Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Δημιουργία ενιαίου destination brand για την μητροπολιτική Αθήνα

Ενέργειες της ΕΑΤΑ για την αντιμετώπιση της κρίσης στο κέντρο της Αθήνας

Βίκυ Καραντζαβέλου - 23 July 2012, 10:35

Η ΕΑΤΑ, με το Σύμφωνο Συνεργασίας που υπέγραψε με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εργασίας μετεξελίχθηκε σε Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης του ΕΣΠΑ 2007-2013, καταφέρνοντας να εξασφαλίσει 120 εκατ. ευρώ, με τα οποία θα πραγματοποιηθούν έργα αναπλάσεων.

O δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων και πρόεδρος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) κ. Γιώργος Μπρούλιας, συμμετείχε σε πρόσφατη συζήτηση με την Ολομέλεια της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος (ΟΚΕ) η οποία πραγματοποιήθηκε στις 13:00 στην έδρα της ΟΚΕ.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο κ. Μπρούλιας αναφέρθηκε εκτενώς στις δράσεις του Δήμου Αθηναίων και της ΕΑΤΑ, καθώς και στις επικείμενες ενέργειες που προγραμματίζονται να πραγματοποιηθούν άμεσα για την ενίσχυση και την αντιμετώπιση της κρίσης στο κέντρο της Αθήνας.

”Η ανάγκη ύπαρξης ενός Μητροπολιτικού δήμου με όλες τις αρμοδιότητες συγκεντρωμένες είναι πλέον επιτακτική”, δήλωσε, μεταξύ άλλων. ”Το κείμενό σας που αφορά τις θέσεις της ΟΚΕ για την αντιμετώπιση της κρίσης στο κέντρο της Αθήνας θεωρούμε ότι είναι  απόλυτα εναρμονισμένο με το σχέδιο δράσης του Δήμου Αθηναίων για την ανάπλαση της Αθήνας και την οικονομική ενίσχυση της.

Πολλές από τις ενέργειες που αναφέρετε στο κείμενό σας έχουν πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς ο Δήμος Αθηναίων ήδη υλοποιεί πολλές από αυτές σχετικά με τη βελτίωση της κατάστασης στο κέντρο της Αθήνας και είναι σημαντικό να ξέρουμε ότι σας έχουμε συμμάχους στην προσπάθεια μας αυτή .

Προκειμένου να προχωρήσουμε άμεσα στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης και να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειές μας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της πόλης μας ο Δήμος Αθηναίων συγχώνευσε την Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Αθηναίων με την Εταιρεία Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης Αθηνών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) με το Σύμφωνο Συνεργασίας που υπογράψαμε με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εργασίας να μετεξελιχθεί σε Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης του ΕΣΠΑ 2007-2013, καταφέρνοντας να εξασφαλίσει 120 εκατ. ευρώ, με τα οποία θα πραγματοποιηθούν έργα αναπλάσεων καθώς και ενέργειες για την ανακούφιση των ευάλωτων στρωμάτων του πληθυσμού.

Το πρόγραμμα θα αναπτυχθεί στους εξής  άξονες :
- Ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας και ανταγωνιστικότητας
- Αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων της πόλης
- Αναζωογόνηση (Regeneration) του αστικού ιστού

Όσον αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και τον τουρισμό, η Η ΕΑΤΑ ως επίσημος φορέας διαχείρισης και προβολή του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας  υλοποιεί δράσεις και ενέργειες   προσδίδοντας  καθημερινά προστιθέμενη αξία και ενισχύοντας την τοπική οικονομία.

Ενδεικτικά σας αναφέρουμε:
- Η Δημοτική Αρχή μέσω της ΕΑΤΑ διεύρυνε το δίκτυο πληροφόρησης επισκεπτών από ένα (1) σε τρία (3) σημεία, στα οποία λειτουργεί επιπρόσθετα το Κέντρο Κινητικότητας (mobility center) στο οποίο διανέμονται και χάρτες και οδηγοί για την Αθήνα.
- Ο Δήμος Αθηναίων και η ΕΑΤΑ επικεντρώνεται στην προώθηση/προβολή της μητροπολιτικής Αθήνας μέσα από Β2Β κανάλια (tour operators, PCO’s), το διαδίκτυο - μέσω της  μεγαλύτερης ιστοσελίδας ενημέρωσης επισκεπτών της Αθήνας. (www.breathtakingathens.com), της ιστοσελίδας www.athensconventionbureau.gr, η οποία απευθύνεται στη διεθνή συνεδριακή αγορά, καθώς και μέσω των Σύγχρονων Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (facebook, twitter, youtube,  linkedIn).
- Συμμετέχει σε Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού με στόχο την προβολή, ενίσχυση και υποστήριξη του τουριστικού και συνεδριακού προϊόντος στις Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού: World Travel Market στο Λονδίνο, ΕΙΒΤΜ στη Βαρκελώνη, ΙΤΒ στο Βερολίνο, IMEX στη Φρανκφούρτη.
- Αναφορικά με το Γραφείο Συνεδρίων Αθηνών, το οποίο τον Ιούνιο του 2012 βραβεύτηκε από το περιοδικό MICE Report ως το καλύτερο γραφείο συνεδρίων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, (Athens Convention Bureau) τον Φεβρουάριο 2012 παρουσιάσαμε το νέο στρατηγικό σχέδιο για την προώθηση της Αθήνας ως συνεδριακός προορισμός συνολικού ύψους 600.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί, στο σημείο αυτό ότι το Γραφείο Συνεδρίων του Δήμου Αθηναίων είναι από τους λίγους αν όχι ο μοναδικός φορέας που συνεργάζεται στενά με τον ιδιωτικό τομέα και τις τουριστικές επιχειρήσεις με σκοπό την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Σε αυτό το πλαίσιο ήδη έχουν υλοποιηθεί:
Α)  Οργανώσαμε Fam Trip με τη συμμετοχή δέκα διακεκριμένων επαγγελματιών και δημοσιογράφων της αγοράς Συνεδρίων, Εταιρικών Συναντήσεων και Ταξιδιών Κινήτρων από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, ενώ το φθινόπωρο του 2012, η ΕΑΤΑ θα οργανώσει νέο Fam Trip σε Γάλλους δημοσιογράφους του αστικού και συνεδριακού τουρισμού.  
Β) Η δημιουργία νέου προωθητικού φιλμ το οποίο αναδεικνύει το τουριστικό προϊόν της πόλης και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της ως συνεδριακό προορισμό.
Γ) Διεξάγουμε συνεχώς νέες έρευνες για συνέδρια που μπορούν να φιλοξενηθούν στην πόλη, διοργανώνουμε επιμορφωτικά σεμινάρια τεχνογνωσίας και ανταλλαγής καλών πρακτικών για τις τουριστικές επιχειρήσεις της Αθήνας, προχωράμε σε ενέργειες Lobbying για τη διασφάλιση της διοργάνωσης ήδη προγραμματισμών συνεδρίων. Συγκεκριμένα, η ΕΑΤΑ και το ACB βοήθησαν προκειμένου να μην ακυρωθούν τα 3 διεθνή συνέδρια Καρδιολογίας καθώς και κερδίσαμε την διοργάνωση του Συνεδρίου Αρχιμαγείρων και το Διεθνές συνέδριο Νευροχειρουργικής, τα οποία θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα μέσα στο 2015-2016.

- Το εθελοντικό πρόγραμμα This is MY Athens (www.thisisathens.org), διευρύνεται συνεχώς, αριθμεί περισσότερους από 400 Αθηναίους εθελοντές, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί περισσότερες από 100 περιηγήσεις ενώ ήδη έχει σχεδιαστεί η 3η φάση του προγράμματος.
- Επίσης, ο Δήμος Αθηναίων για την αποτελεσματικότερη προβολή και προώθηση της Αθήνας στο εξωτερικό έχει αναπτύξει και διαθέτει μέσα από δικά του και τρίτα κανάλια πώλησης  συλλογή από αναμνηστικά προϊόντα για την Αθήνα (Breathtaking Athens).

Επιπλέον μέτρα στήριξης του Δήμου Αθηναίων:
1. Ο δήμαρχος Αθηναίων κατάθεσε πλήρες νομοσχέδιο για τις διαδηλώσεις. Έχει ήδη κατατεθεί σε όλα τα πολιτικά κόμματα. Είναι πλέον στα χέρια της κυβέρνησης η υπόθεση.
2. Ο δήμαρχος Αθηναίων έχει καταθέσει πρόταση, ώστε να αλλάξει το πλαίσιο μίσθωσης ακινήτων και να προκύπτει αντικειμενική ευθύνη ο ιδιοκτήτης για τυχόν παρανομίες”.

Ο κ. Μπρούλιας αναφέρθηκε και σε προτάσεις που αφορούν την τουριστική πολιτική του δήμου Αθηναίων. ”Συμφωνούμε με τις προτάσεις σας για την ενίσχυση επιχειρηματικότητας, ενίσχυση ασφάλειας και το μεταναστευτικό. Παράλληλα όμως θα θέλαμε να σας αναφέρουμε ορισμένες επιπλέον προτάσεις μας που αφορούν την τουριστική πολιτική του δήμου Αθηναίων.

Ενδεικτικά σας αναφέρω:

- Την Κάρτα Πόλης. η ΕΑΤΑ έχει ήδη καταθέσει ολοκληρωμένη μελέτη στο Υπουργείο Πολιτισμού και στο Υπουργείο Μεταφορών, ενώ είμαστε σε επαφή με το ΔΑΑ και Υπουργείο Τουρισμού για την ενσωμάτωση του σε κοινή πρωτοβουλία για την υλοποίηση του προγράμματος. Ουσιαστικά εμπόδια που αντιμετωπίζουμε για την υλοποίηση της Κάρτας Πόλης είναι η έγκριση άδειας εγκατάστασης αναγνωστών καρτών σε αρχαιολογικούς χώρους, η παροχή εκπτωτικών τιμών στο σύνολο των αρχαιολογικών χώρων και η παροχή δυνατότητας προ-αγοράς ηλεκτρονικού εισιτηρίου για αρχαιολογικούς χώρους.
- Όσο για την ίδρυση γραφείου Γυρίσματος Ταινιών, το σχέδιο λειτουργίας του Athens Film Office έχει ήδη ολοκληρωθεί σε αντιστοιχία με τις διεθνείς πρακτικές, εντάσσεται στο ήδη υπάρχον στρατηγικό σχέδιο της ΕΑΤΑ, το beτα version της ιστοσελίδας του Athens Film Office έχει ήδη ολοκληρωθεί και η λειτουργία του γραφείου Κινηματογράφησης της Αθήνας πρόκειται να τεθεί σε υλοποίηση εντός του 2013 ελπίζουμε  να μας βοηθήσετε να ξεπεράσουμε τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.
- Η ΕΑΤΑ έχει διοργανώσει και υποστηρίξει τη διοργάνωση δεκάδων fam trips τα τελευταία δύο χρόνια ενώ ήδη έχουν προγραμματιστεί δύο ακόμα για το α΄ εξάμηνο του 2013.
- Ήδη έχουμε προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την πλαισίωση του δικτύου από τουριστική σήμανση, πρόσθετα σημεία πληροφόρησης και i-phone εφαρμογές μέσα από το ΕΣΠΑ και σε συνεργασία με άλλους ΟΤΑ και κρατικούς φορείς.

Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω ότι ο Δήμος Αθηναίων μέσω της ΕΑΤΑ είναι σε επαφή με το Υπουργείο Τουρισμού, καθώς και την Περιφέρεια Αττικής με σκοπό τον συντονισμό ενεργειών για τη δημιουργία ενιαίου destination brand για την μητροπολιτική Αθήνα, ενώ παράλληλα συμμετέχουμε σε συναντήσεις εργασίας με Υπουργείο Τουρισμού και Περιφέρεια Αττικής για τη συν-διαμόρφωση ενός ενιαίου σχεδίου Τουριστικής προβολής.

Όσον αφορά τα κίνητρα για παράταση της διαμονής των επισκεπτών: η εβδομάδα δεν είναι εφικτός και ρεαλιστικός στόχος, δεδομένου ότι ο Μέσος Όρος των city breaks αντιστοιχεί σε 3-4 ημέρες. Στόχος μας είναι η Αθήνα να καθιερωθεί σταδιακά σε τελικό αντί για ενδιάμεσο προορισμό, μέσα από τη διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος της καθώς επίσης και η αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη”.

Τέλος, ο πρόεδρος της ΕΑΤΑ δήλωσε: ”Σσχετικά με το νέο φορέα που προτείνετε να δημιουργηθεί επιτρέψτε μας να παραμένουμε επιφυλακτικοί ως προς την αναγκαιότητα σύστασης ενός επιπλέον φορέα, καθώς φοβούμαστε ότι θα επιβαρύνει τις ήδη υπάρχουσες γραφειοκρατικές διαδικασίες, ειδικά όταν η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών είναι ο επίσημος φορέας του ήδη υπάρχοντος προγράμματος ‘Αθήνα Ξανά’, ο οποίος και έχει συσταθεί βάση τα πρότυπα του Αθήνα 2004”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top