Τελευταία νέα
ΑρχικήΕναλλακτικός ΤουρισμόςΑθλησηςKεντρικός άξονας ποδηλατοδρόμων από Κηφισιά μέχρι Φάληρο
Θα περνά μέσα από τους αρχαιολογικούς χώρους

Kεντρικός άξονας ποδηλατοδρόμων από Κηφισιά μέχρι Φάληρο

Την Κατασκευή Κεντρικού Ποδηλατόδρομου από την Κηφισιά μέχρι το Φάληρο, μήκους 26,6 χλμ., που θα περνά μέσα από τους αρχαιολογικούς χώρους, προβλέπει το σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ που παρουσίασε χθες ο […]

Την Κατασκευή Κεντρικού Ποδηλατόδρομου από την Κηφισιά μέχρι το Φάληρο, μήκους 26,6 χλμ., που θα περνά μέσα από τους αρχαιολογικούς χώρους, προβλέπει το σχέδιο του<…> ΥΠΕΧΩΔΕ που παρουσίασε χθες ο υπουργός κ. Γ. Σουφλιάς.

Ο κ. Σουφλιάς δήλωσε: “Είναι πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να διευκολυνθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η χρήση του ποδηλάτου στο Μητροπολιτικό Συγκρότημα της Αθήνας. Στόχος του σχεδιασμού του υπουργείου είναι να διαμορφωθούν:

1ον: ο κεντρικός υπερτοπικός άξονας για το ποδήλατο στο Μητροπολιτικό Συγκρότημα της Αθήνας από την Κηφισιά μέχρι το Φάληρο διά μέσου των αρχαιολογικών χώρων του κέντρου της Αθήνας,
2ον: ένα γενικό κατευθυντήριο πλαίσιο για όλους τους φορείς (ιδίως ΟΤΑ) που προτίθενται να υλοποιήσουν τοπικούς άξονες για το ποδήλατο, έτσι ώστε οι προσπάθειές τους να μην έχουν τον αποσπασματικό χαρακτήρα που παρουσιάζουν σήμερα.

Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στη μετεπιβίβαση από το ποδήλατο στο μετρό και για το λόγο αυτό θα δημιουργηθούν, κατά το δυνατόν, σε όλους τους σταθμούς του μετρό ειδικοί χώροι φυλασσόμενης στάθμευσης ποδηλάτων”.

Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του ΥΠΕΧΩΔΕ υλοποιείται ως εξής:
Με απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά, ανατίθεται η μελέτη του κεντρικού άξονα ποδηλατοδρόμων του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος της Αθήνας. Η μελέτη θα εκπονηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, μέσω δύο προγραμμάτων που θα ολοκληρωθούν σε 8 μήνες και θα ακολουθήσει η κατασκευή του υπερτοπικού αυτού έργου από το ΥΠΕΧΩΔΕ κατά τμήματα, νότιο και βόρειο τμήμα. Το κατ` αρχήν προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής είναι 7 εκατ. ευρώ για το σύνολο του άξονα και θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Πρόκειται για τη διαμόρφωση ενός υπερτοπικού άξονα ποδηλάτου μήκους 26,6 χλμ., με κατεύθυνση Βορρά – Νότου, που θα συνδέει την Κηφισιά (σταθμός ΗΣΑΠ) με τη θάλασσα (Φαληρικός όρμος) διά μέσου των αρχαιολογικών χώρων του κέντρου της Αθήνας. Στον άξονα αυτόν θα αρθρώνονται τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων αρμοδιότητας των Δήμων.

Η επιλογή του άξονα έγινε μετά τη σχετική διερεύνηση των Υπηρεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ και του συλλόγου “Ποδηλάτες της Αθήνας”, διότι:
– Αποτελεί έργο υπερτοπικής κλίμακας, κατάλληλο να αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της πολιτικής για το ποδήλατο στην Αθήνα.
– Θα καλύψει ανάγκες καθημερινής μετακίνησης από και προς το Κέντρο της Αθήνας και θα συνδέσει τους αρχαιολογικούς χώρους με το νέο κέντρο πολιτισμού στο Δέλτα Φαλήρου.
– Έχει αναγνωρίσιμη χάραξη, διότι ακολουθεί τη γραμμή του ηλεκτρικού, την κοίτη του Ιλισού. Αυτή η γραμμή, με τις ήπιες κλίσεις της, ταυτόχρονα προφυλάσσει πλευρικά τον άξονα ποδηλατοδρόμων και καθιστά τη διαδρομή υλοποιήσιμη και ασφαλή.
– Θα εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε 16 σταθμούς μετρό και ηλεκτρικού.
– Παράλληλα, προχωρεί ο σχεδιασμός του δικτύου αξόνων για το ποδήλατο στην Αθήνα, που θα συνδέονται με τον κεντρικό άξονα ποδηλατοδρόμων. Ήδη ανατέθηκε και εκπονείται σχετικό πρόγραμμα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Προτάσεις έχουν ήδη καταθέσει οι ποδηλάτες της Αθήνας.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024