Τελευταία νέα
ΑρχικήΕναλλακτικός ΤουρισμόςΑθλησηςΕΠΕΣΤ: Ο ελληνικός θαλάσσιος τουρισμός αφανίζεται
Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού

ΕΠΕΣΤ: Ο ελληνικός θαλάσσιος τουρισμός αφανίζεται

Σε ανακοίνωσή της, η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού αναφέρει: “Με το πρόσχημα της `αποκατάστασης των στρεβλώσεων που υπάρχουν στην συγκεκριμένη αγορά` ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κατέθεσε σχέδιο νόμου με το οποίο…

Σε ανακοίνωσή της, η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού αναφέρει: “Με το πρόσχημα της `αποκατάστασης των στρεβλώσεων που υπάρχουν στην<...> συγκεκριμένη αγορά` ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κατέθεσε σχέδιο νόμου με το οποίο οι επαγγελματίες των τουριστικών σκαφών άνω των 15 μέτρων οδηγούνται σε αφανισμό, και δυστυχώς δε θα υπάρχουν για να απολαύσουν την δεύτερη δέσμη μέτρων που ο κ. υπουργός υπόσχεται ότι ΘΑ αναμορφώνει με `επενδυτικά και ενισχυτικά κίνητρα` το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δραστηριοποιούνται τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής.

Την αλήθεια όμως και τους πραγματικούς σκοπούς αυτού του σχεδίου νόμου αποκαλύπτει ξεκάθαρα το ίδιο το νομοσχέδιο. Ένα νομοσχέδιο με υπογραφές (5) πέντε υπουργών μέσα στο οποίο δεν βρέθηκε χώρος για την υπογραφή του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης. Όχι, οι προθέσεις είναι καθαρά και μόνο εισπρακτικές, δεν υπάρχει κανένα σχέδιο, κανένας προγραμματισμός για στήριξη και ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, γι αυτό και τίποτε σχετικό δεν αναφέρεται έστω και ενδεικτικά στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου.

Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού εγκλωβισμένη στην υπάρχουσα αντι-αναπτυξιακή νομοθεσία εδώ και πολλά χρόνια έχει ζητήσει με έγγραφα και υπομνήματα την αναμόρφωση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου προς τα συναρμόδια Υπουργεία, που αν είχε εισακουσθεί πιθανόν ο θαλάσσιος τουρισμός σήμερα να ήταν ακμαιότατος και παρά την διεθνή οικονομική ύφεση ο επαγγελματίας δικαίως θα συμμετείχε στα εισπρακτικά μέτρα του ειδικού φόρου και της έκτακτης εισφοράς.

Όλες οι διατάξεις του κατατεθέντος σχεδίου νόμου που αναφέρονται στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής πρέπει να αποσυρθούν και άμεσα ένα νομικό πλαίσιο αναπτυξιακό – επενδυτικό πρέπει να αντικαταστήσει το υπάρχον. Ένα πλαίσιο που πραγματικά θα αναπτύσσει τον θαλάσσιο τουρισμό και το αμιγώς επαγγελματικό σκάφος. Επιγραμματικά οι θέσεις της Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού είναι:

1. Οποιαδήποτε επιβάρυνση, με τη μορφή της έκτακτης εισφοράς ή με τη μορφή του ετήσιου τέλους στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, τον κλάδο οι επαγγελματίες του οποίου είναι ήδη σε απόγνωση λόγω της οικονομικής κρίσης είναι εξοντωτική. Στη σημερινή συγκυρία θα έπρεπε “να βοηθούνται και όχι να απομυζούνται”.

2. Τα μέτρα θα οδηγήσουν σε μαζική αποεπένδυση στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού. Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια περίοδο οι βασικές ανταγωνίστριες μας χώρες αναπτύσσονται με ρυθμό πολλαπλάσιο του δικού μας.

3. Το επιχείρημα ότι επιβαρύνουμε-εκτελούμε τους επαγγελματίες, επειδή έχουμε δυσκολία να ξεχωρίσουμε τους “πραγματικούς” επαγγελματίες από “ιδιώτες που χαρακτηρίζουν νόμιμα το σκάφος τους επαγγελματικό”, δεν συνάδει με κράτος δικαίου. Έτσι καταδικάζεις αθώους επειδή έχεις δυσκολία να τους διαχωρίσεις από πιθανούς ενόχους (ενόχους όμως που εσύ ενσυνείδητα με την νομοθεσία σου δημιούργησες).

4. Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού σαφώς επιθυμεί να συμβάλλει ώστε να διαχωριστεί το “επαγγελματικό σκάφος” από το “ιδιωτικό που νόμιμα αποκαλείται επαγγελματικό” με διαφανή και ξεκάθαρα κριτήρια. Είναι αυτονόητο ότι ευχαρίστως θα συμμετάσχει σε Επιτροπή με σκοπό τον καθορισμό των κριτηρίων και σε Επιτροπή που θα κρίνει την επαγγελματικότητα των σκαφών σύμφωνα με τα καθορισθέντα κριτήρια.

5. Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού ανησυχεί με τον τρόπο που αντιμετωπίζεται ο θαλάσσιος τουρισμός – γυρνάμε πολλά χρόνια πίσω – και η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τον άτυπο οικονομικό πόλεμο που γίνεται για την κυριαρχία “στο σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουμε σαν χώρα, τις θάλασσές μας.”

6. Τα πλοία / εταιρείες που θα κριθούν “επαγγελματικά” να μην επιβαρυνθούν ούτε με το 50% των τελών κυκλοφορίας. Είναι δεδομένο πως ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού παραπαίει οικονομικά και ευρίσκεται σε δυσμενέστερη θέση από όλους τους υπόλοιπους τουριστικούς κλάδους.

7. Η εικόνα του Θαλάσσιου Τουρισμού σήμερα διαμορφώνεται ως εξής:
α) Πλοία αναψυχής μέχρι 49 ατόμων πτώση 25-30 %
β) Πλοία αναψυχής μέχρι 12 ατόμων πτώση μέχρι 80 %
γ) Ιστιοπλοϊκά πτώση 20-25%
δ) Κατασχέσεις πλοίων αναψυχής από τράπεζες λόγω της έλλειψης ικανότητος αποπληρωμής δανείων, αριθμός πλοίων 18.
ε) Δεμένα πλοία αναψυχής από την έναρξη της περιόδου αριθμός 10.
στ) Προβλεπόμενη ανεργία ανωτέρων και κατωτέρων πληρωμάτων τον Σεπτέμβριο 100%.

Ο κοινός νους αντιλαμβάνεται πως με τα στοιχεία αυτά μία από τις πιο προσοδοφόρες μορφές τουρισμού – ο θαλάσσιος τουρισμός – βρίσκεται στα πρόθυρα πλήρους αφανισμού.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024