Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣπηλιωτόπουλος: Πρέπει να κερδίσουμε τη μάχη του περιβάλλοντος
Συνέδριο "Αειφόρος ανάπτυξη και Βιωσιμότητα"

Σπηλιωτόπουλος: Πρέπει να κερδίσουμε τη μάχη του περιβάλλοντος

Ξεχνώντας τα ευχολόγια, τις γενικεύσεις, τα τετριμμένα κλισέ και τις παλαιωμένες αντιλήψεις, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, μιλώντας χτες, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, στο συνέδριο με θέμα “Αειφόρος ανάπτυξη και Βιωσιμότητα” επανέλαβε πως η Ελλάδα είναι η ομορφότερη χώρα του κόσμου…

Ξεχνώντας τα ευχολόγια, τις γενικεύσεις, τα τετριμμένα κλισέ και τις παλαιωμένες αντιλήψεις, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, μιλώντας χτες, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, στο συνέδριο<...>με θέμα “Αειφόρος ανάπτυξη και Βιωσιμότητα” επανέλαβε πως η Ελλάδα είναι η ομορφότερη χώρα του κόσμου και μιλώντας κανείς για περιβάλλον, δεν μπορεί παρά να μιλά για την Ελλάδα (Think Green, Think Greece).

“Στο ξεκίνημα αυτού του καλοκαιριού” ανέφερε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “ατενίζουμε με αισιοδοξία και ρεαλισμό τα τουριστικά κέρδη που μπορούμε να αποκομίσουμε τους επόμενους μήνες, αλλά ο πρωταρχικός μας στόχος δεν είναι αυτός: είναι η υποθήκη που βάζουμε για το μέλλον μέσα από την ριζική αλλαγή πλεύσης του τουριστικού μας μοντέλου. Mια αλλαγή πλεύσης που τέθηκε σε εφαρμογή από το περασμένο φθινόπωρο με σκοπό να εδραιώσει την Ελλάδα μεταξύ των κορυφαίων προορισμών παγκοσμίως, όχι όμως διαμέσου της ωραιοποίησης κάποιων παρωχημένων κλισέ, αλλά μέσα από μια συστηματική προσπάθεια η οποία αλλάζει τον τρόπο που βλέπουν οι ξένοι την χώρα μας.

Αφήνουμε πίσω μας το δίπτυχο Ήλιος – Θάλασσα και ανοίγουμε ένα παράθυρο σε όλα εκείνα που εμείς γνωρίζουμε ότι υπάρχουν αλλά δεν ήταν γνωστά μέχρι τώρα, επειδή κανείς δεν μπήκε ποτέ στο κόπο να τα ιεραρχήσει ψηλά: Ανοίγουμε ένα παράθυρο στην ποικιλομορφία της ελληνικής περιφέρειας, στη δυνατότητα των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, στη σύγχρονη υπόσταση του τόπου μας, στο απεριόριστο εύρος συγκινήσεων που μπορούν να προσφέρουν τα μεγάλα αστικά κέντρα μέσα από τα city breaks, στη ποιότητα των υπηρεσιών μας που επιτέλους εκσυγχρονίζονται, στην αναβάθμιση των ξενοδοχείων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, και φυσικά, ανοίγουμε ένα παράθυρο στην ελληνική φύση που, παρά τα πλήγματα των τελευταίων ετών, στέκεται ακόμα στα πόδια της.

Το νέο αναπτυξιακό πρότυπο για τον τουρισμό είναι άμεσα συνδεδεμένο και θα τολμούσα να πω εξαρτημένο, από την ικανότητά μας να αξιοποιήσουμε την φύση. Την ελληνική φύση. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι όλα εξαρτώνται από τη δυνατότητά μας να προστατεύσουμε το περιβάλλον, να διαχειριστούμε τους φυσικούς πόρους και να ενσωματώσουμε την παράδοση και την αρχιτεκτονική στις νέες μορφές τουρισμού. Τις μορφές τουρισμού που θα μας δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά και συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα. Κι αυτή ακριβώς η οπτική μάς οδηγεί στον Πράσινο Τουρισμό”.

Πράσινος Τουρισμός, εξήγησε ο κ. Υπουργός, σημαίνει σύγχρονη τουριστική ανάπτυξη για την Ελλάδα του 21ου αιώνα, οικολογική συνείδηση, αλλά και μια νέα αντίληψη στον τρόπο που ακόμα κι εμείς οι ίδιοι, οι Έλληνες πολίτες, προσεγγίζουμε την αισθητική της ζωής μας στη νέα εποχή, στα πρώτα αυτά χρόνια του 21ου αιώνα.

“Η προστασία του περιβάλλοντος”, συνέχισε “δεν συνιστά μόνο μια ηθική υποχρέωση απέναντι στις επόμενες γενιές. Είναι ταυτόχρονα και μια σημαντική αναπτυξιακή τουριστική ευκαιρία για τη χώρα μας, ριζωμένη στην παραδοχή εκείνη που θέλει το περιβάλλον στην κορυφή της κοινωνικής ατζέντας του νέου αιώνα. Ο βασικότερος άξονας της πολιτικής μας είναι η ποιότητα σε άμεση συνάρτηση με το περιβάλλον.

Η μάχη της ποιότητας και του περιβάλλοντος είναι μια μάχη την οποία πρέπει να κερδίσουμε. Γι’ αυτό μιλάω τόσο συχνά για τη διαμόρφωση της Περιβαλλοντικής Συνείδησης. Επειδή βρισκόμαστε σε ένα οριακό σημείο: προσπαθώντας να κάνουμε τους ξένους επισκέπτες να εδραιώσουν μια νέα αντίληψη για την ουσιαστική εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας, καλούμαστε κι εμείς να εδραιώσουμε μέσα μας μια νέα μορφή εθνικής συνείδησης απέναντι στο τόπο που ζούμε, μια νέα μορφή αντίληψης απέναντι στις ανάγκες και τα χαρίσματα αυτού του τόπου”.

Μιλώντας για το υπουργείο Περιβάλλοντος, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, τάχθηκε υπέρ, αλλά όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: “Δεν τάσσομαι υπέρ επειδή η αισθητική των καιρών καθιστά αναγκαία την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά επειδή την καθιστά αναγκαία η ίδια μας η ζωή. Με άλλα λόγια, εάν για κάποιους η Οικολογία αποτελεί τη μόδα της εποχής λειτουργώντας ως ένα προοδευτικό προσωπείο, για μας δεν συνιστά παρά μια ζωτική ανάγκη μέσα από την οποία ανοίγουμε το παράθυρο για την Ελλάδα του μέλλοντος. Για εμάς, Τουρισμός και περιβάλλον πάνε μαζί, και γι’ αυτό προσπαθούμε, μέσα από το είδος της τουριστικής στρατηγικής που έχουμε επιλέξει, να αφυπνίσουμε αυτή την μορφή οικολογικής συνείδησης για την οποία σας μίλησα νωρίτερα. Επειδή αυτή την συνείδηση εμείς την ονομάζουμε τουριστική συνείδηση”.

Το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο του Τουρισμού, επεσήμανε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, θέτει τους κανόνες και τις αρχές για την ανάπτυξη του τουρισμού στις περιοχές της χώρας, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Ο Εθνικός Χωροταξικός Σχεδιασμός, που αποτελεί κορυφαίο ζήτημα το οποίο εγείρει πολλές συζητήσεις, δίνει στην χώρα μας ένα σχέδιο για την αειφορία και την ισόρροπη ανάπτυξη, όπου διασφαλίζει την προστασία του περιβάλλοντος στο σύνολο του εθνικού χώρου. “Κανείς” τόνισε “δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η χώρα μας μπορεί να αντέξει κι άλλη αταξία. Αταξία η οποία καταστρέφει τον φυσικό πλούτο. Από εκεί και πέρα, ακόμα και στις περιοχές ευαίσθητων οικοσυστημάτων, ειδικές μορφές του τουρισμού -όπως ο οικοτουρισμός- μπορούν να συμβάλλουν πολλαπλά προσφέροντας ευκαιρίες για επαφή με τη φύση, εκπαίδευση και αναψυχή, με ήπιες δραστηριότητες. Στο σχέδιο αυτό, έχουμε εναποθέσει ένα ακόμα στοίχημα, διότι πραγματικά πιστεύουμε ότι μπορεί να χαρίσει πρωτόγνωρες συγκινήσεις συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης από την οποία οφείλει να διέπεται η καθημερινή λειτουργία του τουριστικού μας μοντέλου. Έτσι, έχουμε προσθέσει μια ακόμη παράμετρο: Την περιβαλλοντική συνείδηση για τα καταλύματα εκείνα που υιοθετούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Που εφαρμόζουν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κλίμακα ανακύκλωση των απορριμμάτων τους και εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, και που προσαρμόζουν την αρχιτεκτονική τους στην ιδιαιτερότητα του τόπου”.

Το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, αναγνωρίζοντας το βαθύτερο συσχετισμό μεταξύ της περιβαλλοντικής, κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης θα αξιοποιήσει το ΕΣΠΑ για την προσφορά συγκεκριμένων κινήτρων προς την κατεύθυνση αυτή. Έχει επίσης ξεκινήσει να χαράζει πορεία προς τον «πράσινο τουρισμό» με πιλοτικές δράσεις στους τουριστικούς προορισμούς, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, αναλαμβάνοντας δράσεις παρέμβασης. Ήδη η ΕΤΑ έχει αναπτύξει ένα πρότυπο πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, με μια σειρά από eco-camping, eco-marinas, αλλά και καινοτόμες δράσεις όπως περιβαλλοντικές διαδρομές, περίπτερα και παρατηρητήρια.

Κάτω από την ίδια φιλοσοφία προωθείται και ένα άλλο πολύ σημαντικό ζήτημα, που υφολογικά διατρέχεται από την ίδια ευαισθησία με εκείνο της προστασίας του περιβάλλοντος: το ζήτημα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. “Ο τουρισμός” υπογράμμισε ο κ. Υπουργός, “είναι ένας από τους ελάχιστους κλάδους της οικονομίας που διαθέτει έντονη και άμεση, κοινωνική αξία. Οι τοπικές κοινότητες, τα ιδιαίτερα πολιτισμικά και φυσικά χαρακτηριστικά, αλλά και οι ανάγκες της κάθε περιοχής διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξή του. Θέλουμε, λοιπόν, η κοινωνία να αισθάνεται αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της προσπάθειας γιατί πιστεύουμε στην καταλυτική συμβολή της. Μέσω ειδικών παρεμβάσεων της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, οικισμοί μπορούν να ζωντανέψουν, παραδοσιακά επαγγέλματα μπορούν να συντηρηθούν, η κοινωνική περιβαλλοντική συνείδηση μπορεί να γίνει πράξη, η πολιτισμική ταυτότητα μπορεί να αναδειχθεί. Με αυτό τον τρόπο, η χώρα μας θα διατηρήσει την παραδοσιακή ομορφιά της, συνδυάζοντας την πολιτισμική ιδιοσυγκρασία της με το άνετο, σύγχρονο και μοντέρνο πρόσωπο μέσα από το οποίο οφείλει να ατενίζει το μέλλον”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024