Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
ΕΠΕΣΤ

Πτώση 80% στις προκρατήσεις του θαλάσσιου τουρισμού το 2009

Θοδωρής Κουμέλης - 07 Ιανουάριος 2009, 00:00

Την απουσία ναύλων για την ερχόμενη σεζόν, αφού η πτώση στις προκρατήσεις του θαλάσσιου τουρισμού φθάνει ως και στο 80%, επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ)...

Την απουσία ναύλων για την ερχόμενη σεζόν, αφού η πτώση στις προκρατήσεις του θαλάσσιου τουρισμού φθάνει ως και<...>

στο 80%, επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) κ. Α. Στελλιάτος, ενώ υπογραμμίζει ότι ίσως δημιουργηθούν προβλήματα στην αποπληρωμή των δανείων, αφού τα περισσότερα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη ελληνικής σημαίας είναι χρηματοδοτούμενα από τράπεζες.

Σε συνέντευξή του στο “Βήμα”, ο κ. Στελλιάτος ανάφερει χαρακτηριστικά: “Η σεζόν που πέρασε ήταν κατά γενική ομολογία μέτρια. Σε συνδυασμό με την πρωτόγνωρη παγκόσμια οικονομική κρίση φθάνουμε σε σημείο να μην ξέρουμε τι μας περιμένει το 2009. Η κίνηση των early bookings σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2007 έχει πτώση ως και 80%. Στο μόνο που ευελπιστούμε είναι η αλλαγή ψυχολογίας στην παγκόσμια αγορά, ώστε η έλευση του 2009 να συμπαρασύρει τον κόσμο να αρχίσει να σκέφτεται για διακοπές, και πιο συγκεκριμένα για διακοπές που έχουν σχέση με τον θαλάσσιο τουρισμό. Ενα άλλο θέμα που όντως μας προβληματίζει είναι η ανυπαρξία υποδομών. Δεν υπάρχουν μαρίνες. Δεν νοείται οι ανταγωνίστριες χώρες (Τουρκία, Κροατία) να υπερτερούν σε υποδομές από την Ελλάδα των 5.000 νησιών, του πολιτισμού και του ιδανικού κλίματος. Με την ευκαιρία, ήθελα να υποβάλω μια ερώτηση: η μαρίνα του Αγίου Κοσμά γιατί από το 2004 δεν δέχεται σκάφη για ελλιμενισμό;”.

Όσον αφορά στις εκτιμήσεις για το 2009, ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ δήλωσε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός προσελκύει τον VΙΡ τουρισμό που η χώρα έχει ανάγκη. “Πιστεύω οι αρμόδιοι και ειδικά το τραπεζικό σύστημα να αντιληφθούν ότι τα δύο επόμενα χρόνια είναι κρίσιμα. Τα οικονομικά προβλήματα που συσσωρεύονται στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού σε λίγους μήνες θα είναι δυσβάστακτα. Πιο συγκεκριμένα, η πλειονότητα των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών ελληνικής σημαίας είναι χρηματοδοτούμενα από διάφορες τράπεζες. Η μη ύπαρξη ναύλων κατά τη διάρκεια της επερχόμενης σεζόν ίσως να δημιουργήσει προβλήματα αποπληρωμής δανείων”.

“Για να προλάβουμε λοιπόν δυσάρεστες καταστάσεις που θα οδηγήσουν τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού σε πλήρη καταστροφή, θα ήθελα να αποταθώ στις αρμόδιες τράπεζες και να ζητήσω τη συνεργασία τους. Πρώτον, για τα δύο δύσκολα επόμενα χρόνια 2009-2010, ευελιξία όσον αφορά την πληρωμή τόκων και, δεύτερον, πάγωμα πληρωμής κεφαλαίου ως το τέλος της σεζόν του 2010. Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης έθεσε σε προτεραιότητα από όλες τις μορφές του εναλλακτικού τουρισμού τον θαλάσσιο τουρισμό. Διαφημίστηκε το ελληνικό yachting παγκοσμίως και ενδιαφέρθηκε πραγματικά για την προώθησή του. Οι συναρμοδιότητες ωστόσο των άλλων υπουργείων σε πολλές περιπτώσεις τον καθιστούν ανήμπορο να προωθήσει θέματα. Είναι, όμως, ο μεγάλος σύμμαχος του θαλάσσιου τουρισμού”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top