Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣπηλιωτόπουλος: Πρώτη ύλη του τουρισμού αποτελεί το περιβάλλον
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Σπηλιωτόπουλος: Πρώτη ύλη του τουρισμού αποτελεί το περιβάλλον

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας του Περιβάλλοντος ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, απέστειλε το ακόλουθο μήνυμα, επισημαίνοντας την σημασία που έχει για την ύπαρξη και τη διαφήμιση της Ελλάδας, τόσο το πολιτιστικό…

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας του Περιβάλλοντος ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, απέστειλε το ακόλουθο μήνυμα, επισημαίνοντας την σημασία που έχει για την ύπαρξη<...>και τη διαφήμιση της Ελλάδας, τόσο το πολιτιστικό, όσο και το φυσικό περιβάλλον της.

“Η Ελλάδα αποτελεί μια χώρα με μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Ο τεράστιος πολιτιστικός της πλούτος και οι φυσικές της ομορφιές την καθιστούν μια από τις ελκυστικότερες χώρες του κόσμου, ιδανική για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων του τουρισμού. Για το λόγο αυτό ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους τομείς της οικονομίας μας, ένα αναπόσπαστο κομμάτι τις επιχειρηματικής μας κουλτούρας και έναν τρόπο ζωής για τους περισσότερους κατοίκους της πατρίδας μας.

Στη μάχη που δίνουμε για την εδραίωση της Ελλάδας μεταξύ των κορυφαίων τουριστικών προορισμών, η προστασία του περιβάλλοντος είναι η μεγαλύτερη ευθύνη που έχουμε αναλάβει. Γιατί το περιβάλλον αποτελεί την πρώτη ύλη του φυσικού μας αντικειμένου, που είναι ο τουρισμός.

Στο πλαίσιο αυτό η στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθούμε στον τομέα του τουρισμού έχει έντονη περιβαλλοντική αύρα. Ακολουθούμε ένα μοντέλο ανάπτυξης που δεν ασελγεί στο περιβάλλον. Που δεν ασελγεί στο «σπίτι» μας. Στο σπίτι που ζούμε εμείς και οι επόμενες γενιές. Το κλισέ του παρελθόντος που θέλει την ανάπτυξη εχθρό της πολιτιστικής ταυτότητας, του περιβάλλοντος, της αρχιτεκτονικής και της παράδοσης κάθε τόπου, δεν έχει θέση στις δικές μας πολιτικές προτεραιότητες. Για τη χώρα μας ο τουρισμός δεν είναι ένας ψυχρός υπολογισμός αφίξεων και εσόδων που προκύπτουν απ’ αυτές. Είναι πρωτίστως εθνική προτεραιότητα. Είναι η «ψυχή» της ελληνικής οικονομίας, ο «μοχλός» της ισόρροπης ανάπτυξης για τη χώρα, ο «εγγυητής» της στήριξης των τοπικών κοινωνιών και του σεβασμού της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Γιατί, τελικά, όποιο μίγμα τουριστικής πολιτικής και αν ακολουθήσουμε, δυο θα είναι πάντα τα απαραίτητα συστατικά στοιχεία: το φυσικό και το πολιτιστικό μας περιβάλλον. Χωρίς το ένα ή το άλλο δεν υπάρχει η αυθεντική Ελλάδα. Η αυθεντική Ελλάδα στην οποία καλούμε κάθε χρόνο εκατομμύρια επισκέπτες να γνωρίσουν και να αγαπήσουν”.

Συνάντηση Σπηλιωτόπουλου με τουριστικούς φορείς της Κω

Μιλώντας σε τουριστικούς φορείς της Κω, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, υπογράμμισε πως το νησί έχει όλες τις δυνατότητες και τις προϋποθέσεις για να αποτελέσει σημαντικό τουριστικό πόλο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι αντιπροσωπεύει περίπου το 35% του ξενοδοχειακού δυναμικού των Δωδεκανήσων, με μονάδες και τουριστικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.

“Οι φυσικές ομορφιές, οι αξιόλογοι αρχαιολογικοί χώροι που μαρτυρούν την πολυσήμαντη ιστορία του νησιού, οι σύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες συνθέτουν ένα σκηνικό που μέχρι σήμερα λειτούργησε και θα εξακολουθεί να λειτουργεί με επιτυχία. Όμως, ο τουρισμός σήμερα, στο πλαίσιο του διαρκώς αυξανόμενου παγκόσμιου ανταγωνισμού, έχει διαφορετικές απαιτήσεις” τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος και πρόσθεσε: Οφείλουμε να σκεπτόμαστε με ορίζοντα δεκαετίας. Η νέα στρατηγική του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης συνοψίζεται στο τρίπτυχο Ποιότητα – Βιωσιμότητα Πολυμορφία, η υιοθέτηση του οποίου θα διασφαλίσει την αειφορία σε ορίζοντα δεκαετίας”.

Σύμφωνα με αυτή τη φιλοσοφία, τα σημεία στρατηγικής που ξεχωρίζουν για την Κω είναι τα εξής:

  • Δυναμικότερη και πιο εξειδικευμένη προβολή, με έμφαση στον τουρισμό πολυτελείας, στον θαλάσσιο τουρισμό και στα συνέδρια.
  • Προσπάθεια περαιτέρω καθιέρωσης στη συνεδριακή αγορά με ιδιαίτερη βαρύτητα στα συνέδρια και στις εταιρικές συναντήσεις ιατρικού/ φαρμακευτικού ενδιαφέροντος, αξιοποιώντας το διεθνές brand name ως «πατρίδας του Ιπποκράτη», «κοιτίδας της σύγχρονης ιατρικής και φαρμακευτικής» κ.λπ.
  • Ανάπτυξη, σε αυτό το πλαίσιο, δραστηριότητας για την προσέλκυση επισκεπτών ακαδημαϊκού και εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.


Ο συμβολισμός της πατρίδας του Ιπποκράτη είναι ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα, στο οποίο αξίζει το νησί να επενδύσει, κατά τον κ. Υπουργό. Σχετικά μάλιστα ανέφερε, μεταξύ άλλων: “Ζώντας σε μια εποχή που το brand name, η αναγνωρίσιμη δηλαδή ταυτότητα ενός τόπου, είναι το ήμισυ της επιτυχίας του, πιστεύω πως η Κως διαθέτει ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Παράλληλα, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας, βρίσκεται σε μεγάλη άνθηση σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Κως με τις σύγχρονες ξενοδοχειακές υποδομές που ήδη διαθέτει μπορεί να διεκδικήσει ένα μεγάλο κομμάτι από την πίτα αυτού του τουριστικού τομέα, πακετάροντας – αν μου επιτρέπετε την έκφραση – τις υπηρεσίες της με άρτιες υπηρεσίες spa και διαφόρων θεραπειών. Η εξειδίκευση του τουριστικού προϊόντος είναι ο μοναδικός δρόμος που θα μας οδηγήσει σε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, σε ποιοτικότερους επισκέπτες με μεγαλύτερη καταναλωτική δύναμη και επομένως σε μεγαλύτερα τουριστική έσοδα”.

Επίσκεψη Σπηλιωτόπουλου σε Κάλυμνο

Ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. `Aρης Σπηλιωτόπουλος στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Κάλυμνο προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Εδώ στην Κάλυμνο τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά γιατί το νησί έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όσον αφορά στον τουρισμό. Κωδικοποιημένα, θα σας έλεγα, ότι η Κάλυμνος είναι του ύψους και του βάθους. Του ύψους, γιατί έχει έναν πλούσιο ορεινό όγκο, όπου μπορεί να αξιοποιήσει ένα καινούργιο εναλλακτικό τουριστικό προϊόν, που είναι ο αναρριχητικός τουρισμός. Και του βάθους, γιατί εκεί, στο βυθό της Καλύμνου, μπορεί κανείς να αξιοποιήσει ένα άλλο τουριστικό προϊόν, που είναι ο καταδυτικός τουρισμός. Και βέβαια, εδώ πρέπει να ομολογήσουμε ότι και η Πολιτεία και ο Δήμος επιχειρούν αυτά τα δύο τουριστικά προϊόντα να τα αναδείξουν με τον καλύτερο τρόπο. Έτσι, λοιπόν, δημιουργείται το κέντρο αναρριχητικού τουρισμού και το κέντρο καταδυτικού τουρισμού και κατ’ αυτόν τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία στην Κάλυμνο να διακριθεί τουριστικά στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, που στην πραγματικότητα είναι το μέλλον και η προοπτική για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας».

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024