Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΗ Αθήνα ανακάμπτει στις διεθνείς τουριστικές αγορές
Προορισμός

Η Αθήνα ανακάμπτει στις διεθνείς τουριστικές αγορές

Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2014 στην Αθήνα αυξήθηκε η πληρότητα των μονάδων κατά 22,3% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2013, η μέση τιμή δωματίου κατά 4,9% και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) κατά 28,3%. Η ανάκαμψη προέκυψε μέσα από νέες ιδέες και κοινές προσπάθειες των τουριστικών φορέων της χώρας.

Η πορεία και η περαιτέρω εξέλιξη της Αθήνας ως διεθνούς ταξιδιωτικού προορισμού ήταν το θέμα της κοινής συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε χθες από τέσσερις  φορείς του τουρισμού: την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), τη Marketing Greece, το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και την ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean. Βασικός άξονας της εκδήλωσης ήταν τα ορατά και μετρήσιμα πλέον -θετικά- αποτελέσματα, που αποδεικνύουν στην πράξη την αξία αλλά και τη δύναμη της συνεργασίας για την επιτυχημένη προβολή της Αθήνας στη διεθνή αγορά.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου παρουσιάστηκαν από την ΕΞΑΑΑ τα στοιχεία κίνησης του 8μηνου 2014 στην Αθήνα, οι δράσεις των φορέων που συνέβαλαν στο θετικό αυτό αποτέλεσμα, το ολοκληρωμένο πλάνο ενεργειών προβολής της Αθήνας της Marketing Greece, καθώς και η διεθνής καμπάνια “I’m an Aθenian too”, η νέα πρωτοβουλία του ΔΑΑ και της Marketing Greece, η οποία, σε συνέχεια της επιτυχημένης καμπάνιας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Perhaψ you’re an Aθenian too!”, καλεί τους επισκέπτες “να γίνουν Αθηναίοι” και αποτελεί την πλέον σύγχρονη ενέργεια προβολής της Αθήνας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ΕΞΑΑΑ, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2014 στην Αθήνα αυξήθηκαν: η πληρότητα των μονάδων κατά 22,3% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2013, η μέση τιμή δωματίου κατά 4,9% και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) κατά 28,3%. Η αύξηση της ζήτησης και της πληρότητας φανερώνει τη δυναμική του προορισμού, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις έρευνες της ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting “Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών” (δείγμα άνω των 1.500 επισκεπτών – ενοίκων ξενοδοχείων κατ’έτος), όπου σε ποσοστό 96% οι τουρίστες της πόλης μας θα συνιστούσαν την Αθήνα σε τρίτους αλλά και η συνολική αξιολόγηση του προορισμού, “μας προάγει” με “βαθμολογία” 7,8/10. Τα ως άνω στοιχεία επιβεβαιώνονται και από την αύξηση των Τουριστικών Αφίξεων στο Αεροδρόμιο της Αθήνας την ίδια περίοδο κατά 528.000 (Πηγή: ΔΑΑ – Δημοσίευση Στοιχείων: ΣΕΤΕ) – κάτι που όπως είπε ο κ. Α. Βασιλικός “αντιστοιχεί σε περίπου 390.000 επιπλέον διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία και μεταφράζεται σε 142,8 εκατ. ευρώ για τη πραγματική οικονομία της Αθήνας δηλαδή ξενοδοχεία, εμπόριο, εστίαση, δημοτικά τέλη, φόροι, μεσάζοντες  κ.λπ.”. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ “η ανάκαμψη προέκυψε μέσα από νέες ιδέες και κοινές προσπάθειες και αποδεικνύει την ανάγκη να συστρατευθούμε όλοι κάτω από μακροπρόθεσμο στόχο και στρατηγική για την περαιτέρω βελτίωση, αριθμών και ποιότητας”.

Από την πλευρά της η Marketing Greece, υλοποιώντας ένα ολοκληρωμένο πλάνο προβολής σε συνεργασία με την ΕΞΑΑΑ, την Aegean και άλλους φορείς, παρουσίασε τις ενέργειες δημοσιότητας, οι οποίες είχαν αποτέλεσμα πάνω από 100 άρθρα για την Αθήνα σε ξένα ΜΜΕ διεθνούς εμβέλειας, καθώς και ένα υψηλό ισότιμο διαφημιστικής αξίας της τάξεως των 7,5 εκατ. ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα και όπως επεσήμανε ο κ. Ιωσήφ Πάρσαλης, γενικός διευθυντής της Marketing Greece, “η Αθήνα αποτελεί καταλύτη για την διατήρηση ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και επιχειρούμε την προβολή της ως ιδανικό τουριστικό προορισμό τεσσάρων εποχών. Η υλοποίηση της καμπάνιας ‘I’m an Aθenian too’ εντάσσεται στο πλαίσιο της φιλοσοφίας που αναπτύσσει η Marketing Greece στους άξονες της συνέργειας, καινοτομίας και της ολοκληρωμένης στρατηγικής”.

Η ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean έχει να επιδείξει μακρά και μετρήσιμη δράση ως αρωγός και υποστηρικτής ενεργειών με ουσία και περιεχόμενο για την Αθήνα – και όχι μόνο γι’αυτήν. Ως σύμμαχος και στενός στρατηγικός συνεργάτης, τόσο της ΕΞΑΑΑ όσο και του ΔΑΑ και της Marketing Greece, έχει υποστηρίξει τη μεταφορά όλων των προσκεκλημένων δημοσιογράφων αλλά και Τ.Ο. στην Αθήνα από όλες τις χώρες – αγορές, όπου πετούν τα αεροπλάνα της εταιρείας. Όπως είπε ο κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, αντιπρόεδρος της Αegean, “συλλογικές συντονισμένες προσπάθειες και επένδυση με συνέπεια σε περισσότερες άμεσες συνδέσεις, ποιότητα και ανταγωνιστικότητα. Αυτή είναι η προφανής ανάγκη για να δώσουμε στην Αθήνα τη θέση που της αρμόζει”.

Τέλος, όπως ανέφερε και ο κ. Γιάννης Παράσχης, γενικός διευθυντής του Διεθνούς  Αερολιμένα Αθηνών, το γεγονός ότι οι ξένοι επισκέπτες με μοναδικό προορισμό την Αθήνα αυξήθηκαν κατά 29% κατά το α’ εξάμηνο 2014 αποδεικνύει τη δυναμική ανάκαμψη της πόλης μας ως τουριστικού προορισμού. Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά στις ενέργειες για την προβολή της Αθήνας και στη νέα καμπάνια ‘I’m an Aθenian too’, η οποία αποτελεί άλλον έναν σημαντικό ‘κρίκο στην αλυσίδα’ των δράσεων και των προσπαθειών εκ μέρους του ΔΑΑ, ο κ. Παράσχης τόνισε: “Ήδη από την έναρξη της κρίσης, θέσαμε ως μία από τις βασικές μας προτεραιότητες τη στήριξη του προορισμού ‘Αθήνα’ μέσω μίας σειράς πρωτοβουλιών.

“Η καμπάνια ‘Perhaψ you’re an AΘenian too!’ έτρεξε το 2014 με μεγάλη επιτυχία σε 18 αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο και πρόβαλε σε ένα επιβατικό κοινό άνω των 170 εκατομμυρίων, με έναν ιδιαίτερα πρωτότυπο τρόπο, τα διαφορετικά πρόσωπα της πόλης μας, αλλά και την οικουμενικότητα της αθηναϊκής ταυτότητας. Είναι, λοιπόν, ιδιαίτερη χαρά για εμάς το γεγονός ότι, τώρα που η Αθήνα έχει ήδη ανακάμψει δυναμικά, η ‘πρόσκληση’ του Perhaψ, μέσα από τη συνεργασία με τη MarketingGreece, γίνεται ‘βεβαιότητα’, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους να μοιραστούν την Αθηναϊκή τους εμπειρία και να ονομαστούν “Αθηναίοι'”.

Εν κατακλείδι, το συμπέρασμα αλλά και το μήνυμα ταυτόχρονα της ημέρας αφορά γενικότερα στην ανάγκη για άμεση κινητοποίηση, συνεργασία  και εμπλοκή όλων μας -είτε ως τουριστικά δραστηριοποιούμενων, είτε ως ΜΜΕ, είτε ως πολιτών της πρωτεύουσας- για την επανατοποθέτησή μας απέναντι στην Αθήνα, για την “ανακάλυψή” της εκ νέου, για την ανάδειξη της διαχρονικής και πολυθεματικής της ταυτότητας διεθνώς και φυσικά για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, για πολίτες και επισκέπτες.

Overall performance of the Attica Hotel Industry

“Overall performance of the Attica Hotel Industry”: Σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέγει και επεξεργάζεται κάθε μήνα η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού σε συνεργασία με την Gbr Consulting κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2014 στην Αθήνα αυξήθηκαν: η πληρότητα (Occupancy) των μονάδων κατά 22,3% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2013, η μέση τιμή δωματίου (ΑRR) κατά 4,9% και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) κατά 28,3%.  Η καλύτερη απόδοση στο 8μηνο παρατηρήθηκε από τον Φεβρουάριο έως και τον μήνα Μάιο (ο οποίος παρουσίασε αύξηση πληρότητας κατά 35,2% έναντι του Μαΐου 2013), ενώ οι μήνες Ιούνιος, Ιούλιος και Αύγουστος ήταν θετικοί, αλλά με ποσοστά αύξησης της πληρότητας που δεν ξεπέρασαν το +20%. Μοιραία, η Μέση Τιμή Δωματίου (ARR) δεν μπορούσε να ακολουθήσει εντυπωσιακά αυξητική πορεία, (ο νόμος προσφοράς και ζήτησης αποδεικνύει άλλη μια φορά πως απαιτείται χρόνος για να επανακάμψει και σταθεροποιηθεί η διαπραγματευτική δυνατότητα της Αθήνας).

Αττική – YTD Αύγουστος 2014


 “ΑΤΤΙΚΗ–YTD Αυγ. 2008-2014”: Γενικότερα λοιπόν, οι αυξήσεις που παρατηρούνται σε όλες τις κατηγορίες ξενοδοχείων σε σχέση με το 2013 σαφώς είναι ενθαρρυντικές και φανερώνουν τάσεις σταθεροποίησης της ζήτησης και προοπτικές ανόδου του προορισμού, ωστόσο, οι συγκρίσεις με την πλέον πρόσφατη καλή χρονιά για την Αθήνα προ κρίσης (2007/2008) αποδεικνύουν πως υπάρχει ακόμη μεγάλη απόσταση να διανυθεί, ιδιαίτερα σε ότι αφορά στις τιμές διαμονής και στα έσοδα από αυτές. Η αύξηση της ζήτησης και της πληρότητας φανερώνει τη δυναμική του προορισμού κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις έρευνες της ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting “Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών” (δείγμα άνω των 1.500 επισκεπτών – ενοίκων ξενοδοχείων κατ’ έτος), όπου σε ποσοστό 96% οι τουρίστες της πόλης μας θα σύστηναν την Αθήνα σε τρίτους αλλά και η συνολική αξιολόγηση του προορισμού, “μας… προάγει” με “βαθμολογία” 7,8/10. Τα ως άνω στοιχεία επιβεβαιώνονται και από την αύξηση των Τουριστικών Αφίξεων στο Αεροδρόμιο της Αθήνας την ίδια περίοδο κατά 528.000 (Πηγή ΣΕΤΕ). Όπως είπε ο πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ κ. Βασιλικός, οι αφίξεις αυτές “αντιστοιχούν σε περίπου 390.000 επιπλέον διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία και μεταφράζονται σε 142,8 εκατ. ευρώ για τη πραγματική οικονομία της Αθήνας -δηλ. ξενοδοχεία, εμπόριο, εστίαση, δημοτικά τέλη, φόροι, μεσάζοντες  κ.λπ.”.

Benchmarking Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής


“European Benchmark: Year to Date Augoust 2014”: Η μέση τιμή (ARR) των ξενοδοχείων της Αθήνας, αντικειμενικά είναι χαμηλή. Συγκεκριμένα η Αθήνα το 2014 πωλεί με 85,73 ευρώ, έναντι 81,75 ευρώ του 2013 (θετική αλλαγή της τάξης του +4.9%), ενώ οι ανταγωνίστριές της κατά κανόνα ξεπερνούν τα 100 ευρώ. (Βλέπε Παρίσι: 247,94 ευρώ, Λονδίνο: 169,77 ευρώ, Ρώμη: 143,16 ευρώ, Κωνσταντινούπολη: 135,34 ευρώ, Άμστερνταμ: 131,25 ευρώ, Βαρκελώνη: 121,03 ευρώ, Μόναχο: 116,4 ευρώ, Βιέννη 90,76 ευρώ).

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024