Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΨήφιση του ν/σ για τον ΟΣΕ
ΠΟΣ: Να μην πειραχθούν οι υπογεγραμμένες συλλογικές συμβάσεις εργασίας

Ψήφιση του ν/σ για τον ΟΣΕ

Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ αποτελεί “τεκμηριωμένη και αξιόπιστη πρόταση για να αναπτυχθεί ο σιδηρόδρομος και όχι για να συρρικνωθεί και να ξεπουληθεί”, δήλωσε ο κ. Δ. Ρέππας κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, για την εξέταση του ν/σ εξυγίανσης του ΟΣΕ…

Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ αποτελεί “τεκμηριωμένη και αξιόπιστη πρόταση για να αναπτυχθεί ο σιδηρόδρομος και όχι για να συρρικνωθεί και να ξεπουληθεί”, δήλωσε<...> ο κ. Δ. Ρέππας κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, για την εξέταση του ν/σ εξυγίανσης του ΟΣΕ και υπογράμμισε το γεγονός, πως το νέο οργανωτικό σχήμα, δεν προβλέπει απολύσεις. Ο υπουργός Μεταφορών δεσμεύτηκε ότι μέχρι τα τέλη του έτους θα είναι δυνατή η διαδικτυακή εξασφάλιση εισιτηρίων του ΟΣΕ με τη χρήση πιστωτικής κάρτας.

Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε επί της αρχής, με θετική ψήφο που έδωσαν τα δύο μεγαλύτερα κόμματα, ενώ αρνητικά τοποθετήθηκαν τα κόμματα της Αριστεράς, και ο ΛΑΟΣ δήλωσε «παρών».

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, κ. Θανάσης Λεβέντης, εξέφρασε τη δυσφορία του για το νομοσχέδιο και ζήτησε από την κυβέρνηση να μην πειραχθούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας που έχουν υπογραφεί.

Συγκεκριμένο σχέδιο για τον ΟΣΕ ζητούν οι συγκοινωνιολόγοι
Την ανάγκη ύπαρξης ενός αναλυτικού και απολύτως συγκεκριμένου “επιχειρησιακού Σχεδίου” για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επισημαίνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), με αφορμή το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη βουλή για τον ΟΣΕ.

Ο ΣΕΣ σημειώνει επίσης ότι η εξυγίανση και ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι και δεν πρέπει να είναι στυγνή οικονομική επιταγή του Μνημονίου, αλλά αναγκαιότητα της εθνικής οικονομίας και της ορθολογικής λειτουργίας της χώρας και κατά συνέπεια δεν έχει ανάγκη μόνο έκτακτα και πυροσβεστικά μέτρα, αλλά και βιώσιμη και αναπτυξιακή στρατηγική. Ο ΣΕΣ σε γενικές γραμμές συμφωνεί με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο και δίνει έμφαση σε ορισμένα θέματα, που περιέχονται στο νομοσχέδιο και τα οποία χαρακτηρίζει σημαντικά για να πετύχει το πείραμα που επιχειρείται στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Κατά τον ΣΕΣ πρέπει:

  • Να οριστικοποιηθεί άμεσα η οργανωτική δομή του ομίλου ΟΣΕ, προτείνοντας να υπάρξουν δύο φορείς. Ο ΟΣΕ, ως φορέας διαχείρισης σιδηροδρομικής υποδομής, ο οποίος θα απορροφήσει τον ΕΔΙΣΥ και θα ενταχθούν ως θυγατρικές η ΓΑΙΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως φορέας εκμετάλλευσης θα έχει δυνατότητα να ιδρύει θυγατρικές εταιρείες ή να συμμετέχει σε άλλες.
  • ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να εφαρμόσουν τη σχετική νομοθεσία της Ε.Ε., στο σύνολό της.
  • Ο σιδηρόδρομος να εξετάζεται με κριτήρια αναπτυξιακής πολιτικής.
  • Ο ΟΣΕ πρέπει να βελτιώσει τις παραμέτρους του επιπέδου εξυπηρέτησης που εξαρτώνται από την υποδομή, δίνοντας έμφαση στην στη ολοκλήρωση του έργου Αθηνών- Θεσσαλονίκης, καθώς διακινεί το 50% των επιβατών.
  • Ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να συνεργάζεται και να συμπληρώνει τα οδικά και θαλάσσια μέσα, ενώ κρίνεται απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του management και των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον επιβατικό κοινό, καθώς και η ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρόμου.
  • Ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να αποτελεί κοινωνικό αγαθό και να μην κρίνεται μόνο με βάση τη “βιωσιμότητα”. Απαραίτητη κρίνεται η ορθολογική διαχείριση του ποσού των 50 εκατ. ευρώ ετησίως, για τα έτη 2011,2012 και 2013, που προβλέπει το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου, για τη συνέχιση της λειτουργίας επιλεγμένων συνδέσεων.

Κατά τον ΣΕΣ, το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου παρουσιάζεται ιδιαίτερα συγκεκριμένο στα θέματα αναπροσαρμογής εταιρικών στοιχείων π.χ. για τον αριθμό προσωπικού, αλλά και σε λειτουργίες και ειδικότητες αυτού, που θα πρέπει να τεκμηριωθούν και αναλυθούν και χαρακτηρίζει επιτακτική την ανάγκη ενός “Επιχειρησιακού Σχεδίου”, που θα συνηγορεί στην αναγκαιότητα για την βιωσιμότητα των ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ των συγκεκριμένων ενεργειών.
Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024