρεώσεων των ΚΤΕΛ, προστατεύοντας καλύτερα, τα δικαιώματα των καταναλωτών-επιβατών και θέτοντας τα ΚΤΕΛ, προ των ευθυνών τους.
  • Οι καταναλωτές δεν τοποθετούμε, ποτέ, αντικείμενα αξίας, σε αποσκευές, που παραδίδουμε, στους μεταφορείς.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top