Τελευταία νέα
Οδηγίες του ΚΕΠΚΑ προς ταξιδιώτες

Ταξιδεύοντας με τραίνο

Το ΚΕΠΚΑ ενημερώνει τους επιβάτες / ταξιδιώτες ότι οι συγκοινωνίες μέσω του σιδηροδρόμου, στην Ελλάδα, διενεργούνται, αποκλειστικά από τον ΟΣΕ, ο οποίος είναι δημόσια επιχείρηση και η λειτουργία του διέπεται, […]

Το ΚΕΠΚΑ ενημερώνει τους επιβάτες / ταξιδιώτες ότι οι συγκοινωνίες μέσω του σιδηροδρόμου, στην Ελλάδα, διενεργούνται, αποκλειστικά από τον ΟΣΕ, ο<...> οποίος είναι δημόσια επιχείρηση και η λειτουργία του διέπεται, από νομοθετικό πλαίσιο. Ο ΟΣΕ εξέδωσε χάρτη υποχρεώσεων προς τον καταναλωτή, στον οποίο περιγράφονται οι δραστηριότητες του οργανισμού και γίνεται αναφορά, στα δικαιώματα του Σιδηροδρόμου και των Επιβατών.

  • Το εισιτήριο, που αγοράζεται αποτελεί τη σύμβαση μεταφοράς ανάμεσα στον επιβάτη και στον ΟΣΕ.
  • Εάν χαθεί, δεν μπορείτε ούτε να ταξιδέψετε, ούτε να το αντικαταστήσετε, ούτε να πάρετε τα χρήματά σας πίσω.
  • Αν θελήσετε να ακυρώσετε το ταξίδι, μπορείτε πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας:
    – Ή να αλλάξετε την ημερομηνία του ταξιδιού και την αμαξοστοιχία,
    – Ή να παρατείνετε την ισχύ του εισιτηρίου για 6 μήνες.
  • Εάν θελήσετε να ακυρώσετε το εισιτήριο μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας, θα πρέπει να καταβάλλετε την προβλεπόμενη προσαύξηση, στην τιμή του εισιτηρίου. Επειδή, πουθενά, στο Χ.Υ.Κ., δεν αναφέρεται ποιο είναι το ποσό της προβλεπόμενης αύξησης, καλό είναι να κάνετε τη σχετική ερώτηση, όταν εκδίδεται το εισιτήριό σας.
  • Εάν θελήσετε να ακυρώσετε τη μεταφορά αποσκευών ή συνοδευόμενου αυτοκινήτου, επιστρέφεται το κόμιστρο και το αντίτιμο των καρτών και των προσφορών, εφόσον η ακύρωση γίνει πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας. Εάν η ακύρωση γίνει μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας, θα πληρώσετε πρόστιμο, το οποίο, όμως, δεν αναφέρεται στο Χ.Υ.Κ. και καλό θα είναι να κάνετε και αυτή την ερώτηση πριν πληρώσετε τα κόμιστρα.
  • Εάν ακυρωθεί δρομολόγιο με υπαιτιότητα του ΟΣΕ ή λόγω ανωτέρας βίας, επιστρέφεται το αντίτιμο του εισιτηρίου, του κομίστρου των αποσκευών ή των συνοδευόμενων αυτοκινήτων στο ακέραιο.
  • Εάν, από λάθος, πληρώσετε περισσότερα χρήματα για το εισιτήριό σας, δικαιούστε τη διαφορά. Εάν πληρώσετε λιγότερα χρήματα, πρέπει να καταβάλλετε τη διαφορά.
  • Εάν, ταξιδεύετε χωρίς εισιτήριο, είστε υποχρεωμένοι να πληρώσετε, εκτός από το αντίτιμο του εισιτηρίου και πρόστιμο.
  • Οι αποσκευές μικρού όγκου μεταφέρονται, δωρεάν, ως χειραποσκευές.
  • Αν υπάρξει βλάβη ή απώλεια των αποσκευών χειρός, αυτών δηλαδή, που μεταφέρονται, από τον επιβάτη, δεν υπάρχει ευθύνη του ΟΣΕ, για καταβολή αποζημίωσης, παρά μόνο όταν αποδεικνύεται υπαιτιότητα του ΟΣΕ.
  • Αποσκευές μεγαλύτερου όγκου παραδίδονται, ως “εγγραμμένες αποσκευές”, για μεταφορά, έναντι κομίστρου.
  • Για τις “εγγραμμένες αποσκευές”, υπάρχει ευθύνη του ΟΣΕ, η οποία αρχίζει από την παραλαβή τους στο γραφείο αποσκευών και περαιώνεται με την παράδοσή τους στους δικαιούχους.
  • Σε περίπτωση ατυχήματος, για το οποίο ευθύνεται ο ΟΣΕ, τρομοκρατικές ενέργειες ή επιθέσεις κατά των αμαξοστοιχιών, δικαιούστε ασφαλιστική κάλυψη, τόσο για εσάς, όσο και για τις αποσκευές σας.
  • Εάν υπάρχει καθυστέρηση αναχώρησης ή κατάργηση δρομολογίου (κατάργηση θεωρείται η καθυστέρηση, πάνω από 3 ώρες) μπορείτε:
    – Ή να διακόψετε το ταξίδι σας και να ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου για το τμήμα της διαδρομής που δεν πραγματοποιήθηκε,
    – Ή να συνεχίσετε το ταξίδι με το επόμενο δρομολόγιο, ακόμα και με ανώτερης κατηγορίας και θέσης τραίνο,
    – Ή να επιστρέψετε, ατελώς, με το πρώτο τραίνο, στην αφετηρία και να αξιώσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου.
  • Εάν υπάρχει καθυστέρηση ή κατάργηση στις διεθνείς μεταφορές, μπορείτε:
    – Ή να συνεχίσετε το ταξίδι σας με ανώτερης κατηγορίας και θέσης δρομολόγιο,
    – Ή να παρατείνετε τη διάρκεια ισχύος του εισιτηρίου.

    Aτομα με αναπηρία
    – Τα Α.Μ.Ε.Α. εξυπηρετούνται, κατά προτεραιότητα, όπου υπάρχει συνωστισμός.
    – Σε περίπτωση, που εκδοθεί εισιτήριο, για ΑΜΕΑ, τηλεφωνικά, η παράδοση γίνεται, δωρεάν, στο σπίτι (σε ορισμένες περιοχές της Αττικής).
    – Περισσότερες πληροφορίες για τα δικαιώματα των ΑΜΕΑ, στο τηλεφωνικό κέντρο 1110 και στην ιστοσελίδα www.osenet.gr.

    Παράπονα – καταγγελίες
    Για παράπονα και καταγγελίες, μπορείτε να απευθυνθείτε:
    – Στους επικεφαλής των σταθμών και των αμαξοστοιχειών.
    – Στις υπηρεσίες πωλήσεων του ΟΣΕ, Καρόλου 1-3, 10437 Αθήνα
    – Στην υπηρεσία πληροφόρησης και εξυπηρέτησης πελατών, ΟΣΕ τηλέφωνο 1110.
    – Στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στο τηλέφωνο 1520.
    – Στη Συνήγορο του Καταναλωτή, εφόσον ο ΟΣΕ δεν έχει επιλύσει την καταγγελία, στα τηλέφωνα 210 38 17 208 και 210 38 17 133.
    – Στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στο γραφείο καταγγελιών του ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τμήμα εξυπηρέτησης Καταναλωτών: τηλ. 2310 233 333, ώρες 09:00 – 14:30.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024