Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΗ Ρώμη διπλασιάζει τον τουριστικό φόρο στα ξενοδοχεία
Προορισμοί

Η Ρώμη διπλασιάζει τον τουριστικό φόρο στα ξενοδοχεία

Μία τετραμελής οικογένεια που θα μείνει σε ένα 4στερο ξενδοχοείο στη Ρώμη θα πληρώσει πλέον 96 ευρώ λόγω του δημοτικού ξενοδοχειακού φόρου στην πρωτεύουσα της Ιταλίας. Την προηγούμενη εβδομάδα το κόστος ήταν μόλις το μισό (48 ευρώ).

Η πόλη της Ρώμης εισήγαγε αρχικά τον τουριστικό φόρο (“tassa di soggiorno”) πριν 4 χρόνια. Από σήμερα, 1η Σεπτεμβρίου, ο φόρος αυτός διπλασιάστηκε. Η Ρώμη έδωσε κοινοποίηση για τη συγκεκριμένη ρύθμιση ένα διάστημα 5 εβδομάδων στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία, της οποίας οι σχεδιασμοί γίνονται σε βάθος χρόνων. Τα ξενοδοχεία έχουν πωλήσει με χ τιμή και τώρα θα πρέπει να χρεώσουν σε ψ τιμή – κάτι που αποτελεί επιβολή επί μιας ολοκληρωμένης συναλλαγής.

Η τουριστική βιομηχανία αξιολογεί εκ νέου τη δέσμευσή της για τα εμπορικά “προϊόντα”, όπως είναι η Ρώμη. Η Jennifer Tombaugh, πρόεδρος του αμερικανικού Tour Operator Tauck, δήλωσε: “Έχουμε ήδη ξεκινήσει την πώληση ταξιδίων για το 2015, με  τιμολογιακή πολιτική, η οποία δεν έχει υπολογίσει την αύξηση αυτή της φορολογίας. Το επιχειρηματικό μας μοντέλο δεν μας επιτρέπει να πάμε πίσω στους πελάτες μας με αυξημένη τιμολόγηση ή προσαυξήσεις. Σε περίπτωση που η αύξηση συμβεί το Σεπτέμβριο θα έχει άμεση και επιβλαβή επίδραση. Πρέπει τώρα να επανεξετάσουμε όλες τις προγραμματιζόμενες δραστηριότητές μας προώθησης της Ιταλίας και της Ρώμης και να εξετάσουμε το ενδεχόμενο επένδυσης των κεφαλαίων μας στην προώθηση άλλων προορισμών, που θα προσφέρουν καλύτερη απόδοση της επένδυσής μας”.

“Δεν υπήρξε καμία εξήγηση για αυτήν την ξαφνική αύξηση. Η δημοσιονομική λιτότητα απαιτεί αυστηρότητα και διαφάνεια: αν η αύξηση του φόρου είναι μία λογική απάντηση στη σημερινή οικονομική κατάσταση, η πόλη θα πρέπει να αιτιολογεί την απόφασή της. Οι επισκέπτες έχουν γίνει ακούσια φορολογούμενοι, χωρίς όφελος ή φωνή”, αναφέρει ο European Tour Operators Association (ETOA). “Η φορολογία επί του τουρισμού επηρεάζει τις θέσεις εργασίας, καθώς και το κόστος των διακοπών. Πάρα πολλοί εργαζόμενοι εξαρτώνται από την τουριστική βιομηχανία, ώστε τέτοια θέματα θα πρέπει να υπόκεινται σε έλεγχο και, πάνω απ’όλα, σε μια κατάλληλη περίοδος διαβούλευσης, που ακολουθείται από επαρκή προειδοποίηση της αλλαγής”.

Στο Βερολίνο, ιδιώτες και επιχειρήσεις απαλλάσσονται από την καταβολή του φόρου διανυκτέρευσης, εάν  είχαν πραγματοποιήσει σύμβαση με τα ξενοδοχεία, πριν από την ανακοινωθείσα εισαγωγή του δημοτικού φόρου.

Η Γαλλία, προκειμένου να διατηρήσει τη θέση της ως πιο δημοφιλής προορισμός στον κόσμο, εγκατέλειψε τον περασμένο Ιούνιο μια κοινοβουλευτική πρόταση για επιβολή αύξησης των φόρων διαμονής σε ξενοδοχείο. Αυτό έγινε με την επιμονή του υπουργού Εξωτερικών και Διεθνούς Ανάπτυξης Laurent Fabius. Ο Fabius χαρακτήρισε την πρόταση “επικίνδυνη και σε πλήρη αντίθεση με την προώθηση του τουρισμού, που αποτελεί προτεραιότητα για την απασχόληση και τη σταθερότητα”.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ETOA, Tom Jenkins αναφέρει: “Ενώ ο φόρος είναι κάτι βέβαιο, ο τουρισμός δεν είναι. Ο τουρισμός βασίζεται στο σχεδιασμό, σε προβλέψιμες επιβαρύνσεις που συγκεντρώνονται και παρουσιάζονται στον επισκέπτη. Τα οικονομικά της Ρώμης θα πρέπει να είναι σε απελπιστική κατάσταση για να καταφύγουν σε μια τέτοια κίνηση. Η ‘κοινοποίηση πέντε εβδομάδων’ είναι μια άθλια παραδοχή αποτυχίας σε επίπεδο οικονομικού σχεδιασμού”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024