Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΘαλάσσιος ΤουρισμόςΟι αέριοι ρύποι των πλοίων κίνδυνος για την υγεία των κατοίκων του Πειραιά
Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή

Οι αέριοι ρύποι των πλοίων κίνδυνος για την υγεία των κατοίκων του Πειραιά

Συζητήθηκε προχθές το απόγευμα η επίκαιρη ερώτηση του κ. Θοδωρή Δρίτσα, βουλευτή Α` Πειραιά και Νησιών και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. […]

Συζητήθηκε προχθές το απόγευμα η επίκαιρη ερώτηση του κ. Θοδωρή Δρίτσα, βουλευτή Α` Πειραιά και Νησιών και Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. προς<...> τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννη Διαμαντίδη, για τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις που προκαλούνται στην πόλη του Πειραιά και γενικότερα στο λεκανοπέδιο της Αττικής από τους αέριους ρύπους των πλοίων.

Ο κ. Δρίτσας ζήτησε απαντήσεις από τον Υπουργό αναφορικά με τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης ως προς την εφαρμογή και τον έλεγχο παραβίασης της περιβαλλοντικής νομοθεσίας από τα πλοία. Ο ερωτώμενος υπουργός στην απάντησή του υποστήριξε ότι οι ρύποι που εκπέμπουν ευθύνονται για ένα πολύ μικρό ποσοστό της συνολικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ο Θοδωρής Δρίτσας αντέτεινε ότι το νομοθετικό πλαίσιο είναι μεν γνωστό, αλλά είναι επίσης γνωστό ότι είναι ανεπαρκές και επιπλέον δεν τηρείται. O βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έφερε ως παράδειγμα και τις πρόσφατες δικές του εμπειρίες δύο πλοίων, ένα της COSCO προχθές, που μισό μίλι έξω από το λιμάνι εξέπεμπε ιδιαίτερα μεγάλη ποσότητα μαύρου καπνού, και το Blue Horizon χθες, που ανάγκασε ακόμα και τους υπαλλήλους του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων να βγουν από τα γραφεία τους. Αφού επεσήμανε ότι συστηματικά παραβιάζεται η περιβαλλοντική νομοθεσία, αμφισβήτησε τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Υπουργός, καθώς αυτά τα στοιχεία δεν αφορούν στην περιοχή του Πειραιά και των γειτονικών δήμων στην οποία οι επιβαρύνσεις είναι ασφαλώς πολλαπλάσιες και παρουσίασε τα στοιχεία μελέτης του Πανεπιστημίου Πειραιά σύμφωνα με τα οποία η λειτουργία των πλοίων στο λιμάνι παράγει 2.600 τόνους καυσαερίων με κόστος 51 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση για την τοπική κοινωνία.

Επίσης, ο κ. Δρίτσας αναρωτήθηκε για ποιο λόγο εξαιρούνται μέχρι το 2012 από την εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας 2055/33 16 πλοία της ακτοπλοΐας, τα οποία εξακολουθούν να ρυπαίνουν καταναλώνοντας μη καθαρά καύσιμα, και για ποιο λόγο η Κυβέρνηση δεν προχωρά στη λήψη πρόσθετων μέτρων για να προστατέψει το περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Κατέθεσε μάλιστα και συγκεκριμένες προτάσεις όπως η αύξηση του πρασίνου στην πόλη και στην παραλιμένια περιοχή, η δημιουργία πάρκου υψηλού πρασίνου στα Λιπάσματα, η ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά τον ελλιμενισμό τους από φωτοβολταικό πάρκο, που μπορεί να δημιουργηθεί στο χώρο του λιμένα με ευθύνη του Ο.Λ.Π. και η δαπάνη να καταμερίζεται στα πλοία. Τέλος, πρότεινε το σχεδιασμό και την ενίσχυση της αντιρρυπαντικής έρευνας σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια της χώρας.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024