Ο ιστορικός «Μουντζούρης» βρίσκεται ξανά από προχθές σε πλήρη λειτουργία. Το μοναδικό τραίνο στην Ελλάδα, που ταξιδεύει σε γραμμές 60 εκατοστών, κατασκευάστηκε το 1903 από τον Ιταλό μηχανικό Εβαρίστο Ντε […]
Ο ιστορικός «Μουντζούρης» βρίσκεται ξανά από προχθές σε πλήρη λειτουργία. Το μοναδικό τραίνο στην Ελλάδα, που ταξιδεύει σε γραμμές 60 εκατοστών<...>, κατασκευάστηκε το 1903 από τον Ιταλό μηχανικό Εβαρίστο Ντε Κίρικο και στις γραμμές του, πλάτους μόλις εξήντα εκατοστών, μετέφερε επιβάτες και εμπορεύματα από το Βόλο μέχρι τις Μηλιές.
Στον πόλεμο του `40, οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν το τρένο για τις μεταφορές τους, ενώ κατά την αποχώρησή τους ανατίναξαν μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου, που αργότερα αποκαταστάθηκε. Το τρενάκι ξαναλειτούργησε το 1995, για τουριστικούς λόγους αυτήν τη φορά. Τα βαγόνια που δρομολογήθηκαν είναι τα παλιά υπάρχοντα βαγόνια, ενώ τις διαδρομές ξεκίνησαν οι ατμομηχανές «Μηλιές» και «Ιάσων», που είχαν διασωθεί. Αργότερα, το 2000 αντικαταστάθηκαν από ντιζελομηχανές, προκειμένου τα ταξίδια να γίνονται ασφαλέστερα και γρηγορότερα.
Τα δρομολόγια ξεκινούν κάθε Απρίλιο από τα Aνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές, μια διαδρομή που διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα μέσα από ένα φυσικό περιβάλλον ιδιαίτερης ομορφιάς. Το ενδιαφέρον των επισκεπτών και των τουριστών είναι μεγάλο, ενώ η γραμμή είναι βιώσιμη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει αναλάβει τη λειτουργία του. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει η δυνατότητα ενοικίασης του τρένου από συλλόγους, τουριστικά γκρουπ μέχρι και πρεσβείες. Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο εκτελούνται δρομολόγια καθημερινά. Η σεζόν ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο.
Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.