Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Από το δίκτυο Guest Inn

Το προφίλ της ξένης πελατείας των ελληνικών αγροτουριστικών καταλυμάτων

Θοδωρής Κουμέλης - 20 Οκτώβριος 2008, 00:00

Μετά από 5 χρόνια δυναμικής παρουσίας στον ελληνικό χώρο, το δίκτυο Guest Inn έχει τη δυνατότητα να δώσει συγκεκριμένα στοιχεία για το προφίλ της ξένης–ευρωπαϊκής πελατείας που επέλεξε τα αγροτουριστικά καταλύματα της χώρας μας για να περάσει...

Μετά από 5 χρόνια δυναμικής παρουσίας στον ελληνικό χώρο, το δίκτυο Guest Inn έχει τη δυνατότητα να δώσει συγκεκριμένα στοιχεία για το προφίλ της ξένης–ευρωπαϊκής πελατείας που<...>

επέλεξε τα αγροτουριστικά καταλύματα της χώρας μας για να περάσει τις διακοπές της τα 3 τελευταία χρόνια (2005-2007).

Ενδιαφέρουν παρουσιάζουν επίσης οι στατιστικές των κρατήσεων, όπου καταγράφεται η κίνηση της ευρωπαϊκής αγοράς στους ξενώνες – μέλη του δικτύου.

Προφίλ πελατείας

Οι επισκέπτες των αγροτουριστικών καταλυμάτων του δικτύου Guest Inn είναι μεμονωμένοι ταξιδιώτες οι οποίοι δεν απευθύνονται σε τουριστικά γραφεία και ακόμα λιγότερο σε Tour Operators, αλλά οργανώνουν μόνοι τις διακοπές τους δηλαδή:

  • κλείνουν τα αεροπορικά τους εισιτήρια σε κανονικές πτήσεις ή πτήσεις low cost αλλά όχι σε τσάρτερ,
  • για την επιλογή προορισμού και καταλύματος χρησιμοποιούν το Internet, εξειδικευμένους τουριστικούς οδηγούς, χάρτες και θεματικά δίκτυα καταλυμάτων,
  • κλείνουν νωρίς τις διακοπές τους (early booking)

Πως ταξιδεύουν:

  • Αεροπορικώς και ενοικιάζουν απαραίτητα αυτοκίνητο (εκτός από τα πολύ μικρά νησιά). Μέσος όρος διαμονής 2 ή 3 εβδομάδες.
  • Ακτοπλοϊκώς (Ιταλία – Ελλάδα), απαραίτητα με το αυτοκίνητό τους με μέσο όρο διαμονής 3 ή 4 εβδομάδες.
  • Βρίσκονται διαρκώς σε κίνηση, αφού επισκέπτονται τουλάχιστον 2 διαφορετικές περιοχές κατά τη διάρκεια της διαμονής τους.

Πότε ταξιδεύουν:

  • Την κλασική θερινή περίοδο, από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο για την ώρα. Η χώρα μας, και ειδικότερα οι αγροτικές περιοχές της υπαίθρου, δεν είναι ακόμη οργανωμένη για να πετύχει “12 μήνες τουρισμό”.

Παρ’όλο που υπάρχουν σοβαρά προβλήματα όπως αυτό της πρόσβασης, έχουμε ήδη αισιόδοξα μηνύματα όσον αφορά στην επισκεψιμότητα από τις ξένες αγορές κατά τους χειμερινούς μήνες.

Οι ηλικίες των ταξιδιωτών κυμαίνονται από 30 έως 70 ετών (μεγαλύτερο ποσοστό 35-55 ετών). Όσον αφορά στην κοινωνικο-οικονομική κατάσταση, αξίζει να σημειώσουμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό έχει ανώτερο και ανώτατο βιοτικό επίπεδο. Είναι στελέχη μεγάλων και πολυεθνικών εταιριών, ελεύθεροι επαγγελματίες (αρχιτέκτονες, δικηγόροι κ.λπ.), έμποροι ή ακόμα υψηλά στελέχη δημοσίων οργανισμών και υπουργείων.

Το πρώτο πράγμα που τους ενδιαφέρει είναι η άμεση επαφή με τους ανθρώπους του καταλύματος που θα επιλέξουν, αναζητούν ησυχία, ηρεμία και ξεκούραση, είναι γενικά φυσιολάτρες και θέλουν να γνωρίσουν τα σπουδαιότερα στοιχεία της περιοχής, όπως ιστορία, γαστρονομία, τοπικά ήθη και τέχνες, 
καλλιέργειες, παραγωγή, περιβάλλον (υγροβιότοπους κ.λ.π.).

Το προφίλ της πελατείας που παρουσιάζουν οι στατιστικές είναι σε γενικές γραμμές το ίδιο με αυτό που έχουν καταγράψει τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά αγροτουριστικά δίκτυα. Είναι ταξιδιώτες και όχι “τουρίστες”, οι οποίοι ξέρουν τι θέλουν και έχουν σημεία αναφοράς και σύγκρισης τα καταλύματα που προτείνουν οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες και τον τρόπο που είναι οργανωμένα. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το συγκεκριμένο κοινό αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς κάθε χρόνο.

Στατιστικές κρατήσεων

Στο τέλος του 2007, το δίκτυο Guest Inn αποτελούταν από 63 ξενώνες-μέλη που ισοδυναμούν σε 561 δωμάτια ή 1728 κρεβάτια που βρίσκονται σε 12 από τις 13 περιφέρειες της χώρας μας και 32 από τους 52 νομούς. Τέλος κατά το 2007, το δίκτυο Guest Inn απέκτησε 15 νέα μέλη, ενώ σημείωσε αύξηση κρατήσεων κατά 38%, αύξηση διανυκτερεύσεων κατά 36,32% και αύξηση αριθμού πελατών κατά 48,60%.

Κρατήσεις ανά εθνικότητα:

  • Κύρια αγορά 2005: Γαλλία 71,03%
  • Κύρια αγορά 2006: Γαλλία 76,19%
  • Κύρια αγορά 2007: Γαλλία 73,75%

Οι ενέργειες προβολής, που έγιναν κατά το 2006, με στόχο το άνοιγμα νέων αγορών, έδωσαν τα πρώτα θετικά μηνύματα το 2007. Το ποσοστό των κρατήσεων που έγιναν από αυτές τις αγορές έφτασε το 2007 το 4,07%, έναντι 2,68% που ήταν το 2006. `Ανοδο σημείωσε το Βέλγιο (5,55% έναντι 5,06% το 2006) και η Ελβετία (3,33% έναντι 1,79% το 2006). Μόνο το 2,77% της ελληνικής αγοράς χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό 
κέντρο κρατήσεων του  δικτύου. Η πλειοψηφία κάνει κρατήσεις τηλεφωνικά κατ’ευθείαν στους ξενώνες-μέλη. Γι’αυτό τον λόγο δεν είναι δυνατό να έχουμε ακριβή στοιχεία για την εικόνα αυτής της αγοράς. Το 55,82% των κρατήσεων αφορά οικογένειες και το 44,18% ζευγάρια. Οι οικογένειες συνεχίζουν να υπερέχουν από τα ζευγάρια και το 2007 κατά 11,64%.Το 2006 τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 59,79% για τις οικογένειες και 40,24% για τους υπόλοιπους.

Το 52,31% (έναντι 43,75% το 2006) προτίμησε το βουνό (διαμονή σε ξενώνες όπου η θάλασσα είναι μακριά ή δεν υπάρχει καθόλου. Το 47,69% (έναντι 56,25% το 2006) προτίμησε τη θάλασσα. Αυτό σημαίνει ότι και η ξένη αγορά ενδιαφέρεται για διαμονή σε ορεινές περιοχές κατά τους θερινούς μήνες. Η τάση αυτή αυξάνεται συνεχώς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Η γεωγραφική κατανομή των κρατήσεων κατά τη διάρκεια του 2007 διαμορφώθηκε ως εξής: ηπειρωτική Ελλάδα 61,54%, νησιά 25,96%, Κρήτη 12,50%. Σε σχέση με το 2006, σημειώθηκε μείωση στην ηπειρωτική Ελλάδα κατά 11,8%, αύξηση στα νησιά κατά 4,53% και αύξηση στην Κρήτη κατά 6,55%.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top