Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Έχει χαθεί το 80% της πελατείας των σκαφών με πλήρωμα από την Τουρκία

Γ. Βερνίκος: Η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού απαιτεί εθνική στρατηγική

Βίκυ Καραντζαβέλου - 23 June 2009, 00:00

"Το γιότινγκ μπορεί να παίξει τον δικό του καθοριστικό ρόλο και απευθύνεται όχι μόνο σε Ελληνες αλλά και σε ξένους τουρίστες με υψηλό εισόδημα και είναι μία από τις πλέον συναλλαγματοφόρες πηγές. Θα είχαμε λοιπόν πολλά να κερδίσουμε από μια πολιτική που θα είχε ως στόχο την ανάπτυξη του θαλάσσιου...

“Το γιότινγκ μπορεί να παίξει τον δικό του καθοριστικό ρόλο και απευθύνεται όχι μόνο σε Ελληνες αλλά και σε ξένους τουρίστες με υψηλό εισόδημα και είναι μία από τις<...>

πλέον συναλλαγματοφόρες πηγές. Θα είχαμε λοιπόν πολλά να κερδίσουμε από μια πολιτική που θα είχε ως στόχο την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού”, τονίζει ο κ. Γιώργος Βερνίκος, πρόεδρος της Vernicos Yachts και επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, σε κείμενό του στην “Καθημερινή”.

“Αν θέλουμε να έχουμε ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, χρειαζόμαστε μια εθνική στρατηγική και ξεκάθαρους στόχους για το πώς θα το πετύχουμε, χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις και χωρίς να θυσιάζουμε την ουσία στον εντυπωσιασμό. Κατά την άποψή μου, οι στόχοι πρέπει να περιλαμβάνουν τα εξής σημεία:
1. Ότι στις θάλασσές μας πρέπει να κυκλοφορούν όσο γίνεται περισσότερα σκάφη και αν είναι δυνατόν με ελληνική σημαία. Τα σκάφη δίνουν ζωή σε απόμακρες νησιωτικές περιοχές και στις πιο απομακρυσμένες νησίδες και βραχονησίδες.
2. Ότι πρέπει να ενθαρρύνονται οι Ελληνες να αγοράζουν σκάφη, μικρά, μεγάλα, φουσκωτά, ψαράδικα, ιστιοπλοϊκά, θαλαμηγούς, για πολλούς και ευνόητους λόγους που έχουν σχέση με τη νησιωτική μας παράδοση και τον έντονο ανταγωνισμό από τις γειτονικές μας χώρες, ο οποίος θα αυξάνεται όλο και περισσότερο.
3. Αφού καταλήξουμε στο τι θέλουμε, πρέπει οι κανόνες να είναι σαφείς και σταθεροί και αντίστοιχα σταθερή πρέπει να είναι η φορολογική πολιτική. Δεν επιτρέπονται τρυκ, αιφνιδιασμοί και εγκλωβισμοί όσων επενδύουν στο επαγγελματικό ή το ιδιωτικό σκάφος.
4. Πρέπει να προστατεύονται οι πραγματικοί επαγγελματίες πλοιοκτήτες από τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Πρέπει να ευνοείται το ιστιοπλοϊκό σκάφος γιατί είναι και αισθητικά ωραιότερο, αλλά και πιο φιλικό στο περιβάλλον. Πρέπει να εξασφαλίζεται η νομιμότητα και να αποφεύγεται η απώλεια δημοσίων εσόδων από κάθε μορφής λαθρεμπορία.
5. Το τρίπτυχο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου - έργα υποδομής/μαρίνες - υπηρεσίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, πρέπει να βελτιώνεται συνέχεια”.

Και ο κ. Βερνίκος καταλήγει: ”Η σημερινή κατάσταση απέχει πολύ από το να είναι ικανοποιητική. Εχουμε μείνει πολύ πίσω σε έργα υποδομών. Έχουμε χάσει το 80% της πελατείας των σκαφών με πλήρωμα από την Τουρκία. Η συγκεκριμένη κατηγορία των σκαφών, ιδιαίτερα με τη σημερινή κρίση, πλήττεται περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο τομέα του τουρισμού και ήδη η ισχνή πελατεία που είχαμε δημιουργήσει μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες φαίνεται ότι είναι πολύ διστακτική. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι υπάρχει έλλειψη στόχων, πραγματικού και ουσιαστικού διαλόγου.

Ένας διάλογος για τον θαλάσσιο τουρισμό πρέπει να περιλαμβάνει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, το Υπουργείο Οικονομικών, το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, την Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και πιθανόν δύο - τρεις άλλους φορείς. Ένας διάλογος σοβαρός, με πρακτικά, με συνέχεια, με στόχους και χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους. Ένας τέτοιος διάλογος δυστυχώς δεν γίνεται. Τα πάντα θυσιάζονται σε επικοινωνιακά βραχυχρόνια οφέλη. Είναι κρίμα που ο ελληνικός θαλάσσιος τουρισμός δεν αντιμετωπίζεται με τη σοβαρότητα που του αρμόζει”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top