Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑπαράδεκτη τιμολογιακή πολιτική για τον Μουντζούρη
Καταγγελία της Ενωσης Ξενοδόχων Νομού Μαγνησίας

Απαράδεκτη τιμολογιακή πολιτική για τον Μουντζούρη

Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Μαγνησίας σε κείμενό της που υπογράφει ο πρόεδρός της, κ. Κωνσταντίνος Δημ. Λεβέντης, καταγγέλλει ως απαράδεκτη την τιμολογιακή πολιτική για το τρενάκι του Πηλίου, όπως αυτή […]

Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Μαγνησίας σε κείμενό της που υπογράφει ο πρόεδρός της, κ. Κωνσταντίνος Δημ. Λεβέντης, καταγγέλλει ως απαράδεκτη την<...> τιμολογιακή πολιτική για το τρενάκι του Πηλίου, όπως αυτή δρομολογήθηκε από το διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

“Κατά το έτος 1996, το τρενάκι του Πηλίου ή αλλιώς `Μουντζούρης`, τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία, προβάλλοντας τον πολιτισμό, την αρχιτεκτονική, τη νεότερη ιστορία σε συνδυασμό με το φυσικό κάλλος του Πηλίου. Προκειμένου να τεθεί και πάλι σε τροχιά ως πολιτιστικό μνημείο και βασικός μοχλός ανάπτυξης και προώθησης του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας, χρηματοδοτήθηκε τουλάχιστον κατά την συντριπτική πλειοψηφία από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την εθνική συμμετοχή και όχι από χρήματα του ΟΣΕ… κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε, και συγκεκριμένα μέσω των ΜΟΠ (Μεσογειακών Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων), του 1ου Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και της όποιας μικρής αναλογίας του ΟΣΕ με το ποσό των 940.000.000 δρχ. περίπου, για την ανακατασκευή τόσο των σιδηροδρομικών γραμμών όσο και των επιβατικών σταθμών”, αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της Ένωσης.

“Έκτοτε κατόπιν αλλεπάλληλων προσπαθειών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας να δημιουργηθεί εταιρεία ιδιωτικού δικαίου με συμμετοχή φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτικών ούτως ώστε να λειτουργήσει με πιο αξιόπιστα κριτήρια και με στόχο τη λειτουργία σε ιδιωτικό περιβάλλον, αυτό δεν κατέστη δυνατόν κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε αφού ο ΟΣΕ υπαναχώρησε στην αρχική του πρόταση και το σχήμα δεν ευόδωσε.

Σήμερα εικόνα εγκατάλειψης κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε παρατηρείται στους σταθμούς και υποτυπώδη λειτουργία του τραίνου καλύπτοντας μόνα τα απαραίτητα και αυτά με το ζόρι.

Μετά από 15 χρόνια λοιπόν, την ευθύνη διαχείρισης την έχει αναλάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., δηλαδή εσείς κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε, όπου εν μέσω τουριστικής περιόδου και μάλιστα από τις 16 Αυγούστου 2010 και μετά, με διαταγή σας αφού `εξετάσατε` την παρούσα κατάσταση είδατε ότι έχετε ένα `αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν` με σταθμούς `οργανωμένους`, με δίκτυα διάθεσης σε `πλήρη εφαρμογή`, με `συμβολή` στην τουριστικη σύνθεση των τουριστικών πακέτων της περιοχής και προφανώς με την τεράστια εμπειρία που διαθέτετε, θέσατε σε ισχύ μια διαφορετική τιμολογιακή πολιτική με κύριο χαρακτηριστικό -που ποιος θα το περίμενε– είναι αυξημένη προς τα πάνω σε ποσοστό εως 120% και πλέον.

Το εισιτήριο αυξήθηκε από 12,90 ευρώ στα 18 ευρώ για τον επισκέπτη και για τα τουριστικά γραφεία, που μισθώνουν βαγόνια του τρένου, από 950 ευρώ τις καθημερινές αυξήθηκε στα 2.500 ευρώ, ενώ η οποιαδήποτε συλλογική κράτηση από μη επαγγελματία ιδιωτικό φορέα τυγχάνει `σοσιαλιστικής προσέγγισης` με 1.250 ευρώ η ημερήσια μίσθωση. 2.500 ευρώ στη χονδρική δηλαδή την ημέρα και 1.250 ευρώ στη λιανική την ημέρα. Αυτά μόνο διεστραμμένο μυαλό marketing και προώθησης νέων τουριστικών προϊόντων θα μπορούσε να τα συλλάβει και να θέλει να τα υλοποιήσει… με προώθηση των πωλήσεων και αύξηση του τζίρου.

Δυστυχώς για άλλη μια φορά θα γίνουμε ρεζίλι σε ευρωπαϊκό και όχι μόνο επίπεδο και θα μας γυρίσουν την πλάτη οι εξειδικευμένοι ιδιωτικοί φορείς που θα μπορούσαν να κάνουν χρήση τις υπηρεσίες του τρένου του Πηλίου.
Η `σοσιαλιστική` τιμολογιακή πολιτική που ακολούθησε ο Πρόεδρος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, έρχεται σε αντίθεση με την οικονομική κατάσταση που βιώνουν αφενός μεν οι πολίτες αυτής της χώρας, ενώ `στραγγαλίζει` την τουριστική και επιχειρηματική αξιοποίηση του τρένου κλείνοντας την πόρτα στους tour operator να ασχοληθούν.

Σε πρόσφατη ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημοσιοποιήθηκε ότι πάνω από 6.000 επιβάτες απόλαυσαν φέτος τη διαδρομή Aνω Λεχώνια-Μηλιές με το τρενάκι του Πηλίου, οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν Έλληνες (70%) και όχι αλλοδαποί. Δηλαδή μεγάλη αποτυχία την οποία θελουν να την περάσουν ως επιτυχία. Τα έντυπα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης τη μετέδωσαν χωρίς κανένα σχολιασμό. Επιτυχία είναι η δυνατότητα μεταφοράς την ημέρα 100 ατόμων το ελάχιστο, που σε περίοδο 6 μηνών (180 ημερών δηλαδή) με ένα δρομολόγιο την ημέρα θα υπήρχε η δυνατότητα μεταφοράς 18.000 ανθρώπων!
Εκεί θα έπρεπε να στοχεύσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να εξασφαλίσει το ελάχιστο…

Ο Διευθύνων Σύμβουλος δεν κουράστηκε να προβληματιστεί. Έχει λάβει υπόψη του τους μαθητές που κινούνται τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, δηλαδή την χαμηλή τουριστική περίοδο. Έχει λάβει υπόψη του τις διάφορες κοινωνικές ομάδες που επίσης χρησιμοποιούν το τρενάκι τη χαμηλή τουριστική περίοδο. Έχει λάβει υπόψη του τις περιηγητικές ομάδες εσωτερικού εξωτερικού που κινούνται με πακέτα δραστηριοτήτων και που επίσης χρησιμοποιούν το τρενάκι τη χαμηλή τουριστική περίοδο.

Δε γνωρίζω αν ενήργησε από μόνος του ή αν ήταν αποτέλεσμα πολλών ειδικών συμβούλων μαζί προφανώς ακριβοπληρωμένων… Το αποτέλεσμα που μετράει δείχνει τιμολογιακή πολιτική του χαβαλέ.

Αυξάνει στο διπλάσιο και πλέον για τους έχοντες τη δυνατότητα να προσελκύσουν πελατεία για το τρένο τα τουριστικά γραφεία και τους tour operators που αυτό αμφισβητείται και ως προς τη νομιμότητα της διαπραγμάτευσης και αντίκειται στη διαπραγματευτική πρακτική του λιανικού και χονδρικού εμπορίου. Για ένα τρένο που βασικός του στόχος είναι η ανάπτυξη της περιοχής μας. Για ένα τρένο που στην ουσία δεν είναι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλα χρηματοδοτήθηκε με πόρους για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος.

Οι τοπικοί τουριστικοί επιχειρηματίες προσπαθούν με κάθε τρόπο την προσέλκυση επισκεπτών στην περιοχή και την ένταξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τους. Μια από αυτές τις μορφές είναι και το τρενάκι, για το οποίο να μην σχολιάσουμε καλύτερα τον Γολγοθά του τουριστικού πράκτορα προκειμένου να «κάνει κράτηση» κάποιων θέσεων μέσω του υπαλλήλου του τοπικού γραφείου, να μην σχολιάσουμε το γεγονός ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής κράτησης θέσεων, για λογαριασμό των τουριστικών πρακτορείων, αλλά φυσικά ούτε το γεγονός ότι δεν είναι δυνατή η κράτηση θέσεων κάποιους μήνες πριν, πράγμα σημαντικό για τον τουριστικό επιχειρηματία, ο οποίος θέλει να συμπεριλάβει το τρενάκι στο πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς.

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος προφανώς δεν ασχολήθηκε γιατί κανένα πρόγραμμα κρουαζιέρας δεν έχει προβλέψει ότι τα κρουαζιερόπλοια που έρχονται στο Βόλο δεν έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν εκδρομές με το τρενάκι και γι αυτό το λόγο μεταφέρονται στα Μετέωρα κατά την ημερήσια εκδρομή τους. Δεν τον απασχόλησε το γιατί, είτε γιατί είναι εντελώς άσχετος, είτε γιατί θεώρησε οτι θα αυξήσει τα έσοδα με διπλασιασμό των εισιτηρίων και των μισθωμάτων χωρίς τον διπλασιασμό των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Επιπλέον, αν κάποιος επισκεφθεί την ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παρατηρήσει ότι δεν λειτουργούν όλοι οι σύνδεσμοι για το τρενάκι του Πηλίου και φυσικά δεν αναγράφεται πουθενά το κόστος του εισιτηρίου.

Με μια εταιρεία να υπολειτουργεί και να προσπαθεί τελευταία στιγμή πριν την πώληση της σε γαλλική ή γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία να «βγάλει τα σπασμένα», δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο, ωστόσο οι απεγνωσμένες κινήσεις αύξησης τόσο του εισιτηρίου όσο και της μίσθωσης των βαγονιών από τους τουριστικούς επιχειρηματίες, θεωρούνται το λιγότερο απαράδεκτες και δεν πρόκειται με τίποτα να καλύψουν τη ζημία ύψους περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ που έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Και κάτι τελευταίο … κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε…
Το τρενάκι του Πηλίου, είναι ο δικός μας Μουντζούρης και σέρνει μνήμες από το παρελθόν. Ότι και να κάνετε άσχετο με την ανάπτυξη του απλώς σας καταγράφει στη μαύρη λίστα των ασχέτων… Αλλά για να δούμε θα βρεθεί κάποιος τοπικός, περιφερειακός, κεντρικός, οικουμενικός άρχοντας να σας σταματήσει; Για να δούμε…”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024