Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΚαι η ταφόπλακα στην ραχοκοκαλιά της ξενοδοχείας είναι γεγονός
Ενωση Ξενοδόχων Νομού Μαγνησίας

Και η ταφόπλακα στην ραχοκοκαλιά της ξενοδοχείας είναι γεγονός

“Έχουμε συνηθίσει πια τη λογική άπαντες να αδιαφορούν για τον τουρισμό και ειδικά αυτοί οι οποίοι μιλάνε πολύ για τη σημασία του τουρισμού στην οικονομία αυτού του τόπου. Έχουμε βομβαρδιστεί από μηνύματα που λένε ότι ο τουρισμός θα βγάλει τη χώρα από την κρίση…

“Έχουμε συνηθίσει πια τη λογική άπαντες να αδιαφορούν για τον τουρισμό και ειδικά αυτοί οι οποίοι μιλάνε πολύ για τη σημασία του τουρισμού στην οικονομία αυτού του τόπου<...>. Έχουμε βομβαρδιστεί από μηνύματα που λένε ότι ο τουρισμός θα βγάλει τη χώρα από την κρίση. Έχουμε υποδεχτεί με ανακούφιση την εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών για τους νέους συντελεστές ΦΠΑ στα ξενοδοχεία και βλέπουμε η ίδια η κυβέρνηση που έχει τις επαγγελματικές τύχες μας στα χέρια της να μιλάει για ανάπτυξη τη στιγμή που της λείπει η αναπτυξιακή πορεία και που η ίδια φρενάρει με τα εκάστοτε νομοθετήματα την ανάπτυξη του τουρισμού. Τελευταία με το νομοσχέδιο για τον αναπτυξιακό νόμο παρακολουθούμε την ταφόπλακα στην ραχοκοκαλιά της ξενοδοχείας”, υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Μαγνησίας.

“Αναλυτικότερα στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο παρατηρείται ότι αποκλείεται από τα επενδυτικά κίνητρα η ίδρυση ή η επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς και ο εκσυγχρονισμός ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων, εφόσον δεν ανήκουν ή δεν αναβαθμίζονται σε κατηγορία τουλάχιστον τεσσάρων αστεριών. Περιορίζεται δηλαδή η δυνατότητα εκσυγχρονισμού ξενοδοχειακών μονάδων στις κατηγορίες τεσσάρων και πέντε αστεριών, σε σχέση με τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού μονάδων δύο, τριών, τεσσάρων ή πέντε αστεριών του, μέχρι πρότινος, ισχύοντος καθεστώτος. Μία τέτοια αλλαγή, δεδομένου ότι αποστερεί τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού από 8115 ξενοδοχεία επί συνόλου 9559, ήτοι του 85% (στοιχεία ΞΕΕ, 2009), θα οδηγήσει σε δημιουργία ξενοδοχειακού προϊόντος δυο ταχυτήτων. Περαιτέρω σημειώνεται ότι η Ελλάδα, χώρα που δέχεται 16.000.000, περίπου, αλλοδαπούς επισκέπτες και εξυπηρετεί και περισσότερους από 4.000.000 Έλληνες ετησίως πρέπει να προσφέρει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας για κάθε κατηγορία και κάθε βαλάντιο, με άλλα λόγια η χώρα χρειάζεται ποιοτικό ξενοδοχειακό δυναμικό όλων των κατηγοριών, ώστε να προσελκύει πελάτες από ολόκληρο το φάσμα της τουριστικής ζήτησης”.

Χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος της ένωσης τονίζει: “Κύριοι, είμαι καλοπροαίρετος, αποδέχομαι την άσχημη οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η χώρα μας, παρόλο που δεν έχω συμμετάχει ενεργά σε αυτόν τον κατήφορο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα μπορέσω να αποδεχτώ τόσο εγώ όσο και οι συνάδελφοι μου της Θεσσαλίας γιατί να εξαφανίσουμε από τον τουριστικό χάρτη την μικρή ξενοδοχεία. Παρακολουθούμε ασφαλιστικά νομοθετήματα, επενδυτικά νομοθετήματα, γραφειοκρατικά νομοθετήματα να στραγγαλίζουν τη μικρή ξενοδοχειακή μονάδα. Δεν μπορώ να δικαιολογήσω την οποιαδήποτε λογική του συντάξαντος του νομοσχεδίου η οποία βάζει ταφόπλακα στη μικρή ξενοδοχεία. Είναι λογικό οι διαθέσιμοι πόροι να είναι πολύ λίγοι. Είναι συνταγματικό δικαίωμα όμως ότι σε αυτούς τους πόρους όσο και λίγοι να είναι θα πρέπει να έχουν πρόσβαση οι επιχειρούντες. Θα μπορούσα να κατανοήσω την οποιαδήποτε πολιτική η οποία στοιχειοθετημένα λέει ότι οι 8.500 ξενοδοχειακές κλίνες να γίνουνε σε ένα χρονικό διάστημα, το οποίο θα καθορίσετε εσείς, 2.500 κλίνες αρκεί να μας τεκμηριώσετε για τη θετική εξέλιξη αυτής της πολιτικής. Δεν έχω παρακολουθήσει από ότι γνωρίζω τουριστική χώρα στον κόσμο που να ακολουθεί πολιτικές 4 και 5 αστέρων. Ακόμη και στους νέους τουριστικούς προορισμούς υπάρχει πεδίο και για 1 και 2 και 3 αστέρια. Πριν λίγες μέρες καταγράφαμε την εσωτερική κίνηση στην τουριστική αγορά και είδαμε ότι ο κόσμος κινήθηκε με ποιοτικά κριτήρια στις προσφερόμενες υπηρεσίες και είδαμε ξενοδοχεία 2 και 3 αστέρων να έχουνε υψηλές πληρότητες. Μην βιαστεί κάποιος να πει ότι μπορεί το 2 αστέρων ξενοδοχείο να γίνει 4. Το αναχρονιστικό νομοθετικό πλαίσιο του σημερινού ΕΟΤ σε μέτρα και διαστάσεις δεν επιτρέπει ούτε καν την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών από μια ξενοδοχειακή μονάδα 2 αστέρων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι σήμερα ο ξενοδόχος σύρεται στην αίθουσα του δικαστηρίου γιατί η εποπτευόμενη αρχή που εφαρμόζει τη νομοθεσία τον συνέλαβε να έχει μεγαλώσει τις διαστάσεις του κρεβατιού του δωματίου με την παράβαση της νομοθεσίας ως υπέρβαση κλίνης. Πρέπει να ντρέπεστε και πρέπει να ντρεπόμαστε που με αυτόν τον τρόπο θέλουμε να βάλουμε τον τουρισμό στην νέα εποχή. Δεν μπορεί τα αιτήματα του ξενοδοχειακού κλάδου του 1980 να είναι ίδια με αυτά του 2010 άρα δεν πρέπει να μας φαίνεται περίεργο γιατί δεν έχουμε τουρισμό. Γιατί διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο σε άσχετα με τουριστικά θέματα ανάπτυξης του τουρισμού. Το αν σήμερα λειτουργεί ο τουρισμός λειτουργεί γιατί υπάρχουν η μικρή ξενοδοχεία και οι ήρωες ξενοδόχοι. Η μεγάλη ξενοδοχεία είναι ο στόχος υψηλών προδιαγραφών τουρισμού και θα πρέπει να ενισχυθεί γιατί τον έχει ανάγκη η χώρα μας και το ανταγωνιστικό περιβάλλον που μας περικλείει. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα πρέπει να λειτουργήσει μονόπλευρα διότι θα επέλθει το μαράζι της μικρής οικογενειακής επιχείρησης. Η Αυστρία, η Ελβετία, η νότια Ιταλία, η Γαλλία και πολλές άλλες ανταγωνίστριες χώρες θα πρέπει να είναι παραδείγματα προς μίμηση.

Εμείς η Θεσσαλία δε συμφωνούμε με την οριζόντια αντιμετώπιση όλων των τομέων και κλάδων της οικονομίας και όλων των δραστηριοτήτων σε όλες τις περιοχές της χώρας. Θεωρούμε ότι ο τουρισμός πρέπει να αντιμετωπίζεται στις αξιολογήσεις, μέσα από τα κριτήρια που σχετίζονται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αλλά και σε αρμονία με το `Ειδικό Χωροταξικό Τουρισμού`, την θεσμοθέτηση του οποίου, ευελπιστούμε, να επισπεύσει η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Ο χρόνος (οκταετία) που μια ξενοδοχειακή μονάδα μπορεί να ενταχθεί στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου από την προηγούμενη υπαγωγή, κακώς, παραμένει πολύ μεγάλος. Οι σύγχρονες διεθνείς προδιαγραφές εκσυγχρονισμού των ξενοδοχειακών υποδομών είναι τα πέντε έτη. Επομένως, κάθε απόκλιση από το εν λόγω χρονικό όριο οδηγεί σε μείωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής Ξενοδοχειακής υποδομής.

Τα κίνητρα των φοροαπαλλαγών ενώ πρέπει να διατηρούν την πρόβλεψη της διαδικασίας υποβολής επενδυτικού σχεδίου κλπ., πρέπει να γίνουν πιο ευέλικτα και ελκυστικά σε σχέση με τα κίνητρα των επιδοτήσεων. Επομένως στην περίπτωση των φορολογικών απαλλαγών δεν θα πρέπει να ισχύουν οι περιορισμοί ι) της κατηγορίας των αστεριών, ιι) της οκταετούς περιόδου που πρέπει να παρέλθει, από προηγούμενη υπαγωγή, προκειμένου μια ξενοδοχειακή μονάδα να μπορεί να ενταχθεί στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου και ιιι) του εκσυγχρονισμού ολοκληρωμένης μορφής. ΚατΆ αυτόν τον τρόπο τα κίνητρα των φοροαπαλλαγών θα διαφοροποιηθούν και θα γίνουν πιο ευέλικτα και ελκυστικά σε σχέση με τα κίνητρα των επιδοτήσεων. Τα ανωτέρω επιτάσσει η παγκόσμια ξενοδοχειακή πρακτική σύμφωνα με την οποία μία ανταγωνιστική ξενοδοχειακή επιχείρηση, σχεδόν αμέσως μετά την έναρξη λειτουργίας της ή μετά την τελευταία ανακαίνιση, πρέπει να προχωρήσει σε συμπληρωματικές επενδύσεις παγίων, είτε γιατί απαιτούνται συμπληρωματικές βελτιώσεις και προσθήκες, σε μια έξοχα ανταγωνιστική και ταχύτατα εξελισσόμενη τουριστική παγκόσμια αγορά, είτε γιατί ο κύκλος ζωής σημαντικού τμήματος των παγίων π.χ. υφάσματα, λινά, έπιπλα, μηχανήματα, διακοσμήσεις, κινητός η τεχνολογικός εξοπλισμός, στολές προσωπικού κλπ είναι σήμερα πολύ μικρότερος, δηλαδή κατά μέγιστο 2-4 χρόνια. Aλλωστε η Πολιτεία έχει κάθε λόγο να υποστηρίξει με φοροαπαλλαγές τέτοιες επενδύσεις αιχμής που θα βελτιώνουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των πλέον δυναμικών, άρα των κερδοφόρων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων της χώρας. Ο δε έλεγχος θα μπορεί να πραγματοποιείται κατΆ έτος από την αρμόδια ΔΟΥ ή από τον τακτικό φορολογικό έλεγχο.

Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης μέσω της οποίας καθορίζονται τα τμήματα της Επικράτειας στα οποία δεν έχουν εφαρμογή οι ενισχύσεις του Επενδυτικού Νόμου για τα επενδυτικά σχέδια ίδρυσης ή επέκτασης ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων.

Γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι η παραπάνω παρέμβαση της Ένωσης Ξενοδόχων δεν θα ευαισθητοποιήσει τους αποφασίζοντες. Έχουμε όμως μέσα μας την ελπίδα ότι οι υπάρχοντες αιρετοί στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, οι οποίοι είναι ευαισθητοποιημένοι στα θέματα τουρισμού και αυτούς θέλουμε να αφυπνίσουμε, θέλουμε να χτυπήσουνε με τη δύναμη που τους έχει δώσει ο λαός το κουδούνι κινδύνου στις αποφάσεις των κυβερνόντων για να μην μπει η ταφόπλακα στην μικρή ξενοδοχεία. Θέλουμε να αφυπνίσουμε τα συνδικαλιστικά μας όργανα σε όλη την Ελλάδα ότι στο όνομα του μνημονίου δεν πρέπει να αποδεχτούμε λύσεις καταστροφικές για τον ελληνικό τουρισμό. Και θέλουμε να υπενθυμίσουμε σε όλους εμπλεκόμενους και μη ότι ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων. Θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι η τουριστική δραστηριότητα δεν σταματάει στα ταμεία των ξενοδόχων αλλά μέσα από τα ταμεία των ξενοδόχων στηρίζεται η οικονομία της χώρας μας. Όποιος δεν βλέπει ότι οι μεγάλοι της Ευρώπης έχουν επιλέξει ότι η Ελλάδα θα είναι η χώρα της δραστηριότητας που θα μπορούν να κάνουν τις διακοπές τους, έχουν περιπέσει σε μεγάλη πλάνη. Οι αποδέκτες αυτής της επιστολής θα πρέπει να προβληματιστούνε και θα τους αισθανθούμε κοντά μας αν παρέμβουνε στην επιχειρούμενη προσπάθεια άρσης της ταφόπλακας της ελληνικής ξενοδοχείας”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024