Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠ. Ψωμιάδης: Απαράδεκτο να μείνει η Θεσσαλονίκη εκτός καμπάνιας του ΥΠΠΟΤ
Πρώτη σε πτώση της τουριστικής κίνησης η συμπρωτεύουσα

Π. Ψωμιάδης: Απαράδεκτο να μείνει η Θεσσαλονίκη εκτός καμπάνιας του ΥΠΠΟΤ

Με καταγγελίες κατά του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, για το γεγονός ότι ακόμη και μέχρι χθες, πρώτη μέρα Ιουλίου, δεν είχε καν εγκριθεί κονδύλιο προϋπολογισμού για την τουριστική ανάπτυξη της […]

Με καταγγελίες κατά του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, για το γεγονός ότι ακόμη και μέχρι χθες, πρώτη μέρα Ιουλίου, δεν είχε καν<...> εγκριθεί κονδύλιο προϋπολογισμού για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, ο νομάρχης κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, έχοντας στο πλευρό του τον συντονιστή του νομαρχιακού έργου κ. Γ. Τσαμασλή και τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, κ. Αρ. Θωμόπουλο, ο οποίος ξεκίνησε με “ένα μεγάλο ευχαριστώ από τους ξενοδόχους της Θεσσαλονίκης προς τον κ. Ψωμιάδη και τη νομαρχιακή του ομάδα για όσα έκαναν για τον τουρισμό”.

“Δυστυχώς οι πρωτοβουλίες της Νομαρχίας μας δεν αρκούν. Τα κονδύλια που διατίθενται από την Πολιτεία για την τουριστική προβολή του νομού είναι ανύπαρκτα, ενώ υπάρχουν οφειλές του ΕΟΤ προς τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης ήδη από το 2009”, υπογράμμισε ο νομάρχης, σχολιάζοντας ότι για το 2010 δεν έχει δοθεί καν η έγκριση από τον ΕΟΤ για συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις.

Εξειδικεύοντας, ο κ. Τσαμασλής τόνισε ότι για το 2009 οφείλονται 400.000 ευρώ, ενώ για το 2010 δεν έχει καν εγκριθεί το ανάλογο κονδύλιο.

Ο κ. Ψωμιάδης κατηγόρησε την ηγεσία του ΥΠΠΟΤ για το γεγονός ότι δεν υπήρξε τουριστική καμπάνια για ολόκληρη τη χώρα αλλά και για το ότι η Θεσσαλονίκη λείπει από την διαδικτυακή καμπάνια του υπουργείου. “Η μη αναφορά της Θεσσαλονίκης στην ελάχιστη έστω καμπάνια του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού έχει σχέση με το θέμα του ονόματος της Μακεδονίας” υποστήριξε χαρακτηριστικά. Τέλος, επισήμανε ότι “δεν είναι δυνατόν να ηγείται του τουρισμού ένας άνθρωπος που δεν έχει σχέση με τον τουρισμό”.

Ο κ. Θωμόπουλος κατηγόρησε την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για το γεγονός ότι χάθηκε φέτος η τουριστική σεζόν. Σύμδφωνα με τασ στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, την πανελλαδική πρωτιά στην πτώση της τουριστικής κίνησης τη φετινή περίοδο σε σχέση με πέρυσι κατέχει η Θεσσαλονίκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Μάιο, που ξεκινά η τουριστική κίνηση του καλοκαιριού, η μείωση στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης έφτασε το 23% σε σχέση με πέρυσι, ενώ η πτώση στα έσοδα των ξενοδοχείων έφτασε το 29,5%.

Την επομένη μάλιστα των θλιβερών γεγονότων της Αθήνας, όπου έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι, κατά τις διαδηλώσεις διαμαρτυρίας εναντίον των κυβερνητικών μέτρων, ξεκίνησαν οι ακυρώσεις κρατήσεων σε ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης. Συνολικά για το χρονικό διάστημα από τις αρχές Μαΐου μέχρι τις αρχές Ιουλίου ακυρώθηκαν 10.000 διανυκτερεύσεις τουριστών από το Ισραήλ, την Πολωνία, την Αγγλία και τη Γερμανία.

Τον κανόνα του “ντόμινο” ακολουθούν παράλληλα και οι κρατήσεις ξενοδοχείων για τα Σαββατοκύριακα (city break), κυρίως από τουρίστες των Βαλκανίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις μεταδίδεται από τα μέσα ενημέρωσης η πραγματοποίηση διαδηλώσεων στη Θεσσαλονίκη οι ακυρώσεις των κρατήσεων ξενοδοχείων φτάνουν το 3 με 10%.

Από την πλευρά του ο κ. Ψωμιάδης επισήμανε ότι η νομαρχία έχει κάνει μεγάλες προσπάθειες για την αύξηση της τουριστικής κίνησης, ωστόσο περιμένει ακόμη από το κράτος τις 400.000 ευρώ για την περσινή τουριστική περίοδο και αντίστοιχο ποσό για τη φετινή.

Αναφερόμενος στις νέες πρωτοβουλίες της νομαρχίας για τον τουρισμό τόνισε ότι ο “Καλλικράτης” εισάγει νέα δεδομένα για την ανάγκη σχεδιασμού της τουριστικής ανάπτυξης σε επίπεδο πλέον περιφέρειας, ενώ προανήγγειλε δεκαετές επιχειρησιακό σχέδιο για τον τουρισμό και πενταετές σχέδιο μάρκετινγκ για την προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας. Είπε ακόμη ότι ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής της Θεσσαλονίκης θα υλοποιήσει σχέδιο διαχείρισης της κρίσης για τη διάσωση του τουριστικού προϊόντος, με σημείο αναφοράς τον εορτασμό των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και συγκριτικά πλεονεκτήματα τα φυσικά χαρίσματα της Μακεδονίας, τις θάλασσές της, τον ιαματικό και θρησκευτικό τουρισμό και τα χιονοδρομικά κέντρα.

“Στη νομαρχία μας εργαστήκαμε συντονισμένα, με σχέδιο και όραμα, παρά τις περιορισμένες οικονομικές μας δυνατότητες, με σκοπό να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη αγαπημένο τουριστικό προορισμό. Δουλέψαμε σκληρά και τα καταφέραμε” τόνισε ο κ. Ψωμιάδης. “Είναι ντροπή για τη Θεσσαλονίκη, είναι ντροπή για τη Μακεδονία, να βρίσκεται στην άγονη γραμμή, να νιώθει σαν το φτωχό συγγενή. Δυστυχώς κάποιοι μας αντιμετωπίζουν σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας”, είπε, παρατηρώντας ότι “από τη `Μητρόπολη των Βαλκανίων` δεν μπορείς να πετάξεις απ’ευθείας ούτε στην καρδιά της Ευρώπης, στις Βρυξέλλες”.

“Ελλάδα δεν είναι μόνο η Μύκονος και η Σαντορίνη. Ελλάδα είναι και η Θεσσαλονίκη, η Χαλκιδική, η Πιερία, οι Σέρρες, η Πέλλα, η Ημαθία, το Κιλκίς, η βόρεια Ελλάδα”, είπε ο νομάρχης. Επίσης, ο κ. Ψωμιάδης υπενθύμισε τις συνεχείς και έντονες παρεμβάσεις του στα αρμόδια υπουργεία, με επιστολές αλλά και με δημόσιες δηλώσεις του για την προφανή αδικία, τον εξωφρενικό ακτοπλοϊκό και αεροπορικό ακρωτηριασμό της Θεσσαλονίκης και κατ’επέκταση της Μακεδονίας, την παλαιότητα των πλοίων, την ανεπάρκεια των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών δρομολογίων.

Ο νομάρχης μίλησε για τα νέα δεδομένα που εισάγει ο Καλλικράτης και την ανάγκη σχεδιασμού τουριστικής ανάπτυξης και τουριστικής προβολής σε περιφερειακό επίπεδο. “Θα αξιοποιήσουμε το δεκαετές επιχειρησιακό Σχέδιο για την Τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας 2011-2020 αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας, με αξιοποίηση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και άλλους πόρους”, ανέφερε ο κ. Ψωμιάδης.

Από την πλευρά του, ο κ. Τσαμασλής ανέφερε ενδεικτικά ότι από το 2006 η Θεσσαλονίκη είναι ο πιο αγαπημένος αστικός προορισμός σε δημόσιες ψηφοφορίες και ο 5ος πιο αγαπημένος προορισμός για διασκέδαση στον κόσμο το 2009, σε ψηφοφορία του έγκυρου ταξιδιωτικού οδηγού Lonely Planet. “Σήμερα η Θεσσαλονίκη έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις μαθητών απ’όλη την Ελλάδα για τις σχολικές εκδρομές τους, ξεπερνώντας ακόμη και δημοφιλείς προορισμούς του εξωτερικού. Σταθερά η Θεσσαλονίκη βρίσκεται μέσα στις 100 δημοφιλέστερες πόλεις στον κόσμο από το 2004 για συνεδριακό τουρισμό, με τα συνέδρια που φιλοξενούνται να αυξάνονται θεαματικά κάθε χρόνο (ενδεικτικά, 39 συνέδρια το 2001, 179 το 2006, πάνω από 260 το 2009)”, πρόσθεσε.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024