Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίO. Κεφαλογιάννη: Το Ελληνικό Δημόσιο δε συμμετέχει στην Marketing Greece
Υπουργείο Τουρισμού

O. Κεφαλογιάννη: Το Ελληνικό Δημόσιο δε συμμετέχει στην Marketing Greece

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Μιχ. Κριτσωτάκη για το θέμα της υπό σύσταση εταιρείας Marketing Greece, η υπουργός Τουρισμού απάντησε ότι το Ελληνικό Δημόσιο δε θα συμμετέχει ούτε οικονομικά στο μετοχικό κεφάλαιο της υπό σύσταση εταιρείας, ούτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο.

“Θα περίμενα από την Αξιωματική Αντιπολίτευση θέσεις και προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Όχι μόνο εύκολη κριτική. Συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και όχι κυνήγι φαντασμάτων, που μόνο εσείς βλέπετε”, δήλωσε η υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Μιχ. Κριτσωτάκη για το θέμα της υπό σύσταση εταιρείας Marketing Greece.

Και συνέχισε: “Το Ελληνικό Δημόσιο δε θα συμμετέχει ούτε οικονομικά στο μετοχικό κεφάλαιο της υπό σύσταση εταιρείας, ούτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Η εταιρεία Marketing Greece, στην οποία θα συμμετέχει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος, θα μπορεί να προσφέρει τεχνογνωσία, ταχύτητα και εμπειρία, τόσο στο υπουργείο όσο και στον ΕΟΤ, όταν και όπως εμείς κρίνουμε ότι μπορεί και πρέπει να προσφέρει.

Αναρωτιέμαι… Σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία για τη χώρα μας… Θέλετε ή δε θέλετε να έχουμε όλους τους φορείς του τουρισμού συμμάχους και συνοδοιπόρους; Συμφωνείτε ή διαφωνείτε να μπορεί το δημόσιο να συνεργάζεται, χωρίς δεσμεύσεις και προϋποθέσεις, με τον ιδιωτικό τομέα, για το καλό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος; Ενδιαφέρεστε ή δεν ενδιαφέρεστε τελικά να προωθήσουμε τον ελληνικό τουρισμό στο εξωτερικό, με τον καλύτερο και πιο σύγχρονο τρόπο, χωρίς τα υπέρογκα κόστη και τις σπατάλες του παρελθόντος;

Σας ξεκαθαρίζω λοιπόν και πάλι… Θέλουμε, επιδιώκουμε και αναζητούμε να πετύχουμε μια καθολική συμμαχία, όλων των φορέων του τουρισμού. Σε αυτήν, καλώ και εσάς, την αξιωματική αντιπολίτευση, να συμμετέχετε. Μπορείτε να έχετε το δικό σας ρόλο.

Να στηρίξετε και εσείς με τον τρόπο σας την ανάγκη για κοινωνική ειρήνη και ηρεμία στην Αθήνα.  Κάντε το αν κόπτεστε για τον τουρισμό και τους εργαζόμενους σε αυτόν! Πάψτε επιτέλους να τροφοδοτείτε τον αποκλεισμό του κέντρου των Αθηνών. Τον στραγγαλισμό των εμπόρων. Την ασφυξία των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας. Την τουριστική απαξίωση της πρωτεύουσας. Αποδείξτε στην πράξη ότι νοιάζεστε για τον ελληνικό τουρισμό.

Στόχος μας είναι να μπορέσουμε εν μέσω κρίσης να υλοποιήσουμε στο ακέραιο μια συγκροτημένη και οικονομικά ρεαλιστική επικοινωνιακή στρατηγική του ελληνικού τουρισμού. Σε αυτόν το στόχο μας θα συνεργαστούμε ΚΑΙ με την εταιρεία marketing Greece με τη μορφή την οποία θα πάρει. Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα συμφωνήσουμε και θα ανακοινώσουμε κοινές δράσεις συνεργασίας.

Παραδειγματικά αναφέρω τη δυνατότητα για το χτίσιμο ενός δικτύου δημοσίων σχέσεων – με την υποστήριξη και συμμετοχή του ΕΟΤ- σε βασικές αγορές όπως Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο, ΗΠΑ και Ρωσία.

Η ελληνική πραγματικότητα επιβάλει την προώθηση βέλτιστων πρακτικών, θετικών ειδήσεων και ταχύτατων ενημερώσεων. Οι ενέργειες αυτές και όσες συμφωνηθούν από κοινού με το υπουργείο, θα υλοποιηθούν με βάση την εθνική επικοινωνιακή στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό που έχει εκπονήσει ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού”.

Ακόμη η κα Κεφαλογιάννη τόνισε ότι ύστερα από μια τριετία που η Ελλάδα απουσίασε πλήρως επικοινωνιακά από τις διεθνείς αγορές, τέθηκε ως στόχος η διαμόρφωση μιας νέας τουριστικής ταυτότητας για τη χώρα μας. “Σύγχρονης, εξωστρεφούς, που να ανταποκρίνεται όχι μόνο στις ανάγκες των διεθνών αγορών, αλλά και να συμβαδίζει με την οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ελλάδα. Έτσι, εξαρχής θέσαμε τρεις ρεαλιστικές προϋποθέσεις…

  • 1ον, να αφυπνίσουμε και να αξιοποιήσουμε στο έπακρο, το πολύτιμο κεφάλαιο γνώσης και εμπειρίας του Δημοσίου,
  • 2ον, να εκμεταλλευτούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ευελιξία, τη τεχνογνωσία και την πείρα του ιδιωτικού τομέα,
  • 3ον, να εξυπηρετήσουμε το δημόσιο συμφέρον στις σημερινές συνθήκες οικονομικής κρίσης που απαιτούν από όλους μας τη μεγαλύτερη δυνατή εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας.

Αυτό είναι το πλαίσιο της πολιτικής μας. Το ελληνικό δημόσιο ΔΕΝ έχει σε αυτήν τη συγκυρία, καμία πολυτέλεια να στηρίξει δεσμευτικές συμπράξεις, που πιθανά σε άλλες περιόδους να φαίνονταν λογικές. Τα δεδομένα απαιτούν από όλους μας εξοικονόμηση πόρων και σχέδια ρεαλιστικά και βιώσιμα. Σε αυτήν την κρίσιμη για τον τόπο χρονική συγκυρία επιλέγουμε να χτίσουμε μια νέα σχέση συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Μια σχέση συνεργασίας που θα σφυρηλατηθεί μέσα από συγκεκριμένες κοινές δράσεις που σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα προσδιορισθούν και θα αρχίσουν να υλοποιούνται. Μέσα από ευέλικτα, αντιγραφειοκρατικά και κυρίως οικονομικά βιώσιμα σχήματα.

Η Ελλάδα θα προχωρήσει μπροστά μόνο με τη συνεργασία όλων των φορέων. Καμία τουριστική προβολή λοιπόν δεν εκχωρείται. Είναι ξεκάθαρο πως ο φορέας που ηγείται της επικοινωνιακής στρατηγικής του ελληνικού τουρισμού είναι το Υπουργείο Τουρισμού με εκτελεστικό του βραχίονα τον ΕΟΤ. Στόχος μας είναι να αναμορφώσουμε και να ισχυροποιήσουμε τον οργανισμό, να του προσδώσουμε ουσιαστικό και ενεργό ρόλο, να τον μετατρέψουμε σε ισχυρό μας όπλο στην προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Είναι απαραίτητο όμως να μπορούμε να συμβαδίσουμε με τις αυξημένες ανάγκες των καιρών. Να μπορέσει ο ΕΟΤ να συνδυάσει τη συσσωρευμένη πείρα του παρελθόντος και την τεχνογνωσία, με τη νεοτερικότητα που χρειάζεται σήμερα ο ελληνικός τουρισμός. Για να το πετύχουμε αυτό προχωρούμε σε ριζική αναδιάρθρωση του οργανισμού με στόχο την καλύτερη λειτουργία του

  • Στοχεύουμε στην αναδιοργάνωση των γραφείων εξωτερικού και στον εκσυγχρονισμό της ελεγκτικής διαδικασίας των τουριστικών επιχειρήσεων.
  • Επικοινωνούμε επιθετικά με νέα εργαλεία, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες στην τουριστική προβολή της χώρας.
  • Επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε τη νέα τουριστική ταυτότητα της Ελλάδας.
  • Σχεδιάζουμε ένα νέο, ισχυρό ΕΟΤ, απαλλαγμένο από τις παθογένειες του παραλεθόντος, θωρακισμένο απέναντι στις δυσκολίες των ημερών.

Αυτή είναι η πραγματικότητα. Καταφέραμε το 2012, να αντιστρέψουμε το αρνητικό κλίμα του πρώτου εξαμήνου. Δουλεύουμε σκληρά για να πετύχουμε το 2013 να είναι μια πολύ καλύτερη χρονιά”.

Απαντώντας, τέλος, στις αντιρρήσεις που εκφράστηκαν για το πρόσφατο flash mob της Ελλάδας στον Τάμεση, κατά τη World Travel Market στο Λονδίνο, η υπουργός δήλωσε: “Μια και αναφέρατε την υπόθεση του flash mob, μου δίνετε την ευκαιρία να δώσω μια συνολική απάντηση σε ένα θέμα που εξαντλήθηκε ο λαϊκισμός και η παραποίηση της πραγματικότητας. Το συγκεκριμένο βίντεο ήταν μια ενέργεια στα πλαίσια της Παγκόσμιας Έκθεσης Τουρισμού στο Λονδίνο. Αποφασίστηκε και εκτελέστηκε από τον ΕΟΤ και συγκεκριμένα από το γραφείο του στο Λονδίνο. ΔΕΝ αποτελούσε σε καμία περίπτωση μέρος της καμπάνιας, που ούτως ή αλλιώς δεν έχει ακόμα ξεκινήσει. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΛΟΙΠΟΝ. Το κόστος του δεν ξεφεύγει σε καμία περίπτωση από το μέσο όρο κόστους αντίστοιχων ενεργειών. Παρόλα αυτά κάνουμε όλους τους απαραίτητους ελέγχους. Τέτοιου είδους happening γίνονται κατά κόρον από εταιρείες και φορείς σε ολόκληρο τον κόσμο. Έχουν συγκεκριμένη στόχευση και απευθύνονται σε συγκεκριμένα κοινά στο εξωτερικό και κυρίως στην Αγγλία. Τόσο απλά. Και κάτι ακόμα.

Ο εκάστοτε υπουργός Τουρισμού, κατά την άσκηση των καθηκόντων του, παρευρίσκεται σε εκατοντάδες εκδηλώσεις, σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι εκδηλώσεις αυτές βιντεοσκοπούνται. Παράγονται κάθε λογής βίντεο. Πιστεύετε ότι θα πρέπει να τα λογοκρίνουμε; Να μην εμφανίζεται ο υπουργός; Να γίνεται μοντάζ; Να μην παρευρίσκεται σε εκδηλώσεις; Πιστεύετε ότι είχα την ανάγκη των ελάχιστων δευτερόλεπτων παρουσίας, σε ένα τέτοιο βίντεο τόσο χαμηλού ενδιαφέροντος; Όταν τις ίδιες ημέρες εμφανίστηκα στο CNN,στο ΒΒC στο Bloomberg και στο CNBC σε ώρες τηλεθέασης εκατομμυρίων θεατών; Νομίζω ότι η υποκρισία και ο λαϊκισμός έχει τα όρια του. Φτάνει πια”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024