Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Γρηγορότεροι ρυθμοί στην απελευθέρωση ΚΤΕΛ - τουριστικών λεωφορείων

Ο τουρισμός είναι δυναμικός, αλλά και ευαίσθητος

Τατιάνα Ρόκου - 07 Σεπτέμβριος 2011, 00:06

Διακομματική συμφωνία για ένα στρατηγικό υπουργείο παρά τω πρωθυπουργώ, για να αντιμετωπίζονται οι συναρμοδιότητες σε θέματα τουρισμού και μια στρατηγική αερομεταφορών ζητά, σε συνέντευξή του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

“Tα τελευταία είκοσι χρόνια, από τότε που δημιουργήθηκε ο ΣΕΤΕ, οι εκάστοτε κυβερνήσεις έχουν αλλάξει ακριβώς πενήντα υπουργούς, προέδρους και γενικούς γραμματείς στον τουρισμό. Αυτό λέει τα πάντα από μόνο του”, λέει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στην “Καθημερινή” ο πρόεδρος του συνδέσμου κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.

Κατά τον κ. Ανδρεάδη, το ζητούμενο είναι να δημιουργηθεί με διακομματική συμφωνία ένα στρατηγικό υπουργείο παρά τω πρωθυπουργώ, προκειμένου να αντιμετωπίζονται οι συναρμοδιότητες. Μπορεί να είναι
θετικό για το τάδε υπουργείο να ακολουθηθεί μια συγκεκριμένη πολιτική, ωστόσο, μπορεί αυτή η πολιτική να έχει παράπλευρες απώλειες στον τουρισμό. “Παράδειγμα, η αύξηση του κόστους του αεροδρομίου ‘Ελ. Βενιζέλος’, το οποίο είναι ή το δεύτερο ή το τρίτο ακριβότερο στην Ευρώπη, με μέσο κόστος 36 ευρώ ανά επιβάτη. Τα αντίστοιχα, ανταγωνιστικά αεροδρόμια (Κωνσταντινούπολη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Ρώμη, Μιλάνο), βρίσκονται στα 18 ευρώ και κάτω. To πιο ακριβό είναι το Χίθροου και η Φρανκφούρτη αλλά εκεί μιλάμε για άλλα μεγέθη και οικονομίες.

“Γιατί συμβαίνει αυτό; To κράτος νομίζει ότι κερδίζει παίρνοντας άλλα 50 ή 100 εκατ. μέσω των άμεσων εσόδων του αεροδρομίου. Στην ουσία όμως τι έχει κάνει; Εχει δημιουργήσει ένα αεροδρόμιο δυναμικότητας 35 εκατ. επιβατών το οποίο όμως δουλεύει με 13 εκατ. επιβάτες. Με τις ακριβές του τιμές δεν μπορεί να προσελκύσει και άλλη ζήτηση. To παράδειγμα αυτό δείχνει γιατί ένα Υπουργείο Τουρισμού πρέπει να είναι στρατηγικό υπουργείο μέσω του οποίου ο ίδιος ο πρωθυπουργός να βλέπει τη ‘μεγάλη εικόνα’. Να γιατί πρέπει να υπάρχει ένας συντονισμός και μπορώ να απαριθμήσω άλλα 100 τέτοια παραδείγματα. Βλέπει, λοιπόν, ο κάθε υπουργός το ‘κουτάκι του’ και αυτό δεν έχει συνέπειες μόνο στον τουρισμό, αλλά ο τουρισμός έχει βαρύνουσα σημασία”.

Χρειάζεται επίσης μια στρατηγική αερομεταφορών. “Ενώ έχουμε ένα πανάκριβο, αλλά καλό αεροδρόμιο, στα άλλα αεροδρόμια της Ελλάδας έχουμε την ακριβώς αντίθετη εικόνα”, δήλωσε. “Φθηνά αεροδρόμια, αλλά κακής ποιότητας. Υπάρχει ο εξής κίνδυνος: αν η κυβέρνηση δει την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων ως ένα ακόμα μέσο κέρδους, να δημιουργήσει πάλι πολύ ακριβά αεροδρόμια. Κακό παράδειγμα είναι ο σχεδιασμός του Καστελλίου στην Κρήτη. Όπως σχεδιάστηκε, είναι ένα πανάκριβο αεροδρόμιο, κόστους πάνω από ένα δισ. ευρώ. Για να το πάρει ένας ιδιώτης και να βγάλει τα λεφτά που έδωσε, θα πρέπει να ανεβάσει από το επίπεδο των 15 -16 ευρώ που σήμερα είναι το κόστος ανά επιβάτη του συγκεκριμένου αεροδρομίου, στα 25 - 30 ευρώ. Εκεί τελείωσε η Κρήτη. Θα κάνουμε ένα αεροδρόμιο τύπου Ντουμπάι στο οποίο δεν 0α
πατάει κανένας. Η Ελλάδα δεν χρειάζεται φαραωνικά έργα και επενδύσεις οι οποίες είναι ανέφικτο να αποσβεστούν, θέλει μικρές βελτιώσεις, ακόμα και του υφισταμένου αεροδρομίου του Ηρακλείου, όπου δίπλα
υπάρχει στρατιωτική βάση, επεκτάσεις, καλύτερους χώρους στάθμευσης, να βελτιωθεί η εικόνα και ο όγκος του, να το πάρει μια ιδιωτική εταιρεία και να ανεβάσει την ποιότητα”.

Σε ερώτηση για την αναστάτωση που προκλήθηκε από την απεργία των ταξί, ο κ. Ανδρεάδης συμφώνησε ότι προκάλεσε σοβαρή ζημία στον τουρισμό, “αλλά αντισταθμίστηκε με εκπτώσεις στις οποίες αναγκάστηκαν να καταφύγουν οι τουριστικές επιχειρήσεις. Από τις 15 Αυγούστου, δόθηκαν επιπλέον προσφορές στα τουριστικά πακέτα. Βεβαίως, αυτό έχει ένα τίμημα: μειωμένα έσοδα. Ενώ, λοιπόν, υπήρξε προσφορά, εξαιτίας αυτών των καταστάσεων είχαμε από τον Αύγουστο και μετά μείωση των εσόδων. Πάντως, ο ελληνικός τουρισμός πήγε καλά φέτος. Παρότι η χώρα βράζει, στον τομέα των αφίξεων θα ‘πιάσουμε’ φέτος το μεγαλύτερο νούμερο που είχαμε ποτέ. Σκεφτείτε μόνο να είχαμε επαγγελματικό τομέα μάρκετινγκ, ο οποίος θα έκανε branding της Ελλάδας και θα την έβαζε στις νέες αγορές, σκεφτείτε να δούλευαν οι μηχανισμοί, πού θα βρισκόταν η χώρα. Γι’αυτό και η μελέτη μας λέει ότι ώς το 2020 ο τουρισμός, θα δώσει τα 24 δισ. περίπου από τα 50 συνολικά που υπολογίζεται να έρθουν, βάσει του συνολικού αναπτυξιακού προγράμματος. Οσα δώσει ο τουρισμός μόνος του θα δώσουν όλοι οι άλλοι τομείς ανάπτυξης της χώρας. Αλλά, για να γίνει αυτό, απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις διότι όσο δυναμικός είναι ο τουρισμός, άλλο τόσο είναι και ευαίσθητος”.

Ο ΣΕΤΕ, τέλος, έχει θέσει θέμα και ως προς στα ΚΤΕΛ. “Στα ΚΤΕΛ υπάρχει μια δυσλειτουργία που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Τα ΚΤΕΛ, με μια εσφαλμένη προσέγγιση στο Μνημόνιο, αντιμετωπίζονται με προστατευτικό καθεστώς ως το 2019 εμείς δεν συμφωνούμε με αυτή τη ρύθμιση, θεωρούμε ότι πρέπει πολύ πιο νωρίς να απελευθερωθούν και τα τουριστικά λεωφορεία. Ένα λογικό διάστημα ενός - δύο ετών προσαρμογής το καταλαβαίνω αλλά εδώ μιλάμε για οκτώ. Τώρα που θα επανέλθουμε με νέα πρόταση για τα ταξί στον κύριο υπουργό, θα αναφερθούμε και στο θέμα των ΚΤΕΛ. Γενικά, και ως προς τα ταξί, η σχέση ποιότητας και τιμής είτε προς τον Ελληνα επιβάτη ή τον τουρίστα, δεν πρέπει να μας κάνει υπερήφανους. Δεν έχουμε τυπικά κριτήρια ποιότητας οχήματος και οδηγού ακόμα. Μας λείπουν επίσης άλλες μορφές πλήρως απελευθερωμένης μετακίνησης οι οποίες καλύπτουν ένα μεγάλο κομμάτι που δεν καλύπτεται απ’ τον δρόμο ή την πιάτσα, αλλά με προκράτηση, μέσω Ιντερνετ κ.λπ.”.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top