Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΝ. Σκουλάς: Υψηλού επιπέδου στελέχη, προϋπόθεση για την έξοδο από την κρίση
Συνέντευξη του προέδρου του Minoan International College

Ν. Σκουλάς: Υψηλού επιπέδου στελέχη, προϋπόθεση για την έξοδο από την κρίση

“Ο ελληνικός τουρισμός αλλά και η ελληνική οικονομία γενικότερα είχαν εισέλθει στη δική τους δομική κρίση πολύ πριν ξεσπάσει η παγκόσμια κρίση. Πρόκειται για μια κρίση που εμείς δημιουργήσαμε και που, δυστυχώς, επιδεινώθηκε από τις διεθνείς εξελίξεις κατά την τελευταία περίοδο…

“Ο ελληνικός τουρισμός αλλά και η ελληνική οικονομία γενικότερα είχαν εισέλθει στη δική τους δομική κρίση πολύ πριν ξεσπάσει<...> η παγκόσμια κρίση. Πρόκειται για μια κρίση που εμείς δημιουργήσαμε και που, δυστυχώς, επιδεινώθηκε από τις διεθνείς εξελίξεις κατά την τελευταία περίοδο. Από την κρίση αυτή δεν πρόκειται να εξέλθουμε πολύ σύντομα”, υποστηρίζει ο πρόεδρος του Minoan International College, κ. Νίκος Σκουλάς, σε συνέντευξή του στο TravelDailyNews.

Ο κ. Σκουλάς επισημαίνει ότι “στον τουρισμό, θερίζουμε ό,τι σπείραμε γιατί, για πολλά χρόνια, δεν αναπτύξαμε τα αντανακλαστικά που απαιτούσε το ανταγωνιστικό περιβάλλον, μιας και το παραδοσιακό, παραθεριστικό και, συνεπώς, εποχικό τουριστικό προϊόν που μας είχε εξυπηρετήσει, κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, απώλεσε την ανταγωνιστικότητά του από άποψη σχέσης αξίας -τιμής. Νέοι ανταγωνιστές στη γειτονιά μας προσφέρουν ανάλογο προϊόν σε πολύ χαμηλότερη τιμή αφού το κόστος παραγωγής είναι πολύ μικρότερο από το δικό μας. Για παράδειγμα, στην Τουρκία, την Τυνησία, το Μαρόκο και σε άλλες χώρες το κόστος εργασίας στον τουρισμό αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο του δικού μας, περίπου.

Η κατάσταση αυτή αναπόφευκτα επιβάλλει την επανατοποθέτησή μας στην αγορά με ένα νέο πιο σύνθετο και πιο ποιοτικό προϊόν που θα απευθύνεται σε έναν πιο ενήμερο, πιο εκλεκτικό και, κατά τεκμήριο, πιο εύπορο τουρίστα. Αυτό προφανώς δεν μπορεί να γίνει `διά νυκτός`. Θα χρειαστεί μεθοδική προσπάθεια για τη σταδιακή μετάβαση σε αυτόν τον στόχο για μια μακρά περίοδο κατά την οποία το μαζικό προϊόν θα είναι η κύρια προσφορά μας και, εν πάση περιπτώσει, θα είναι πάντα κομμάτι του product mix της προσφοράς μας.

Η προσπάθεια αυτή πρέπει να περιλαμβάνει υψηλού επιπέδου εγκαταστάσεις φιλοξενίας (σε αυτό τον τομέα έχουν αναπτυχθεί αξιόλογες πρωτοβουλίες από τουριστικούς επιχειρηματίες), ενίσχυση των ειδικών τουριστικών υποδομών για την ευχάριστη απασχόληση κατά τον εκτός ξενοδοχείου χρόνο, ενίσχυση των γενικών υποδομών για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στους τουριστικούς προορισμούς, σύνδεση με τους πλούσιους πολιτιστικούς και περιβαλλοντικούς πόρους που διαθέτουμε, και προπαντός ανάπτυξη εκπαιδευμένων και καλά καταρτισμένων στελεχών με τεχνικές δεξιότητες πρώτης γραμμής και πανεπιστημιακού επιπέδου γνώσεις και ικανότητες management που θα πάρουν στα χέρια τους την ηγεσία στην προσπάθεια της μεταμόρφωσης της ελληνικής τουριστικής προσφοράς αλλά και στην προβολή και διάθεση αυτού του προϊόντος”.

Διαβάστε την πλήρη συνέντευξη του Νίκου Σκουλά εδώ.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024