Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων

Όχι στην μείωση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης

Βίκυ Καραντζαβέλου - 01 Απρίλιος 2009, 00:00

Κάθετα αντίθετος δηλώνει ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ) με το μέτρο μείωσης του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης αποκλειστικά και μόνο για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου που εξετάζει η Κυβέρνηση...

Κάθετα αντίθετος δηλώνει ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ) με το<...>

μέτρο μείωσης του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης αποκλειστικά και μόνο για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου που εξετάζει η Κυβέρνηση.

Σύμφωνα με δήλωση του ΣΤΕΕΑ το μέτρο αυτό ευνοεί μονομερώς τους εισαγωγείς και εμπόρους καινούργιων αυτοκινήτων ενώ οδηγεί σε καθίζηση και ολοκληρωτική καταστροφή την αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που ήδη βρίσκεται σε τραγική κατάσταση. Όπως απορεί και ο πρόεδρος κ. Μαγγιώρος, “δηλαδή, εμείς τα Rent a Car δεν έχουμε στοκ αυτοκινήτων απούλητα;”.

Για τον Κλάδο Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων που είναι Τουριστικός και βάλλεται από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, με μείωση στις κρατήσεις ήδη κοντά στο -20%, ένα τέτοιο μονόπλευρο μέτρο απειλεί με οικονομικό αφανισμό πολλές από τις 2.300 επιχειρήσεις του Κλάδου και οδηγεί με βέβαια βήματα στην ανεργία μεγάλο ποσοστό από τους 30.000 εργαζόμενους από τους οποίους περίπου 15.000 είναι εποχικοί.  Σε αυτό το κακό κλίμα οι επιχειρήσεις προσπαθούν εδώ και 6 μήνες να πουλήσουν τα μεταχειρισμένα τους αυτοκίνητα μειώνοντας δραματικά τις τιμές, σε μια αγορά που έχει ήδη «κάτσει» κατά -25%.  Αυτό έχει επιπτώσεις στην ταμειακή ρευστότητα μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του χειμώνα αλλά και τις ανάγκες της σαιζόν που σύντομα ξεκινά όπως-όπως.

Για την αναστροφή των τραγικών αυτών επιπτώσεων ο ΣΤΕΕΑ υπέβαλε στον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών τις παρακάτω προτάσεις:
1. Εφαρμογή μέτρου “απόσυρσης” για αυτοκίνητα κατηγορίας EURO 1 και πίσω, δηλ. ηλικίας πάνω από 15 ετών, με αντίστοιχη επιδότηση για την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου κατηγορίας EURO 4 και ηλικίας μέχρι 5 ετών από 1.000 έως 4.000 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό. Προτεινόμενη ισχύς του μέτρου μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2009.
Το μεγάλο πλεονέκτημα που παρουσιάζει αυτή η  πρόταση είναι ότι δεν επέρχεται επιβάρυνση του Ισοζυγίου Τρεχουσών Συναλλαγών αφού τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν ήδη ταξινομηθεί. Ακόμη, λόγω της καλύτερης και καθαρότερης τεχνολογίας των αυτοκινήτων κατηγορίας EURO 4, μια απόσυρση 100.000 αυτοκινήτων θα ωφελήσει ετησίως την οικονομία με 30.000.000 λίτρα βενζίνης λιγότερα και τουλάχιστον 250.000 λιγότερους τόνους εκπομπής CO2.

2. Επιδότηση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης που εμπεριέχεται ήδη στην τιμή αγοράς του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ανάλογα με τον χρόνο “οικονομικής ζωής” του αυτοκινήτου και κατά το ποσοστό που αυτό δεν έχει αποσβεσθεί. 
3. Απαλλαγή Τελών Μεταβίβασης, καθώς και Τελών Κυκλοφορίας για μία 3ετία. Πρόταση που έχει το μειονέκτημα ότι θα αποδώσει σε βάθος χρόνου 3 ετών όμως αποτελεί και αυτή ένα ελάχιστο μέτρο για την τόνωση της αγοράς του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top