Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΗ ΕΕ ζητά βελτίωση της κοινής διαχείρισης του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου
Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός

Η ΕΕ ζητά βελτίωση της κοινής διαχείρισης του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί 18 κράτη-μέλη της να κάνουν ένα αποφασιστικό βήμα για την κοινή διαχείριση του εναέριου χώρου. Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 550/2004, όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ έπρεπε να έχουν θέσει σε εφαρμογή τα αντίστοιχα Λειτουργικά Τμήματα Εναέριου Χώρου μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου 2012.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε χθες επισήμως την Αυστρία, τη Βουλγαρία, την Κροατία, την Κύπρο, την Τσεχική Δημοκρατία, την Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Ιταλία, τη Λιθουανία, τη Μάλτα, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο να βελτιώσουν τα έξι διαφορετικά Λειτουργικά Τμήματα Εναέριου Χώρου (ΛΤΕΧ) στα οποία ανήκουν. Τα ΛΤΕΧ είναι κοινοί εναέριοι χώροι που καθορίζονται με βάση τις ροές κυκλοφορίας και όχι τα κρατικά σύνορα. Συνιστούν δε καίριο βήμα προς ένα αποτελεσματικότερο, λιγότερο δαπανηρό και λιγότερο ρυπογόνο σύστημα πολιτικής αεροπορίας στην Ευρώπη.

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπος Μεταφορών Siim Kallas δήλωσε: “Οφείλουμε να υπερβούμε επιτέλους τα εθνικά σύνορα στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Τα Λειτουργικά Τμήματα Εναέριου Χώρου είναι ένα αναγκαίο, ζωτικής σημασίας στοιχείο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού. Σήμερα οι κοινοί αυτοί εναέριοι χώροι υπάρχουν μόνο στα χαρτιά. Επισήμως έχουν καθοριστεί αλλά δεν έχουν ακόμη τεθεί σε λειτουργία. Καλώ τα κράτη μέλη να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να προωθήσουν την υλοποίηση του Ενιαίου Ουρανού”.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 550/2004, όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ έπρεπε να έχουν θέσει σε εφαρμογή τα αντίστοιχα Λειτουργικά Τμήματα Εναέριου Χώρου μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου 2012. Το ΛΤΕΧ μεταξύ Ιταλίας, Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας (BLUEMED FAB) δεν έχει ακόμη καθοριστεί επισήμως, ενώ οι κρατικές συμφωνίες για τον καθορισμό του ΛΤΕΧ μεταξύ Αυστρίας, Τσεχικής Δημοκρατίας, Σλοβακίας, Σλοβενίας, Ουγγαρίας, Κροατίας (FABCE), του ΛΤΕΧ μεταξύ Βουλγαρίας και Ρουμανίας (Danube FAB), του ΛΤΕΧ Ισπανίας και Πορτογαλίας (SOUTHWEST FAB) και του ΛΤΕΧ Ηνωμένου Βασιλείου/Ιρλανδίας έχουν τεθεί σε ισχύ.

Η πρόοδος που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα όσον αφορά στην αναδιοργάνωση του εναέριου χώρου αυτών των ΛΤΕΧ και την αποτελεσματικότητα των σχετικών υπηρεσιών αεροναυτιλίας είναι αργή. Αυτό συνεπάγεται περισσότερες καθυστερήσεις, κατανάλωση περισσότερων καυσίμων και, συνεπώς, περισσότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, καθώς και μεγαλύτερα τέλη για τις αεροπορικές εταιρείες. Με τις σημερινές προειδοποιητικές επιστολές της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά από τα κράτη μέλη να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να βελτιώσουν την εφαρμογή των Λειτουργικών Τμημάτων Εναέριου Χώρου και τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας.

Επιπλέον, η έλλειψη προόδου όσον αφορά στα ΛΤΕΧ καθυστερεί την πλήρη εφαρμογή του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού της ΕΕ, πράγμα που, με τη σειρά του, συνεπάγεται ανεπάρκειες σε όλη τη διαχείριση της ευρωπαϊκής εναέριας κυκλοφορίας, που αντιστοιχούν στο 30 έως 40% του συνολικού κόστους της αεροναυτιλίας και των τελών που επιβάλλονται στην Ευρώπη, ήτοι συνολική απώλεια περίπου 5 δισ. ευρώ ετησίως. Επίσης επηρεάζονται αρνητικά οι προγραμματισμένες βελτιώσεις της ασφάλειας στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024