Τελευταία νέα
ΑρχικήΕπαγγελματικά ΤαξίδιαΣυνέδρια ΤουρισμούΣυνέδριο με θέμα “Επιχειρησιακή Έρευνα & Τουριστική Ανάπτυξη” στις Σπέτσες
Ελληνική Εταιρία Επιχειρησιακών Ερευνών

Συνέδριο με θέμα “Επιχειρησιακή Έρευνα & Τουριστική Ανάπτυξη” στις Σπέτσες

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 19-21 Ιουνίου, το 20ο Εθνικό Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρίας Επιχειρησιακών Ερευνών στις Σπέτσες, με θέμα `Επιχειρησιακή Έρευνα & Τουριστική Ανάπτυξη`. Το Συνέδριο έλαβε χώραστο Ιστορικό […]

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 19-21 Ιουνίου, το 20ο Εθνικό Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρίας Επιχειρησιακών Ερευνών στις Σπέτσες, με θέμα `Επιχειρησιακή Έρευνα & Τουριστική Ανάπτυξη`. Το Συνέδριο έλαβε χώρα<...>στο Ιστορικό Κτίριο της Αναργυρείου Κοργιαλενείου Σχολής, στο οποίο λειτουργεί τα τελευταία χρόνια το Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Πειραιά.

Τα τελευταία χρόνια, ο τουρισμός και η τουριστική βιομηχανία αποτελούν για την Ελλάδα έναν κυρίαρχο οικονομικό άξονα, με πολλές και ποικίλες επενδύσεις, ενώ ένα σημαντικό τμήμα του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας απασχολείται στον κλάδο αυτό. Οι διεθνείς συγκυρίες, η παγκοσμιοποιημένη οικονομία, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, οι νέες αγορές και η στροφή προς νέες μορφές τουρισμού έχουν ανατρέψει τα δεδομένα στον τουρισμό, παρέχοντας ταυτόχρονα μια νέα δυναμική και ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.

Η Επιχειρησιακή Έρευνα έχει συμβάλλει κατά καιρούς στην επιστημονική μελέτη προβλημάτων, στην ανάδειξη λύσεων και διαδικασιών και στην αποτύπωση κατευθύνσεων δράσης σε διάφορους τομείς του τουρισμού, όπως το ξενοδοχειακό Μάνατζμεντ, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, η ποιότητα υπηρεσιών κ.α.

Το 20ο Συνέδριο της Ε.Ε.Ε.Ε. ήρθε να δημιούργησε τις βάσεις για μια συστηματική καταγραφή των προβλημάτων στον τουριστικό κλάδο, την επιστημονική προσέγγιση και επίλυση τους. Επιπρόσθετα, σκοπεύει να δώσει ένα ακόμη βήμα για την επικοινωνία επιστημόνων που προέρχονται από διαφορετικούς κλάδους, αλλά έχουν ως κοινή συνισταμένη έρευνας τον Τουρισμό.

Στο Συνέδριο αυτό έλαβε μέρος ο Δήμος της Λέρου με την Δημοτική Επιτροπή Τουρισμού, την οποία εκπροσώπησε ο κ. Χριστόδουλος Κοκκώνης, Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Τουρισμού, μιλώντας για το “Πως μπορούμε να αναπτύξουμε ένα ηγετικό προφίλ για ένα τουριστικό προορισμό – Μελέτη Περίπτωσης: το νησί της Λέρου”. Η Λέρος, ανέφερε ο κ. Κοκκώνης, για να αναπτύξει ηγετικό προφίλ πρέπει να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη στρατηγική Μάρκετινγκ, σύμφωνα με την οποία θα πραγματοποιήσει:


  • συστηματική έρευνα

  • σχεδιασμό

  • τυποποίηση υπηρεσιών

  • προώθηση σε συγκεκριμένα τμήματα της τουριστικής αγοράς ένα σύνολο τουριστικών υπηρεσιών, υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών.


Η Λέρος θα αποκτήσει χαρακτηριστικό όνομά (brand name), το οποίο θα πρέπει να αναγνωρίζεται άμεσα και από τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Μέσω της τμηματοποίησης της τουριστικής αγοράς σε όλα τα επίπεδα θα μπορέσει η Λέρος να εντοπίσει τις ξεχωριστές επιθυμίες, ανάγκες και προτιμήσεις των τουριστών της.

Στη συνέχεια, πρέπει αυτό το χαρακτηριστικό όνομα (brand name) της Λέρου να είναι αναγνωρίσιμο από την τουριστική αγορά – στόχο και να το διαφημίσουν με τρόπους, οι οποίοι να αποδίδουν την επιθυμητή εικόνα στην στοχεύουσα αγορά. Για την επίτευξη του ηγετικού ονόματος της Λέρου, θα πρέπει οι εμπλεκόμενοι φορείς του τουρισμού στη Λέρο (γενικώς οι εργαζόμενοι στον τουρισμό) να αποκτήσουν την «κουλτούρα» του τουρισμού στη Λέρο μέσα από την σκοπιά του τουρίστα. Η εκπαίδευση και κατάρτιση των εργαζομένων στον τουρισμό είναι απαραίτητη, έτσι ώστε κύριο μέλημά τους να είναι η ικανοποίηση των αναγκών των τουριστών.

Υιοθετώντας μερικές από τις ανωτέρω ιδέες, το νησί της Λέρου θα μπορεί να έχει «προφίλ-ηγέτη», που διαφοροποιεί το ίδιο το νησί τόσο εσωτερικά (στους εργαζόμενους της) όσο και εξωτερικά (στους πελάτες-τουρίστες). Καμία διαφήμιση ή άλλη καμπάνια προώθησης, όσο κατάλληλη ή έξυπνη και αν είναι, δεν μπορεί να προωθήσει καλύτερα το νησί, από τον ενθουσιασμένο τουρίστα.

Προϋπόθεση για την ανάδειξη της νήσου Λέρου σε ηγετικό τουριστικό προορισμό είναι να γίνουν ενδεικτικά τα ακόλουθα:


  • Στελέχη τουριστικών επιχειρήσεων και αρμόδιοι φορείς να συνεργαστούν και να σχεδιάζουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων και παρεμβάσεων.

  • Η αρμόδια Επιτροπή τουρισμού του νησιού να λειτουργεί ως “Manager” και να είναι η κινητήριος δύναμη, ώστε να συντονίζει τους εμπλεκόμενους φορείς, για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024