Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΝομοθεσίαΕξυγίανση στον ΟΣΕ με περικοπές σε μισθούς και προσωπικό
Στόχος η μείωση του ετήσιου κόστους μισθοδοσίας κατά περίπου 20%

Εξυγίανση στον ΟΣΕ με περικοπές σε μισθούς και προσωπικό

Στο πρόσφατο υπουργικό συμβούλιο συζητήθηκαν οι τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ όπως προέκυψαν μετά τη δημόσια διαβούλευση. Πρόκειται για τρεις αλλαγές που αφορούν εργασιακά ζητήματα. Στο τελικό σχέδιο νόμου πλέον, προβλέπεται ότι οι μετατάξεις των περίπου 1.350 εργαζομένων στον Οργανισμό θα είναι…

Στο πρόσφατο υπουργικό συμβούλιο συζητήθηκαν οι τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ όπως προέκυψαν μετά τη δημόσια διαβούλευση<...>. Πρόκειται για τρεις αλλαγές που αφορούν εργασιακά ζητήματα.

Στο τελικό σχέδιο νόμου πλέον, προβλέπεται ότι οι μετατάξεις των περίπου 1.350 εργαζομένων στον Οργανισμό θα είναι εθελοντικές. Στόχος είναι το ετήσιο κόστος μισθοδοσίας, που φτάνει τα 387 εκατ. ευρώ, να μειωθεί κατά περίπου 20%. Ο περιορισμός θα επιτευχθεί μέσω της συρρίκνωσης του προσωπικού όσο και από τις περικοπές επιδομάτων και υπερωριακών αμοιβών.

Σε περίπτωση που δεν καλυφθούν οι απαιτούμενες θέσεις των εργαζομένων που πρέπει να μεταταγούν, ο οργανισμός θα προχωρήσει σε υποχρεωτικές μετακινήσεις σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα με βάση κοινωνικά κριτήρια (οικογενειακή κατάσταση, ηλικία, σπουδές, προϋπηρεσία κ.ά.). Η δεύτερη τροποποίηση που αποφασίστηκε στο νομοσχέδιο, η οποία κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για τους εργαζόμενους, αφορά τις αποδοχές τους και συγκεκριμένα προβλέπει σαφέστερη διατύπωσή τους. Ειδικότερα, περιγράφεται πλέον σαφώς ότι βασικοί μισθοί και πρωτεύουσες απολαβές των εργαζομένων θα δεσμεύονται από τις ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Παράλληλα, οι περικοπές θα αφορούν όλες τις έκτακτες απολαβές και επιδόματα, με στόχο αυτές να μην ξεπερνούν το 10% των κυρίων.

Επίσης η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο, όσοι μεταταγούν να μπορούν να συνταξιοδοτηθούν από τον υφιστάμενο ασφαλιστικό φορέα τους, δηλαδή το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (πρώην ΤΑΠ-ΟΤΕ). Σημειώνεται ότι το νομοσχέδιο προβλέπει ότι τη συνταξιοδότηση για όσους μεταταγούν θα αναλάβει ο φορέας στον οποίο ανήκει η υπηρεσία που θα μετακινηθούν, κάτι το οποίο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.

Τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών υποστηρίζουν από την πλευρά τους ότι ουδέποτε πραγματοποιήθηκε διάλογος με τους εργαζομένους και κατηγορούν τον υπουργό Υποδομών κ. Δ. Ρέππα για αδιαλλαξία.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ προβλέπει μείωση του προσωπικού από 6.050 εργαζομένους σε περίπου 3.700 μέσω συνταξιοδότησης 1.000 ατόμων (που έχουν ήδη ή πρόκειται να θεμελιώσουν το προσεχές διάστημα σχετικό δικαίωμα) και μετατάξεων σε 1.350, αλλά και περικοπή ζημιογόνων δρομολογίων. Παράλληλα με τις περικοπές δρομολογίων αναμένεται ο χαρακτηρισμός ορισμένων ως άγονων, ώστε αυτά να εκτελούνται με επιδότηση, η οποία δε θα ξεπερνά ετησίως τα 50 εκατ. ευρώ για την προσεχή διετία. Ανοίγει ο δρόμος επίσης για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ποσοστό 49% και παραχώρηση του μάνατζμεντ, απελευθερώνεται το κόμιστρο, ενώ διαμορφώνεται νέα τιμολογιακή πολιτική για τις εμπορευματικές μεταφορές. Από τον προσεχή Ιανουάριο προβλέπονται αυξήσεις στα κόμιστρα των επιβατικών μεταφορών, ενώ δε θα ισχύει πλέον κανενός είδους ατέλεια για τα κόμιστρα. Το Δημόσιο αναλαμβάνει τα χρέη του ΟΣΕ προς τρίτους, ενώ διαγράφονται όλα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς ΟΣΕ και ΕΔΙΣΥ.

Όσον αφορά στις αλλαγές στους εργαζομένους του ΟΣΕ, το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μειωθεί κατά 45% και του ΟΣΕ/ΕΔΙΣΥ κατά 37%. Το πλεονάζον προσωπικό θα μεταφερθεί σε φορέα υποδοχής, προκειμένου να εξευρεθούν οι κατάλληλες θέσεις για τους μετατασσόμενους υπαλλήλους. Εάν οι εργαζόμενοι που μετατάσσονται δεν παρουσιαστούν εντός 15 ημερών για ανάληψη υπηρεσίας στον φορέα υποδοχής, ουσιαστικά θα απολύονται χωρίς αποζημίωση, καθώς θα θεωρείται ότι κατήγγειλαν οι ίδιοι τη σύμβασή τους. Στην περίπτωση που αρκετοί ενδιαφερόμενοι διεκδικήσουν την ίδια θέση, προτεραιότητα θα δοθεί σε όσους το δηλώσουν εθελοντικά, στα άτομα με ειδικές ανάγκες και λοιπά κοινωνικά κριτήρια. Από την εταιρεία λειτουργίας, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα αποχωρήσουν 751 εργαζόμενοι (120 από τον τομέα έλξης, 380 από τη σιδηροδρομική κίνηση, 30 από τις οδικές μεταφορές, 140 διοικητικοί και 81 ζυγιστές και φορτωτές) ενώ από τον ΟΣΕ θα φύγουν 1.600 (520 από τη σχεδίαση και διαχείριση δικτύου και εγκαταστάσεων, 380 από τη συντήρηση τροχαίου υλικού, 330 από τον τομέα διαχείρισης κυκλοφορίας και 370 διοικητικοί).

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024