Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΔικαστική διαμάχη μεταξύ ενός τουρίστα και της Jet2 λόγω καθυστέρησης 27 (!) ωρών
Αεροπορικές εταιρείες

Δικαστική διαμάχη μεταξύ ενός τουρίστα και της Jet2 λόγω καθυστέρησης 27 (!) ωρών

Ο Δαβίδ εναντίον του Γολιάθ, μία δικαστική μάχη που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για εκατομμύρια επιβατών αεροπορικών εταιρειών, ώστε να αποζημιωθούν για καθυστερήσεις πτήσεων.

Ένας τουρίστας που καθυστέρησε για περισσότερο από 27 ώρες εγείρει αξιώσεις έναντι αεροπορικών εταιρειών – κολοσσών, σε μια υπόθεση ορόσημο για τον κλάδο των αερομεταφορών, που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για εκατομμύρια αποζημιώσεων.

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα “Daily Mail”, ο Ron Huzar, διευθυντής εταιρείας και 58 ετών, από το Offerton του Stockport, κίνησε νομικές διαδικασίες κατά της αεροπορικής εταιρείας Jet2 μετά από πτήση του από το Manchester προς τη Μάλαγα της Ισπανίας, καθώς τον Οκτώβριο του 2011 η πτήση καθυστέρησε σημαντικά λόγω ενός ελαττώματος στην καλωδίωση του αεροσκάφους. Όμως, παρά τον ισχυρισμό του κ. Huzar που υποστήριζε ότι η καθυστέρηση ήταν υπό τον έλεγχο της αεροπορικής εταιρείας, η Jet2 έχει αρνηθεί να πληρώσει.

Πιο συγκεκριμέα, ο κ. Huzar αποφάσισε να μηνύσει την αεροπορική εταιρεία αφού περίμενε για περισσότερο από μια ημέρα για την πτήση του με τη σύζυγό του και την 12 ετών εγγονή του. Όμως η αγωγή του απορρίφθηκε στο Stockport County Court. Ο κ. Huzar αρνήθηκε να παραιτηθεί και άσκησε έφεση κατά της απόφασης στο Manchester County Court, η οποία ήταν επιτυχής. Αλλά η Jet2 κατέθεσε επίσης αίτηση αναιρέσεως, επικαλούμενη “ασάφεια” στους κανονισμούς της ΕΕ, εξαιτίας των οποίων είχε αποφύγει την καταβολή της αποζημίωσης.


Ο κ. Ron Huzar.

Τώρα, ο κ. Huzar περιμένει να δει αν τo δικαστήριο θα συμφωνήσει με την επιχειρηματολογία του, κάτι που σύμφωνα με τους ειδικούς θα μπορούσε να επηρεάσει ολόκληρη την αεροπορική βιομηχανία. Ο κ. Huzar είπε: “Αυτό πρόκειται να γίνει ένα πολύ μεγαλύτερο ζήτημα, διότι πιστεύω ότι το έχουν παρατραβήξει”. Εάν η απόφαση βγει υπέρ του κ. Huzar, οι ειδικοί της αεροπορικής βιομηχανίας προειδοποιούν ότι θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για καταγγελίες από πάνω από 2,6 εκατ. πελάτες αεροπορικών εταιρειών ετησίως.

Η υπόθεση θα εκδικαστεί στο Ανώτατο Δικαστήριο – το ανώτατο όργανο στο οποίο η υπόθεση μπορεί να αντιμετωπιστεί στη Βρετανία. Οι ισχύοντες κανονισμοί επιτρέπουν στους επιβάτες να ζητήσoυν αποζημίωση εφόσον η πτήση καθυστερήσει περισσότερο από τρεις ώρες. Η μόνη περίπτωση που δεν επιτρέπεται είναι εάν η καθυστέρηση οφείλεται σε μια “έκτακτη περίσταση”. Η καθυστέρηση στο Manchester οφειλόταν σε ελάττωμα καλωδίωσης σε ένα κύκλωμα της βαλβίδας καυσίμων, την οποία ο κ. Huzar ισχυρίζεται ότι δεν είναι “έκτακτη”.

Ο κ. Huzar είπε ότι οι τεχνικές βλάβες ήταν “εγγενείς στη λειτουργία του αεροσκάφους” και θα πρέπει, συνεπώς, να θεωρηθούν ως υπό τον  έλεγχο της εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι η υπόθεση θα δημιουργήσει δεδικασμένο, διότι θα αποκλείσει μια “τεχνική βλάβη” ως έκτακτη περίσταση. Ο κ. Huzar δήλωσε: “Ήταν μια ολοκληρωτική καταστροφή από την αρχή μέχρι το τέλος. Οι αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν το επιχείρημα έκτακτων περιστάσεων για να αποφύγουν την καταβολή των αποζημιώσεων”.

Ο Kevin Clarke, δικηγόρος αεροπορικών θεμάτων της εταιρείας Bott&Co στο Wilmslow, δήλωσε ότι η απόφαση “θα θέσει δεσμευτικό νομικό προηγούμενο”. Υποστήριξε ότι η ρήτρα περί εκτάκτων περιστάσεων ήταν για περιστάσεις όπως η κρίση με το σύννεφο ηφαιστειακής τέφρας του 2010. Δήλωσε επίσης: “Οι αεροπορικές εταιρείες επιμένουν στη θέση τους ότι αυτό θα πρέπει να είναι ένα πολύ απλό νομικό ζήτημα. Στη Γερμανία και την Ολλανδία έχουν υπάρξει χιλιάδες περιπτώσεις, που τοποθετήθηκαν πάνω σε αυτό ακριβώς το θέμα. Είναι ευρέως αποδεκτό εκεί ότι ένα τεχνικό ελάττωμα δεν είναι έκτακτη περίσταση, σύμφωνα με τους όρους του κανονισμού. Αυτό είναι ακριβώς ένα ακόμα παράδειγμα των αεροπορικών εταιρειών, που χρησιμοποιούν κάθε δικαιολογία για να μην αποζημιώσουν τους καταναλωτές”.

Εκπρόσωπος της Jet2 δήλωσε: “Δεδομένου της παρούσης νομοθεσίας της ΕΕ σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών, ούτε οι πελάτες ούτε η αεροπορική βιομηχανία έχουν καθαρή εικόνα της κατάστασης. Λυπούμαστε για αυτήν την ασάφεια, η οποία έχει προκαλέσει τόσο μεγάλη σύγχυση στους ταξιδιώτες. Η υπόθεση αυτή, που θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο των αερομεταφορών, δείχνει ότι δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις. Γι’αυτό ασκούμε έφεση στην απόφαση του δικαστή και υποστηρίζουμε την εν εξελίξει αναθεώρηση της ΕΚ 261, ώστε να καταστούν οι κανόνες αεροπορικών ταξιδιών δικαιότεροι, σαφέστεροι και απλούστεροι στην εφαρμογή τους.

Το site της Jet2 εστιάζει πάντα στην παροχή υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης σε εξαιρετικές τιμές και παίρνουμε τα όποια παράπονα πολύ σοβαρά. Όταν συμβαίνουν πρωτοφανείς διαταραχές στη λειτουργία, προτεραιότητά μας είναι να βεβαιωθούμε ότι οι πελάτες μας θα φτάσουν στον προορισμό τους το συντομότερο δυνατό”.

Σημειώνεται ότι στη Βρετανία, για μια τρίωρη πτήση για απόσταση έως και 150 χλμ., η αποζημίωση γενικά αναμένεται στις 220 λίρες στερλίνες. Για πάνω από 3.500 χλμ., η αποζημίωση αναμένεται στις 350 λίρες.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024