Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
ΙΤΕΠ

Καθοριστική η ψηφιακή τεχνολογία στη ζήτηση και προσφορά των τουριστικών υπηρεσιών

Βίκυ Καραντζαβέλου - 29 Ιούλιος 2009, 00:00

Μοναδικές ευκαιρίες για την υιοθέτηση νέων προϊόντων, την καλλιέργεια νέας επιχειρηματικής κουλτούρας και τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης προσφέρει στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις η εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Αυτό συμπεραίνει,...

Μοναδικές ευκαιρίες για την υιοθέτηση νέων προϊόντων, την καλλιέργεια νέας επιχειρηματικής κουλτούρας και τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης<...>

προσφέρει στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις η εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφορικής  και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Αυτό συμπεραίνει, μεταξύ άλλων, πρόσφατη μελέτη που εκπονήθηκε από το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, (ΙΤΕΠ), σε συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ). Η εν λόγω μελέτη  ασχολείται με τον τρόπο όπου οι νέες τεχνολογίες επηρεάζουν τη ζήτηση των τουριστικών υπηρεσιών και τη λειτουργία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, και ειδικότερα των μικρομεσαίων. Η μελέτη εκπονήθηκε από την κα Ελεάνα Καφέζα, Λέκτορα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τον κ. Κυριάκο Ρερρέ, επιστημονικό συνεργάτη του ΙΤΕΠ.

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΤΕΠ, η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών από τα ξενοδοχεία δημιουργεί, μεταξύ άλλων, ευκαιρίες, τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών στον πελάτη (αμεσότητα στην επικοινωνία, ανοιχτή και αλληλεπιδραστική συμμετοχή των πελατών, ανταγωνισμό και ποικιλία υπηρεσιών και παροχών, αντιμετώπιση και χειρισμό των παραπόνων των πελατών πιο αποτελεσματικά, καλύτερες και πιο ποιοτικές ξενοδοχειακές υπηρεσίες κ.ά.) όσο και σε επίπεδο επιχείρησης (μείωση εξόδων μάρκετινγκ, άμεση ανταπόκριση και προσαρμογή των προμηθειών ανάλογα με την ζήτηση, μεγαλύτερη δυνατή προβολή με το μικρότερο δυνατό κόστος, ευκαιρίες για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και επιστροφή της επένδυσης σε νέες τεχνολογίες ώστε να διασφαλίζεται συνεχόμενη ανάπτυξη).

Μερικές από τις προκλήσεις στην υιοθέτηση και εφαρμογή τους είναι η μείωση του κόστους, η υιοθέτηση των κατάλληλων εφαρμογών και στρατηγικών και η εκπαίδευση του προσωπικού στις νέες τεχνολογίες. Παρά τα παραπάνω οφέλη, η παραδοσιακή Ξενοδοχειακή επιχείρηση μπορεί να συναντήσει εμπόδια κατά τη διαδικασία εφαρμογής των ΤΠΕ που έχουν να κάνουν κυρίως με τη δυσκολία στην αλλαγή νοοτροπίας και προσαρμογή της διοίκησης και του μάνατζμεντ, τη δυσκολία στην μετάβαση από μια κλασσική ξενοδοχειακή μονάδα σε μια που έχει υιοθετήσει το ηλεκτρονικό επιχειρείν, καθώς και με την έλλειψη εκπαίδευσης του ξενοδόχου, αλλά και του προσωπικού για την προσφορά και την χρήση των ΤΠΕ.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top