Τελευταία νέα
ΑρχικήΕπαγγελματικά ΤαξίδιαΕκδηλώσειςAπουσία στρατηγικής επικοινωνίας και προώθησης υπηρεσιών MICE
Μελέτη για την έντυπη επικοινωνία στον Συνεδριακό Τουρισμό

Aπουσία στρατηγικής επικοινωνίας και προώθησης υπηρεσιών MICE

Σύμφωνα με μελέτη του διδάκτορα Επικοινωνίας και ΜΜΕ κ. Κώστα Αντ. Πετράκη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Τουριστικά Θέματα” του Ινστιτούτου Τουριστικών Μελετών και Ερευνών ΔΡ.Α.Τ.Τ.Ε. και αφορά στην έντυπη […]

Σύμφωνα με μελέτη του διδάκτορα Επικοινωνίας και ΜΜΕ κ. Κώστα Αντ. Πετράκη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Τουριστικά Θέματα”<...> του Ινστιτούτου Τουριστικών Μελετών και Ερευνών ΔΡ.Α.Τ.Τ.Ε. και αφορά στην έντυπη επικοινωνία ξενοδοχείων με συνεδριακές υποδομές στην Ελλάδα, παρουσιάζεται αφενός σχετική αδυναμία των μονάδων να παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες λόγω έλλειψης υποδομών και αφετέρου απουσία στρατηγικής επικοινωνίας και προώθησης των υπηρεσιών αυτών, πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις.

Στη συγκεκριμένη μελέτη (που πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή του HAPCO και του γραφίστα κ. Δημήτρη Χαραμόπουλου) εξετάστηκε η έντυπη επικοινωνία 10 ξενοδοχείων με συνεδριακές υποδομές (πολυεθνικών και Ελληνικών ιδιοκτησιών), τα οποία και ηγούνται στο χώρο, επομένως τα συμπεράσματα που ακολουθούν αφορούν άμεσα την πορεία του Συνεδριακού Τουρισμού στην Ελλάδα.

Τα αποτελέσματα δείχνουν, αφενός τη σχετική αδυναμία των μονάδων να παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες λόγω έλλειψης υποδομών και αφετέρου την απουσία στρατηγικής επικοινωνίας και προώθησης των υπηρεσιών αυτών, πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις (τα θετικότερα αποτελέσματα έφερε το συγκρότημα Porto Carras).

“Βρισκόμαστε στην εποχή όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα αυξημένος και ειδικά στο χώρο του τουρισμού, ενώ το συγκεκριμένο είδος βρίσκεται στα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα. Είναι πρωταρχικής σημασίας λοιπόν, οι μονάδες που επενδύουν στο συνεδριακό τουρισμό να είναι ανταγωνιστικές, προκειμένου να προσελκύουν το απαιτητικό πελατειακό κοινό στο οποίο απευθύνονται” αναφέρει ο κ. Πετράκης.
Ακολουθούν τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έρευνας:

  • Έλλειψη συνεδριακών υποδομών όπως: πλήρως οργανωμένες αίθουσες (κυρίως χωρητικότητας άνω των 1.000 ατόμων), έλλειψη χώρων με λειτουργικότητα και αισθητική όπως αμφιθέατρα αντί επίπεδων αιθουσών.
  • Επίσης, σχετικά με την έντυπη επικοινωνία, το κρινόμενο υλικό στις περισσότερες των περιπτώσεων είχε ελλείψεις τόσο εικαστικές όσο και κειμενογραφικές και δεν στήριζε το concept της μονάδας.
  • Το είδος του πελάτη στον οποίο απευθύνεται ο συνεδριακός τουρισμός είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Έχει υψηλές απαιτήσεις σε θέματα οργάνωσης, συντονισμού και κυρίως χρόνου. Από αυτό καταλαβαίνουμε ότι όλες οι διαδικασίες είτε παρουσίασης – προώθησης των υπηρεσιών είτε εκτέλεσης αυτών, θα πρέπει να είναι σύντομες και αποτελεσματικές.
  • Το πακέτο υπηρεσιών θα πρέπει να τηρείται με ακρίβεια, συνέπεια και φυσικά στους προβλεπόμενους χρόνους. Γι’αυτό και το φωτογραφικό υλικό, κείμενα και ψηφιακά μέσα που χρησιμοποιούνται πρέπει να είναι σαφή, σύντομα και να τονίζουν την κάλυψη των απαιτήσεων του πελάτη αλλά και την προσωπικότητα και το ήθος του εταιρικού προφίλ.
  • Θα λέγαμε ότι η ελληνική αγορά έχει ορισμένα πλεονεκτήματα. Δεδομένου ότι βρίσκεται ακόμη σε πρωταρχικό στάδιο, διαθέτει λίγες μονάδες συνεδριακού τουρισμού, σχετικά σύντομη εμπειρία και επομένως δεν έχει κορεστεί σαν τουριστικός προορισμός.
  • Οι υπηρεσίες που καλείται να παρέχει είναι ένα πολυσύνθετο προϊόν το οποίο περιλαμβάνει την κάλυψη των επαγγελματικών αναγκών σε σχέση με την οργάνωση και προώθηση των συνεδρίων σε συνδυασμό με την ξεκούραση και ψυχαγωγία σε πολλαπλά επίπεδα που μπορεί να απολαύσει κανείς στη χώρα μας.
  • Αυτό που απαιτείται είναι η επένδυση σε σύγχρονες υποδομές με λειτουργικότητα και αισθητική αλλά και δημιουργική και εύστοχη επικοινωνία. Έτσι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί το εξειδικευμένο προσωπικό αλλά και ο φυσικός και πολιτιστικός πλούτος της χώρας μας.
  • Ο συνδυασμός του αυστηρού επαγγελματισμού, της ολοκληρωμένης επικοινωνίας, των κατάλληλων υποδομών και των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας μπορεί να αποτελέσει ένα ανταγωνιστικό πακέτο που να προσδώσει θετικά αποτελέσματα κερδοφορίας και μακρόπνοης βιωσιμότητας στις μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις.
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024