Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Έρευνα της GfK Retail and Technology

Επιδείνωση της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα το 2010

Τατιάνα Ρόκου - 20 Οκτώβριος 2009, 00:00

Η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα ήταν το καλοκαίρι του 2009 καλύτερη από την αναμενόμενη, αλλά για το 2010 διαφαίνεται επιδείνωση, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των τουριστικών πακέτων. Απολογισμός για την φετινή τουριστική περιόδο αλλά και εκτίμηση για την επόμενη...

Η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα ήταν το καλοκαίρι του 2009 καλύτερη από την αναμενόμενη, αλλά για το 2010 διαφαίνεται επιδείνωση<...>

, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των τουριστικών πακέτων.
Απολογισμός για την φετινή τουριστική περιόδο αλλά και εκτίμηση για την επόμενη, η οποία αναμένεται ακόμα δυσκολότερη, καθώς βρισκόμαστε εν μέσω της διεθνούς οικονομικής κρίσης, έγινε στα γραφεία της GfK Hellas την Τρίτη 13 Οκτωβρίου παρουσία ειδικών αναλυτών για την τουριστική αγορά από τη Γερμανία, τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Ρωσία και την Ιταλία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνονται από 40.000 σημεία πώλησης τουριστικών πακέτων στις παραπάνω χώρες αλλά και την Ολλανδία, προκύπτει ότι η μείωση της τουριστικής κίνησης το καλοκαίρι του 2009 δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο κάποιες σποραδικές εκτιμήσεις ανέφεραν.

Σημαντικά σημεία που προκύπτουν από την ανάλυση των στοιχείων και που θα πρέπει να ληφθούν υπΆ όψη στον σχεδιασμό του τουριστικού μας προϊόντος είναι:

  • Χώρες όπως η Τουρκία, η Τυνησία και η Αίγυπτος προσφέρουν πλέον το ίδιο τουριστικό προϊόν σε ελκυστικότερες τιμές, που έχει ιδιαίτερη σημασία στη παρούσα οικονομική συγκυρία.
  • Η δυνατότητα “ξεκάθαρης” χρέωσης εκ των προτέρων, γεγονός που βοηθάει στο καλύτερο προγραμματισμό του οικογενειακού προϋπολογισμού έχει επίσης μεγάλη αξία την περίοδο αυτή. Είναι χαρακτηριστική η άνοδος της Τουρκίας λόγω προσφορών στα πακέτα “all inclusive”, ενώ η Ελλάδα είχε σημαντικές απώλειες στις αφίξεις οικογενειών.
  • Το σταθερό πολιτικό κλίμα και το αίσθημα ασφάλειας στη χώρα προορισμού είναι σημαντικοί παράγοντες επιλογής χώρας διακοπών. Η Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2008, εξ αιτίας των γνωστών επεισοδίων δέχτηκε μείωση κρατήσεων από τη Γερμανία κατά 19% και τον Ιανουάριο του 2009 κατά 13%. Αυτοί είναι και οι σημαντικότεροι μήνες κρατήσεων στη Γερμανία.
  • Οι ανταγωνιστές μας στη Μεσόγειο όπως π.χ. η Ιταλία αλλάζουν το τουριστικό τους προϊόν προς είδη που προσελκύουν ειδικά τμήματα τουριστών με υψηλότερα εισοδήματα και «εξειδικευμένες τουριστικές ανάγκες» όπως π.χ. οινικός τουρισμός.
  • Ο καταναλωτής αλλάζει και αναζητά πλέον πιο μεγάλη αξία για τα χρήματά του, άρα το marketing του τουριστικού προϊόντος και η χάραξη εθνικής στρατηγικής βάσει στοιχείων καθίσταται πλέον “εκ των ων ουκ άνευ”. Για παράδειγμα μια σημαντική παράμετρος για τον ορθότερο προγραμματισμό της προβολής και προώθησης της Ελλάδας σαν τουριστικό προορισμό, είναι η περίοδος κατά την οποία κορυφώνονται στις χώρες του εξωτερικού οι κρατήσεις των τουριστικών πακέτων. Για την Αγγλία, τη Γερμανία και την Ολλανδία η μεγαλύτερη κινητικότητα στις κρατήσεις παρατηρείται το τρίμηνο Δεκέμβριος – Φεβρουάριος ενώ για την Γαλλική αγορά η κορύφωση μετατοπίζεται στο τρίμηνο Φεβρουάριος – Απρίλιος. Σημαντική σημασία αποκτούν πλέον και οι κρατήσεις “της τελευταίας στιγμής”, παράγοντας που βοήθησε την Ελλάδα ιδαίτερα το καλοκαίρι που πέρασε.

Παρατηρώντας την φετινή τουριστική περίοδο που ολοκληρώνεται (Ιανουάριος-Αύγουστος 2009), η Ελλάδα κατέλαβε την τέταρτη θέση στους κορυφαίους προορισμούς για τους Βρετανούς καταγράφοντας πτώση της τάξης του 20%, με τη Ζάκυνθο και την Κρήτη να σημειώνουν τις σημαντικότερη μείωση στις προτιμήσεις τους. Αντίθετα για την Ρωσία, η Κρήτη συγκέντρωσε το 40,7% των πακέτων συνολικά. Για τη Γερμανία, τη δεύτερη σπουδαιότερη αγορά προσέλκυσης τουριστών, η Ελλάδα σημείωσε μικρότερη πτώση στο 4,4%. Τέλος το 13% των Ιταλών προτίμησαν την Ελλάδα σαν τον προορισμό για τις διακοπές τους.

Η Ισπανία, ένας από τους πιο σημαντικούς ανταγωνιστές στον χώρο της Μεσογείου, παραμένει στην κορυφή των προορισμών, ενώ σημαντική αύξηση φαίνεται στις κρατήσεις για την Τουρκία από τις δυο σημαντικότερες τουριστικές αγορές για την Ελλάδα (Γερμανία και Βρετανία) με την Τυνησία και την Αίγυπτο να ακολουθούν.

Παρακολουθώντας τις κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2010 που ήδη έχουν ξεκινήσει στη Β. Ευρώπη, προκύπτει μείωση κατά 13,4% στις πωλήσεις τουριστικών πακέτων με προορισμό την χώρα μας για το προσεχές καλοκαίρι στη Βρετανία και 3% στη Γερμανία, που αποτελούν δύο από τις κυριότερες χώρες εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα.

Τα στοιχεία αυτά καλούν για άμεση άντιδραση από τον ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμό παίρνοντας επίσης υπΆόψη ότι το 2010 θα είναι μια «μακρά» τουριστική περίοδος με τις κρατήσεις να μετατίθενται προς την τελευταία στιγμή και η προσπάθεια προβολής της χώρας θα πρέπει να είναι συνεχής και μακρόχρονη.

Ταυτότητα της έρευνας

Συνεχής δειγματοληπτική έρευνα του GfK Group σε 6 ευρωπαϊκές χώρες, Γερμανία, Αγγλία, Ιταλία, Ολλανδία Γαλλία και Ρωσία. Η έρευνα αυτή απογράφει από ένα δείγμα μεγαλύτερο των 7.000 τουριστικών πρακτορείων στις 5 χώρες, τις πωλήσεις σε τουριστικά πακέτα για όλες τις χώρες του κόσμου. Το δείγμα αυτό αντιπροσωπεύει ένα συνολικό πληθυσμό μεγαλύτερο των 40.000 τουριστικών πρακτορείων και η απογραφή των πωλήσεων γίνεται είτε εβδομαδιαία (π.χ. Γερμανία, Αγγλία) είτε μηνιαία.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top