Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Διεθνής έκθεση World Travel Market

Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης παρών στα εγκαίνια του Περιπτέρου ΕΟΤ

Θοδωρής Κουμέλης - 11 November 2008, 00:00

Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, κατά τα εγκαίνια του Περιπτέρου ΕΟΤ δήλώσε ότι ο ελληνικός τουρισμός, για μια ακόμη χρονιά, δίνει δυναμικά το παρόν, σηματοδοτώντας την...

Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, κατά τα εγκαίνια του<...>

Περιπτέρου ΕΟΤ δήλώσε ότι ο ελληνικός τουρισμός, για μια ακόμη χρονιά, δίνει δυναμικά το παρόν, σηματοδοτώντας την αρχή 125 συμμετοχών σε διεθνείς εκθέσεις για την σεζόν που έρχεται. ”Είμαστε εδώ για να υπενθυμίσουμε στους φορείς του βρετανικού τουρισμού τη νέα αισθητική, τη νέα εικόνα της Ελλάδας, αυτή τη νέα εικόνα που εδώ και έναν χρόνο δείχνουμε σε όλον τον κόσμο, υιοθετώντας εξωστρεφή, επικοινωνιακά διευρυμένη και απόλυτα στοχευμένη –με τους όρους της αγοράς – επικοινωνιακή πολιτική.

Φέτος, τα νέα διεθνή οικονομικά δεδομένα μας οδηγούν στο να διευρύνουμε ακόμη περισσότερο αυτή τη φιλοσοφία, να κινηθούμε με δυναμισμό και αποφασιστικότητα προς το άνοιγμα νέων  και τη στήριξη των δοκιμαζόμενων παραδοσιακών αγορών. Η Βρετανική αγορά ήταν, είναι και θα είναι εξαιρετικά σημαντική για την Ελλάδα. Ας μην ξεχνάμε ότι πάνω από 2,5 εκατομμύρια Βρετανοί προτιμούν και εμπιστεύονται την Ελλάδα για τις διακοπές και τα ταξίδια τους. Αυτό το ενδιαφέρον οφείλουμε να το διαφυλάξουμε και να το ενθαρρύνουμε ακόμη περισσότερο. Η Βρετανική αγορά αποτελεί πάντα ξεχωριστό στόχο στη στρατηγική μας για την ενίσχυση και την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Η παρουσία μας φέτος είναι εντονότερη. Προγραμματίζουμε σειρά δράσεων και συναντήσεων με φορείς της αγοράς, και tour operators, διευρύνουμε τις συνεργασίες μας, και αξιοποιούμε κάθε ευκαιρία που μας δίνεται για αποτελεσματικότερη προβολή της χώρας μας.

Όμως, εδώ θέλω να τονίσω για μια ακόμη φορά, αυτό που εσείς, ως άνθρωποι του τουρισμού, γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα. Η καλή εικόνα δεν αρκεί σε μια εποχή διαρκώς αυξανόμενου ανταγωνισμού. Παράλληλα με την επικοινωνιακή στρατηγική επενδύουμε στην Ποιότητα. Αδιαπραγμάτευτη ποιότητα σημαίνει αψεγάδιαστες υπηρεσίες, εμμονή στη λεπτομέρεια, σημαίνει `Κρατάμε τον πήχη ψηλά`. Και επιμένω πάντα στο στοιχείο της Ποιότητας γιατί πιστεύω ότι μόνο έτσι θα μπορέσουμε, στην πράξη, να θωρακίσουμε τον ελληνικό τουρισμό και να τον καταστήσουμε ανταγωνιστικό. Οφείλουμε να έχουμε συνέχεια, συνέπεια και διάρκεια, ούτως ώστε να προασπίζουμε τα κεκτημένα μας και, μέσα από αυτά, να ανοιχτούμε σε νέους ορίζοντες. Είμαι βέβαιος πως αυτές οι σκέψεις βρίσκουν σύμφωνο όλον τον τουριστικό κόσμο, με τον οποίο προχωράμε μαζί για να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει για την μεταρρυθμιστική τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με απίστευτα συγκριτικά πλεονεκτήματα. Οι πολιτισμικές καταβολές της έχουν εν πολλοίς διαμορφώσει αυτό που σήμερα ονομάζουμε δυτικός πολιτισμός. Επειδή πιστεύουμε ότι ο τουρισμός μπορεί να είναι όχημα μετάδοσης πολιτισμού, ετοιμάσαμε ένα λεξικό που καταδεικνύει την επιρροή της ελληνικής γλώσσας στις λατινογενείς γλώσσες, με λέξεις που έχουν επιζήσει από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Λέξεις που συγκροτούν τη γλώσσα του πανανθρώπινου πολιτισμού, που φέρουμε όλοι μέσα μας, ως πολίτες της Ελλάδας, της Ευρώπης και του κόσμου”.

Την προηγούμενη μέρα ο κ. Σπηλιωτόπουλος επεσήμανε στη δεξίωση του ΕΟΤ στο Royal Academy of Arts: ”Ο τουρισμός πρέπει να είναι όχημα μετάδοσης πολιτισμού και αξιών. (...) Η Ελλάδα είναι μια χώρα με πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, δημιουργικό παρόν αλλά και δυναμικό μέλλον. Είναι μια χώρα που μπορεί να προσφέρει πολυδιάστατες και μοναδικές εμπειρίες σε εκατομμύρια επισκέπτες από όλον τον κόσμο. Εμείς, μέσα από τις προσπάθειες μας για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, αυτή τη μοναδικότητα επιδιώκουμε να διαφυλάξουμε. Θέλουμε να δείξουμε στον κόσμο τα μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας, που έχουν εδραιώσει τη θέση της ως παγκόσμια δύναμη του τουρισμού”.

Μετά τα εγκαίνια, ο κ. Σπηλιωτόπουλος, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, τόνισε: ”Με την παρουσία μας εδώ επιχειρούμε να καταδείξουμε ότι προχωρούμε πια δυναμικά σε αυτό που ονομάζουμε τουριστική μεταρρύθμιση. Δηλαδή, έχουμε ξεφύγει από το παλιό μονοσήμαντο μοντέλο του ήλιου και της θάλασσας, και δίνουμε έμφαση στην εξειδίκευση του τουριστικού μας προϊόντος. `Αρα, μιλούμε για εννέα διαφορετικά και τελείως εξειδικευμένα τουριστικά προϊόντα. Δεύτερον, επιχειρούμε να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα των υπηρεσιών μας, στην ποιότητα, δηλαδή, του τουριστικού μας προϊόντος και αυτό απεδείχθηκε από πέρυσι που ξεκινήσαμε αυτή τη στρατηγική. Αυτή η στρατηγική απέδωσε γιατί αν θυμάστε παλαιότερα συζητούσαμε για την αναντιστοιχία μεταξύ αφίξεων και συναλλάγματος, ενώ φέτος παρότι υπήρχαν οικονομικές δυσκολίες σε όλη την Ευρώπη, εμείς καταφέραμε και είχαμε αύξηση ρεκόρ στα εσόδα, που άγγιξε το 6% έναντι μόνο 3% που είχαμε πέρσι. Τέλος, θέλουμε να δείξουμε ότι πια προχωρούμε σε κάτι που πολλοί Ευρωπαίοι και, κυρίως, οι Βρετανοί φίλοι μας αγαπούν, αυτό που ονομάζεται σεβασμός στο περιβάλλον. Δηλαδή, εμείς έχουμε ήδη επενδύσει παρά πολλά κονδύλια και πόρους, για τη δημιουργία νέων οικολογικών προϊόντων. Προϊόντων, δηλαδή, με μεγάλη εισοδηματική ελαστικότητα και γι’αυτό θεσμοθετούμε τα οικολογικά ξενοδοχεία, τα οικολογικά κάμπινγκ, τις οικολογικές μαρίνες. Και κυρίως δίνουμε έμφαση στο να δείξουμε ότι η τουριστική ανάπτυξη και η περιβαλλοντική συνείδηση είναι έννοιες που κινούνται σε παράλληλο επίπεδο και όχι σε ανταγωνιστικό, όπως κάποτε νόμιζαν”.

Όσον αφορά στην αγορά της Βρετανίας, ο υπουργός σημείωσε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για οποιεσδήποτε προβλέψεις για τη νέα περίοδο. ”Σε κάθε περίπτωση, γνωρίζουμε ότι υπάρχει η διεθνής οικονομική κρίση που δημιουργεί ύφεση και στασιμότητα. Την έκταση της δεν μπορεί να την προβλέψει ούτε η Ελλάδα, ούτε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού. Ξέρετε πολύ καλά ότι χθες απέστειλα και επιστολή προς τη γαλλική Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να πάρουμε έκτακτα μέτρα για την θωράκιση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού σε όλο τον Ευρωπαϊκό Νότο, άρα κατ’επέκταση και στην Ελλάδα. Είναι ένα θέμα το οποίο από κοινού οι Ευρωπαϊκές Χώρες πρέπει να αντιμετωπίσουν. Εγώ, βέβαια, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι με τις εξειδικευμένες κινήσεις που κάνουμε, δηλαδή, με πιο έντονη παρουσία σε σχέση με πέρυσι, με πιο εξειδικευμένη επικοινωνιακή προβολή, με συγκεκριμένη στρατηγική marketing και συγκεκριμένα πλάνα και δράσεις και με καλύτερη συνεργασία με τους tour operators, θα καταφέρουμε να συγκρατήσουμε τις δυνάμεις μας στη βρετανική αγορά, η οποία εξακολουθεί να είναι μια σημαντική αγορά για μας”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top