Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αεροδρόμια

Φόβοι για υποβάθμιση του αεροδρομίου Κέρκυρας λόγω έλλειψης προσαρμογής στα διεθνή πρότυπα ασφαλούς λειτουργίας

Θοδωρής Κουμέλης - 24 Απρίλιος 2013, 15:07

Οι ανάγκες ασφαλούς λειτουργίας του Αερολιμένα Κέρκυρας αφορούν μεταξύ άλλων την προστασία της περιοχής που γειτνιάζει με το βόρειο άκρο του διαδρόμου στην οποία υπάρχει αυξημένος κίνδυνος κατά της ανθρώπινης ζωής από αεροπορικό ατύχημα και από τις ταχύτητες των εκπεμπόμενων καυσαερίων των απογειούμενων από το βόρειο άκρο αεροσκαφών.

Τις αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό και την οικονομία της Κέρκυρας που θα έχει ενδεχόμενη μείωση της επιχειρησιακής ικανότητας του αεροδρομίου “Ιωάννης Καποδίστριας” λόγω της μη προσαρμογής του σε διεθνή πρότυπα ασφαλούς λειτουργίας επεσήμανε η βουλευτής Κερκύρας του ΠΑΣΟΚ κα Άντζελα Γκερέκου σε σχετική επίκαιρη ερώτηση που συζητήθηκε με τον υπουργό Ανάπτυξης, κ. Κώστα Χατζηδάκη.

Η κα Γκερέκου σημείωσε ότι εάν δεν προχωρήσουν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις για την κάλυψη των αναγκών ασφαλούς λειτουργίας του αεροδρομίου τότε ο αερολιμένας δε θα μπορέσει να πιστοποιηθεί χωρίς να υποβαθμιστεί επιχειρησιακά. Η μείωση της επιχειρησιακής ικανότητας του διαδρόμου θα καταστήσει μη βιώσιμες τις πτήσεις από και προς μακρινούς ευρωπαϊκούς προορισμούς όπως η Βρετανία και οι Σκανδιναβικές χώρες. Και αυτό διότι σύμφωνα με έγγραφο της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορέων (IACA) για να πραγματοποιούνται οι πτήσεις με πλήρες φορτίο θα πρέπει να κάνουν τεχνικές προσγειώσεις για ανεφοδιασμό σε ενδιάμεσους σταθμούς, διαδικασία που καθιστά τις πτήσεις οικονομικά ασύμφορες. Μάλιστα η IACA με επιστολή της προς τον υπουργό Ανάπτυξης  στις 6 Φεβρουαρίου 2013 ζητά διευκρινίσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το ζήτημα η ελληνική κυβέρνηση.

“Δεν μπορώ ούτε καν να φανταστώ και δε νομίζω ότι κανείς μπορεί να φανταστεί τις τραγικές συνέπειες που θα έχει αυτή η αρνητική εξέλιξη για την τοπική οικονομία της Κέρκυρας που στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στον τουρισμό και μάλιστα στον τουρισμό από χώρες, όπως είναι η Αγγλία”, τόνισε η κα Γκερέκου.

Οι ανάγκες ασφαλούς λειτουργίας του Αερολιμένα Κέρκυρας αφορούν μεταξύ άλλων την προστασία της περιοχής που γειτνιάζει με το βόρειο άκρο του διαδρόμου στην οποία υπάρχει αυξημένος κίνδυνος κατά της ανθρώπινης ζωής από αεροπορικό ατύχημα και από τις ταχύτητες των εκπεμπόμενων καυσαερίων των απογειούμενων από το βόρειο άκρο αεροσκαφών. Η προσαρμογή του αεροδρόμιου ως προς αυτό το σημείο αποτελεί υποχρέωση της χώρας μας προς τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας, την οποία έχει αναλάβει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μέσω μιας διαδικασίας πιστοποίησης η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

“Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει καταθέσει δύο εναλλακτικές προτάσεις. Η πρώτη προβλέπει την τροποποίηση του σχεδίου πόλεως της περιοχής Παγκρατέικα, καθώς και την τροποποίηση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου που απαιτείται για την επαναχάραξη του εξωτερικού δικτύου της πόλης που διέρχεται από την προς απαλλοτρίωση περιοχή. Το δεύτερο εναλλακτικό σχέδιο προβλέπει την υπογειοποίηση τμήματος του εξωτερικού δακτυλίου της πόλης και την κατασκευή κλειστού τεχνικού, δηλαδή υπόγειας οδού, χωρίς την τροποποίηση της οριζόντιας χάραξης αυτού. Αυτές είναι οι δύο εναλλακτικές λύσεις. Είμαι βέβαιος ότι και στη μία και στην άλλη περίπτωση θα υπάρξουν αντιδράσεις”, διευκρίνισε ο κ. Χατζηδάκης.

O υπουργός αναγνώρισε τη σοβαρότητα του προβλήματος το οποίο, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, απασχολεί την ΥΠΑ από τη δεκαετία του ’80 και ήταν διαχρονικά σε γνώση των τοπικών φορέων. Επίσης επεσήμανε ότι οι προτεινόμενες από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων προτάσεις θα οδηγήσουν στη καλύτερη περίπτωση στη μείωση του μήκους του αεροδιαδρόμου που κατά συνέπεια θα μπορεί να υποδεχθεί μόνο μικρότερα αεροπλάνα άρα και λιγότερους τουρίστες. “Η μία πρόταση της Περιφέρειας λέει μείωση του μήκους του διαδρόμου, που σημαίνει ότι εσείς οι Κερκυραίοι θα πρέπει να αποδεχθείτε ότι θα έχετε λιγότερους τουρίστες και μικρότερα αεροπλάνα. Η δεύτερη λύση είναι η μετατόπιση του άξονα του διαδρόμου ή η στροφή του άξονα αυτού ή η ευρεία υψομετρική τροποποίηση της μηκοτομής του. Με άλλα λόγια, αυτό σημαίνει ότι το αεροδρόμιο θα πρέπει να κλείσει για μερικούς μήνες, να μη λειτουργεί, προκειμένου να γίνουν όλα αυτά τα έργα”, είπε.

Στάθηκε δε στην ανάγκη να βρεθεί η βέλτιστη λύση με τη συμμετοχή των τοπικών και περιφερειακών αρχών, σημειώνοντας ότι η λύση αυτή δε θα είναι χωρίς κόστος: “Θα έχει κόστος και για εμάς που θα την υποστηρίξουμε, θα έχει κόστος και για τις τοπικές και περιφερειακές αρχές. Όμως, το κόστος αυτό ασφαλώς θα είναι μικρότερο από το τελικό όφελος που θα είναι να υπάρξουν οι προϋποθέσεις για ένα λειτουργικό, ασφαλές και σύγχρονο αεροδρόμιο στην Κέρκυρα”.

Η κα Γκερέκου πρότεινε την άμεση διεξαγωγή σύσκεψης με τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων συμπεριλαμβανομένης και της Υπουργού Τουρισμού την οποία έχει ήδη ενημερώσει για το θέμα.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top