Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΠεριβαλλοντική υποβάθμιση της Καλντέρας Σαντορίνης από το Sea Diamond
Ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τον ευρωβουλευτή Κ. Αρσένη

Περιβαλλοντική υποβάθμιση της Καλντέρας Σαντορίνης από το Sea Diamond

Τον Απρίλιο του 2007 το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond προσέκρουσε σε ύφαλο στη Καλντέρα της Σαντορίνης και βυθίστηκε. Σύμφωνα με το Green Passport που ανακοινώθηκε από την ιδιοκτήτρια εταιρεία, στο πλοίο […]

Τον Απρίλιο του 2007 το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond προσέκρουσε σε ύφαλο στη Καλντέρα της Σαντορίνης και βυθίστηκε. Σύμφωνα με το Green Passport που<...> ανακοινώθηκε από την ιδιοκτήτρια εταιρεία, στο πλοίο υπήρχαν αρκετές ποσότητες επικινδύνων και εν δυνάμει επικίνδυνων υλικών όπως πετρελαιοειδή, τοξικές και οικολογικά τοξικές ουσίες, μολυσματικές ουσίες, ραδιενεργά υλικά, διαβρωτικές και δηλητηριώδεις ουσίες. Τον Ιούνιο του 2009 πραγματοποιήθηκαν εργασίες απάντλησης των καυσίμων. Σύμφωνα με το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, από το μίγμα 929 κ.μ. θαλασσινού νερού και πετρελαιοειδών που αντλήθηκε, περίπου 155 κ.μ. είναι πετρελαιοειδή. Επιπλέον, σύμφωνα με εκτίμηση του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου μετά την επιχείρηση απάντλησης “δεν υπάρχουν στοιχεία από τα οποία να μπορούν να βγουν συμπεράσματα για το εάν έχουν μείνει και ποιες ποσότητες πετρελαιοειδών μέσα στο ναυάγιο”.

Σύμφωνα με την Επιτροπή “το μεγαλύτερο κίνδυνο φαίνεται να αποτελεί η πιθανή υποβάθμιση του περιβάλλοντος, σε περίπτωση που δεν απαντληθούν οι ουσίες που βρίσκονται μέσα στο πλοίο ή δεν ανελκυσθεί το πλοίο. Σε αυτή την περίπτωση, το πλοίο θα μπορούσε να θεωρηθεί απόβλητο και να υπάρχει ενδεχόμενο παράβασης της οδηγίας 2006/12/ΕΚ(1) περί των στερεών αποβλήτων”. Με βάση τα ανωτέρω, η Επιτροπή ερωτάται:

α) Είναι ενήμερη σχετικά με την περιβαλλοντική κατάσταση του θαλασσίου περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής του ναυαγίου και τα αποτελέσματα των εργασιών απάντλησης;
β) Θεωρεί ότι πρέπει να πραγματοποιηθεί η ανέλκυση του ναυαγίου λαμβάνοντας υπόψη την Οδηγία 2006/12, τη σχετική νομολογία του Δικαστηρίου, τις εκτιμήσεις των επιστημόνων για την υφιστάμενη κατάσταση και τη πιθανότητα μελλοντικού κινδύνου βάσει και της σεισμικότητας της περιοχής;
γ) Θεωρεί ότι είναι σύμφωνη με την κοινοτική νομοθεσία η απόκρυψη ενημέρωσης του κοινού σχετικά με τα αποτελέσματα της απάντλησης και την υφιστάμενη κατάσταση του ναυαγίου;

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024