Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ταχέως αναπτυσσόμενες οι αγορές της Ινδίας, της Κίνας και της Βραζιλίας

Διεθνείς αερομεταφορές: Ελαφρά αύξηση κατά 6% το 2010

Τατιάνα Ρόκου - 03 Φεβρουάριος 2011, 00:00

Η επιβατική κίνηση του Δεκεμβρίου αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2009, αλλά παρά το βραδύτερο ρυθμό, η διεθνής κυκλοφορία στις αερομεταφορές αυξήθηκε μόλις σε 6% για το έτος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του δείγματος PaxFlash της ACI Europe...

Η επιβατική κίνηση του Δεκεμβρίου αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2009, αλλά παρά το βραδύτερο ρυθμό, η διεθνής κυκλοφορία στις αερομεταφορές αυξήθηκε<...>

μόλις σε 6% για το έτος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του δείγματος PaxFlash της ACI Europe.

Για δεύτερη φορά το 2010 (Απρίλιο και Δεκέμβριο), σε όλες τις περιοχές του κόσμου η αύξηση της κυκλοφορίας παρέμεινε κάτω από το 10%. Για το Δεκέμβριο η ταχύτατα αναπτυσσόμενη περιοχή ήταν η Μέση Ανατολή (8,7%), ενώ το Ντουμπάι (11,6%), το Αμπού Ντάμπι (10.9%) και το Μουσκάτ (18,2%) παρουσίασαν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.

Η Αφρική εμφάνισε καλές επιδόσεις, με αύξηση 7,1% λόγω της ισχυρής ζήτησης για τουριστικούς προορισμούς σε Αίγυπτο, Τανζανία και Νότιο Αφρική. Η Hurghada (Αίγυπτος) εμφάνισε αύξηση κατά 23,3%, το Durban (Νότια Αφρική) κατά 11,5%και το Dar Es Salaam (Τανζανία) κατά 17,1%. Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Αφρικής, το Γιοχάνεσμπουργκ, ανέφερε αύξηση 6,1%.

Ο Δεκέμβριος ήταν ο πιο αδύναμος μήνας το 2010 για την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, η οποία ανέφερε αύξηση 6,2%. Και τα δύο αεροδρόμια της Σαγκάης “έκλεισαν” το 2010 δυναμικά, με μηνιαία αύξηση 30,2% και 18,7%. Μόνο δύο αεροδρόμια με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης δε βρίσκονται στην Ινδία ή την Κίνα: Αυτό του Κολόμπο, με αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 20,2%, και της Μελβούρνης, με 11% περισσότερους επιβάτες. Η επιβατική κίνηση και στα έξι ιαπωνικά αεροδρόμια που συμμετείχαν στο δείγμα της έρευνας, συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, όσον αφορά στην εσωτερική κίνηση. Η μείωση κατά 12% στο αεροδρόμιο Narita σε διεθνείς πτήσεις είναι εν μέρει αποτέλεσμα της ένραξης λειτουργίας του τερματικού σταθμού Hanenda και των νέων διεθνών πτήσεων που γίνονται πλέον από εκεί.

Η Λατινική Αμερική - Καραϊβική συνεχίζει να αναφέρει μικτά αποτελέσματα, στο πλαίσιο μιας συνολικής αύξησης 9,1%. Η Βραζιλία, το Περού, η Κολομβία και ο Ισημερινός εμφάνισαν διψήφια ποσοστά αύξησης -κυρίως η Βραζιλία, ενώ η Μπραζίλια (18%), το Σάο Πάολο (16,6%) και το Ρίο ντε Τζανέιρο (15,3%) δεν παρουσιάζουν κανένα σημάδι επιβράδυνσης της σταθερά αυξανόμενης εσωτερικής ή διεθνούς επιβατικής κίνησης. Από την άλλη πλευρά, τα μεξικανικά αεροδρόμια δείχνουν ότι δεν μπορούν να αποτινάξουν τις συνέπειες της παραπαίουσας οικονομίας και τα ζητήματα ασφάλειας, παράγοντες οι οποίοι συνεχίζουν να επιβραδύνουν την ζήτηση.

Η βόρεια Αμερική επωφελήθηκε από την ισχυρή εγχώρια ζήτηση της τάξης του 3,4%. Το Ώστιν (14,2%), το Χιούστον (HOU, 10,9%), το Φορτ Λοντερντέιλ (10,3%) και η Νέα Υόρκη (LGA, 10%) βρέθηκαν στις υψηλότερες θέσεις του δείγματος. Ωστόσο, στο Μίντγουεϊ του Σικάγο (-0,3%), στο Λας Βέγκας (-0,4%), στην Τάμπα (-2%) και στο Νιούαρκ (-3,6%), η εσωτερική κίνηση ήταν στάσιμη και οι διεθνείς αερομεταφορές μειώθηκαν.

Η Ευρώπη (αύξηση 0,1%) υπέφερε από τις εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες το χειμώνα, οι οποίες διαάραξαν τις πτήσεις στην κεντρική και δυτική Ευρώπη, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο αριθμό ακυρώσεων, ιδιαίτερα στην εγχώρια κυκλοφορία. Η Φρανκφούρτη, το Παρίσι και το Λονδίνο ήταν μεταξύ αυτών που επλήγησαν περισσότερο. Η Φρανκφούρτη υποχώρησε συνολικά 1,6%, ενώ η εγχώρια αγορά μειώθηκε κατά 8,3%. Το Παρίσι (CDG) παρουσίασε μείωση 2,2%, ενώ το Heathrow του Λονδίνου επλήγη περισσότερο με μείωση κατά 9,7% συνολικά και μείωση κατά 1/4 της εσωτερικής κυκλοφορίας. Aλλα αεροδρόμια στο Ην. Βασίλειο και την Ιρλανδία σημείωσαν επίσης διψήφια μείωση λόγω των κακών καιρικών συνθηκών το χειμώνα. Το αδύναμο οικονομικό περιβάλλον κράτησε σε χαμηλά επίπεδα τη συνηθισμένη αύξηση των ταξιδιών για διακοπές στα ισπανικά και ελληνικά αεροδρόμια, με ιδιαίτερα ορατή τη μείωση στα αποτελέσματα της εγχώριας κυκλοφορίας. Επιπλέον, η απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στην Ισπανία προκάλεσε πολλές ματαιώσεις πτήσεων.

Τα αποτελέσματα του 12μήνου, εντούτοις, είναι θετικά με την παγκόσμια επιβατική κίνηση να παρουσιάζει ισχυρή αύξηση κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες για το 2010. Η διεθνής επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 7%, ενώ η εσωτερική κίνηση αυξήθηκε κατά 5%.

Ο διευθυντής Οικονομικών της ACI Europe, Andreas Schimm, αναφέρει: “Το 2010 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά για την εναέρια κυκλοφορία, λόγω της πολύ ταχύτερης ανάκαμψης από ό,τι αναμενόταν. Η αύξηση του 6% ωθεί την παγκόσμια βιομηχανία πέρα από τα προ της κρίσης μεγέθη, αλλά η ανάκαμψη εξακολουθεί να σημειώνει πρόοδο “δύο ταχυτήτων”, μεταξύ των αναπτυσσόμενων και των `ώριμων` αγορών. Έκτακτοι παράγοντες, όπως η έκρηξη του ηφαιστείου της Ισλανδίας, οι απεργίες των πληρωμάτων καμπίνας των αεροπορικών εταιρειών και των εργαζομένων εδάφους, οι κακές καιρικές συνθήκες και νέες ανησυχίες στο ζήτημα της ασφάλειας επηρέασαν την Ευρώπη και τη βόρεια Αμερική πιο βαθιά από ό,τι τις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Ινδίας, της Κίνας και της Βραζιλίας. Παρόλα αυτά, η βιομηχανία πρέπει να συνεχίσει να επαγρυπνά, καθώς κάποιες κακοτυχίες στις αερομεταφορές μπορούν να εμφανιστούν με τρόπο απρόβλεπτο, όπως πρόσφατα παρακολουθήσαμε να συμβαίνει με το περιστατικό της έκρηξης βόμβας στη Μόσχα και την πολιτική αναταραχή στην Τυνησία και την Αίγυπτο”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top