Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Πράσινη ανάπτυξη, για πράσινο τουρισμό

Αφαλάτωση στα νησιά του Αιγαίου ως λύση στην υδροδότησή τους

Βίκυ Καραντζαβέλου - 21 January 2010, 00:00

Η Πράσινη Ανάπτυξη, ειδικότερα για τα ελληνικά νησιά, ”είναι το μέσο για να πάψουν τα νησιά μας να είναι δέσμια ενός οικονομικού<...>

μοντέλου που κυριάρχησε τις προηγούμενες δεκαετίες και βασίστηκε στην εξάρτηση από το Κεντρικό Κράτος, στην `αστυφιλική` τάση και στη άναρχη - χωρίς κανόνες, όχι μόνο χωροταξικούς - τουριστική ανάπτυξη, με την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος και του ιστορικά δομημένου περιβάλλοντος”, ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης κατά την ομιλία του χθες σε ειδική ημερίδα που οργάνωσε το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων Αιγαίου ΔΑΦΝΗ.

Όπως σημείωσε ο κ. Σηφουνάκης, ”η Πράσινη Ανάπτυξη αντιμετωπίζει το περιβάλλον ως αναπτυξιακό απόθεμα και όχι ως αντι-αναπτυξιακό εμπόδιο. Υπό αυτό το πρίσμα, τα νησιά, αλλά και η περιφέρεια γενικότερα, αποκτούν τη δική τους ισχυρή και ξεχωριστή ταυτότητα, καθώς μπορούν να πρωτοστατήσουν στους τομείς που τους ταιριάζουν ανάλογα με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, τη γεωγραφική θέση, τους τοπικούς ανθρώπινους και υλικούς πόρους, την πολιτισμική και φυσική κληρονομιά”.

Στη χώρα μας, η υδροδότηση των νησιών θα πρέπει να ενταχθεί σε ένα ευρύτερο σχέδιο διαχείρισης των υδάτινων πόρων που θα καλύπτει τις ανάγκες του πληθυσμού, αλλά και θα σέβεται το περιβάλλον. ”Απαιτείται, λοιπόν, αναθεώρηση όχι μόνο της περιβαλλοντικής και της ενεργειακής πολιτικής μας, αλλά και αναπροσαρμογή του οικονομικού σχεδιασμού που συνδέεται με τις συμβατικές και τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και υδροδότησης.

Σήμερα, η μεταφορά νερού αντικατοπτρίζει μια παρωχημένη λογική που δεν λαμβάνει υπόψη τις ραγδαία αυξανόμενες ανάγκες, που αγνοεί τους πλούσιους τοπικούς περιβαλλοντικούς πόρους, διαιωνίζει την εξάρτηση των νησιών και αυξάνει γεωμετρικά τις δαπάνες που διαθέτει η Πολιτεία και που θα μπορούσαν να επενδυθούν σε άλλες αναπτυξιακές και κοινωνικές ανάγκες. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι από το 2002 μέχρι το 2009, η μεταφορά, στις Κυκλάδες, 3.851.136 κυβικών νερού στοίχισε 31.900.170 ευρώ, ενώ, για τα Δωδεκάνησα, η δαπάνη μεταφοράς 7.027.777 κυβικών νερού ανήλθε σε 35.691.725 ευρώ. Συνολικά, λοιπόν, μόνο τα τελευταία οκτώ χρόνια της εικοσαετίας κατά την οποία εντατικοποιήθηκε η πολιτική της μεταφοράς νερού, έχουν δαπανηθεί 67.591.895 ευρώ. Στις μέρες μας, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής καταβάλει 9,30 ευρώ το κυβικό νερού για τις Κυκλάδες και 7,30 ευρώ για τα Δωδεκάνησα”, τόνισε ο κ. Σηφουνάκης.

Σημείωσε πως εδώ και αρκετά χρόνια - από το 2001 - βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων η εναλλακτική πρόταση της υδροδότησης των νησιών του Αιγαίου με τη μέθοδο της αφαλάτωσης. Με αυτήν τη σημαντική εναλλακτική και συνολική λύση δρομολογήσαμε τις πρώτες μελέτες πριν μια δεκαετία σχεδόν.

Ο κ. Σηφουνάκης ανέφερε ότι η εμπειρία στο Αιγαίο δείχνει πώς η εγκατάσταση μονάδων αφαλάτωσης δεν μπορεί να εφαρμοστεί με ενιαίο τρόπο χωρίς να λαμβάνονται υπόψη η ιδιαιτερότητες του κάθε νησιού. ”Υπάρχουν καλές και κακές πρακτικές από τις οποίες θα πρέπει να αντλήσουμε διδάγματα ώστε να αναπροσαρμόσουμε την πολιτική μας και να βρούμε τις βέλτιστες λύσεις...”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top