Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΚαταγγελίες στο ΚΕ.Π.ΚΑ. για τον τουρισμό
Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

Καταγγελίες στο ΚΕ.Π.ΚΑ. για τον τουρισμό

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, από την 1η Ιουλίου 2012, έως και το Δεκαπενταύγουστο, δέχτηκε 56 καταγγελίες – παράπονα των καταναλωτών, που αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Σε σχέση με πέρυσι, παρουσιάστηκε μείωση των παραπόνων.

Η κρίση διόρθωσε αρκετά “στραβά” στον τουρισμό, πιστεύει  το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, ύστερα από τις καταγγελίες – παράπονα των καταναλωτών που έλαβε και αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες “Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, φέτος, οι Έλληνες, που έκαναν τουρισμό, μειώθηκαν και αυτό συνέβαλλε και στη μείωση των παραπόνων”, σημειώνει.

Η πλειοψηφία των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (22 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, έως και 50%, ενώ ο νόμος προβλέπει 25%.
2. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής, σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους, έγκαιρα, ή λόγω ανωτέρας βίας (π.χ. ατύχημα).
3. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων ζήτησαν να προπληρωθούν, με την άφιξη του καταναλωτή, όλο το ποσό, που αντιστοιχούσε, σε όλη τη διαμονή.
4. Ξενοδοχείο, το οποίο έγραφε διεύθυνση στη Μήλο και για το οποίο είχε γίνει κράτηση, μέσω site, βρισκόταν στην Πάρο.
5. Ξενοδόχοι απαίτησαν να εισπράξουν υψηλότερες τιμές, από αυτές που ανέγραφαν, στην ιστοσελίδα τους.  
6. Σε τετράστερο ξενοδοχείο, οι συνθήκες υγιεινής και η καθαριότητα ήταν υποβαθμισμένες, δεν υπήρχαν πετσέτες, ούτε σεντόνια και δεν εξέδιδαν αποδείξεις στην καφετέρια και το εστιατόριο του συγκροτήματος.
7. Σε πεντάστερο ξενοδοχείο, οι ξαπλώστρες, στην παραλία του, ήταν πολύ βρώμικες και συγχρόνως τις χρέωναν 12 ευρώ.

Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (12 προβλήματα). Καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Αναστολή δρομολογίων μεγάλης αεροπορικής εταιρείας,
2. Καθυστερήσεις, στην αναχώρηση των πτήσεων,
3. Άρνηση επιστροφής χρημάτων μετά από ακύρωση εισιτηρίου,
4. Υψηλή προμήθεια πρακτορείου (20 ευρώ), για έκδοση εισιτηρίου.

Η τρίτη κατηγορία αφορά τα οργανωμένα ταξίδια (8 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Ελλιπή ενημέρωση, για τους όρους της σύμβασης, για τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής, για τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης, για το συνολικό κόστος, για τις επιπλέον επιβαρύνσεις,
2. Άρνηση επιστροφής της προκαταβολής, για ακύρωση της συμμετοχής των καταναλωτών, λόγω σοβαρών και επιβεβαιωμένων προβλημάτων υγείας,

Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών, για την ακτοπλοΐα (4 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Έκδοση εισιτηρίων, χωρίς αντίστοιχη διαθεσιμότητα θέσεων.

Οι υπόλοιπες 10 περιπτώσεις αφορούν καταγγελίες, για υπερβολικές τιμές (ξαπλώστρες, ποτά, νερά, αναψυκτικά κ.λπ.), δηλητηρίαση σε πιτσαρία σε νησί, απαγόρευση κατανάλωσης τροφίμων, που είχαν μαζί τους οι καταναλωτές, που ενοικίασαν τις ξαπλώστρες.

Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσής μας, έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Όσα ερωτήματα δεχτήκαμε και από τα μέλη μας και από μη μέλη, απαντήθηκαν όλα.

“Πρέπει, όμως, να τονίσουμε τη μεγάλη ευθύνη των επιχειρηματιών τουρισμού και της Πολιτείας, που εποπτεύουν τις τουριστικές υπηρεσίες. Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη ‘βιομηχανία’, από τη χώρα μας. Φέτος, ο τουρισμός παρουσίασε αύξηση. Όμως, αυτή η βελτίωση είναι εύθραυστη και αρκούν κάποιοι κακοί επαγγελματίες, για να αμαυρώσουν την εικόνα. Οι επιχειρηματίες πρέπει να καταλάβουν ότι για να διατηρηθεί ο τουρισμός μας, σε υψηλά επίπεδα και να αναπτυχθεί, περισσότερο, πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τους τουρίστες ‘κουτόφραγκους’, να σταματήσουμε να θέλουμε να δουλέψουμε 3 μήνες και να ζήσουμε 12, να σταματήσουμε να θεωρούμε τους τουρίστες, περαστικούς πελάτες και να τους αντιμετωπίσουμε, με σεβασμό και επαγγελματισμό. Στο χώρο του τουρισμού, υπάρχουν σοβαρές και σωστές επιχειρήσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αυτού του χώρου. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να ανέχονται τους “cowboys” του τουρισμού και να καταγγέλλουν, επιτέλους, τις κακές πρακτικές, στον τουρισμό. Η Πολιτεία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τους ελέγχους και να φροντίσει να αποβληθούν, από το χώρο, όσοι ζημιώνουν τον τουρισμό μας, άρα και τη χώρα μας. Απαιτείται η δημοσιοποίηση των ονομάτων των υπότροπων επιχειρήσεων, που βλάπτουν την τουριστική μας βιομηχανία, ώστε να τις αποφεύγουν οι καταναλωτές και να υπάρξει ουσιαστική τιμωρία”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024