Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΗ Δικαιοσύνη επεκτείνει τα δικαιώματα των επιβατών αερομεταφορών για αποζημιώσεις
Νομοθεσία

Η Δικαιοσύνη επεκτείνει τα δικαιώματα των επιβατών αερομεταφορών για αποζημιώσεις

Πρόσφατη απόφαση στα βρετανικά δικαστήρια θα επεκτείνει περαιτέρω τις υποχρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού κανονισμού (ΕC 261/2004) για τα δικαιώματα των επιβατών των αερομεταφορών, ενώ επίσης θα επεκτείνει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των απαιτήσεων που αντιμετωπίζουν οι αερομεταφορείς.

Το Ανώτατο Δικαστήριο του Ην. Βασιλείου εξέδωσε πρόσφατα και δεύτερη απόφαση για επέκταση των δικαιωμάτων των επιβατών αερομεταφορών όσον αφορά σε αποζημιώσεις σε καθυστερήσεις πτήσεων, αυτή τη φορά ανεξαρτήτως του χρόνου που ένας επιβάτης μπορεί να φέρει μια αξίωση.

Το δικαστήριο αποφάνθηκε στις 19 Ιουνίου υπέρ της απαίτησης από τον James Dawson κατά της Thomson Airways, επιβεβαιώνοντας ότι αξιώσεις μπορούν να εγερθούν ακόμα και με 6 χρόνια καθυστέρηση. Ο κ. Dawson υπέβαλε αίτηση για αποζημίωση τον Δεκέμβριο του 2012 για καθυστέρηση σε πτήση της Thomson από το Gatwick προς τη Δομινικανή Δημοκρατία, που συνέβη πριν από έξι χρόνια.

Το Δικαστήριο του Cambridge αποφάνθηκε υπέρ του και του απένειμε αποζημίωση ύψους 975 λιρών στερλινών. Η αεροπορική εταιρεία άσκησε έφεση, υποστηρίζοντας τη Σύμβαση του Μόντρεαλ, μια διεθνή συμφωνία η οποία καλύπτει την ευθύνη των μεταφορέων για τραυματισμούς ή απώλειας αποσκευών, περιορίζοντας τις αξιώσεις στα δύο χρόνια και πρέπει να υπερισχύει του ευρωπαϊκού κανονισμού.

Η απόφαση θα επεκτείνει περαιτέρω τις υποχρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού κανονισμού (ΕC 261/2004) για τα δικαιώματα των επιβατών των αερομεταφορών, μετά και την πρόσφατη απόφαση κατά της Jet2.com, ενώ επίσης θα επεκτείνει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των απαιτήσεων που αντιμετωπίζουν οι αερομεταφορείς.

Η Thomson Airlines εξέφρασε την έκπληξή της για την απόφαση και δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση.

Σε σχετική δήλωση, εκπρόσωπος της εταιρείας αναφέρει: “Πιστεύουμε ότι είναι λογικό να μπορούν αυτοί που θεωρούν ότι έχουν υποστεί πραγματική ζημία ως αποτέλεσμα μιας ατυχούς καθυστέρησης να κάνουν την αίτησή τους εντός δύο ετών. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι ο νόμος το ορίζει αυτό και ως εκ τούτου είμαστε έκπληκτοι από τη σημερινή απόφαση. Αδιαμφισβήτητα, η απόφαση αυτή θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο των αερομεταφορών και ειδικά όσον αφορά στην τιμή που όλοι οι ταξιδιώτες των αερομεταφορών θα πρέπει να πληρώσουν για τις πτήσεις τους. Ως εκ τούτου, επιβεβαιώνουμε ότι πρόθεσή μας είναι να προσφύγουμε στο Ανώτατο Δικαστήριο”.

Στην περίπτωση Huzar εναντίον Jet2 νωρίτερα αυτόν το μήνα, το Εφετείο αποφάνθηκε ότι τεχνικό πρόβλημα που προκαλεί μια καθυστέρηση σε πτήση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως “έκτακτη περίσταση” και οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να καταβάλλουν αποζημιώσεις.

Οι δικηγόροι και των εναγόντων και των αερομεταφορών συμφωνούν ότι οι αποφάσεις αυτές θα “ανοίξουν τις πύλες” για τους επιβάτες, να ζητήσουν αποζημιώσεις για καθυστερήσεις.

Το δικηγορικό γραφείο Bott and Co. -που αντιπροσώπευσε τους ενάγοντες και στις δύο υποθέσεις- χαρακτήρισε την απόφαση για την Jet2 και μόνο, ως “αξίας περίπου 4 εκατ. λιρών για τους επιβάτες των αερομεταφορών”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024