Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού

Απάντηση του ΕΟΤ σε δημοσιεύματα για το επετειακό video 'Gods, Myths, Heroes'

Τατιάνα Ρόκου - 12 Νοέμβριος 2014, 10:18

Απάντηση για κάθε μία ανακρίβεια ξεχωριστά, που αφορά στο επετειακό video 'Gods, Myths, Heroes' δίνει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και σημειώνει ότι όποια κριτική πρέπει να στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα και να τηρείται το μέτρο και κυρίως η δεοντολογία.


Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού παρακολουθεί με ιδιαίτερη έκπληξη τα δημοσιεύματα σε μερίδα μέσων μαζικής ενημέρωσης και στο διαδίκτυο, για το επετειακό video “Gods, Myths, Heroes”. Δυστυχώς, καταγράφονται ανάμεσα σε όσα δημοσιεύονται, σειρά ανακριβειών και “μύθων”, τα οποία παραθέτουμε παρακάτω μαζί με τα πραγματικά δεδομένα.

Μύθος πρώτος: “Ο ΕΟΤ χρησιμοποιεί φιλμ που εμφανίζεται ο Χίτλερ για να διαφημίσει τον ελληνικό τουρισμό”
Απαράδεκτο ψέμα. Στο επετειακό video για τα 100 χρόνια του Ελληνικού Τουρισμού, περιλήφθησαν πλάνα από πολλούς Ολυμπιακούς αγώνες αφού αυτοί αποτελούν σημαντικότατο συστατικό στοιχείο της ελληνικής ιστορίας. Σε ένα πλάνο, ελάχιστων δευτερολέπτων, εμφανίζεται η πλάτη αθλητή να ανάβει την Ολυμπιακή φλόγα. Δεν υπάρχουν σύμβολα ή πρόσωπα που να παραπέμπουν στους Ολυμπιακούς αγώνες του 1936. Το συγκεκριμένο πλάνο αποτελεί μέρος του υλικού του επίσημου video των τελευταίων Ολυμπιακών αγώνων του Λονδίνου του 2012. Πλάνα των Ολυμπιακών Αγώνων του 1936 βρίσκονται και στην επίσημη ιστοσελίδα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Μόλις εντοπίστηκε το ζήτημα, αφαιρέθηκε το πλάνο προκειμένου να αποκατασταθούν οι όποιες αρνητικές εντυπώσεις μπορούσαν να δημιουργηθούν. Θα πρέπει να διευκρινιστεί για μια ακόμα φορά ότι ο σκοπός του εν λόγω φιλμ είναι επετειακός, για τα 100 χρόνια ελληνικού τουρισμού, με έμφαση σε διαχρονικά χαρακτηριστικά που προσελκύουν τους επισκέπτες, όπως οι φυσικές ομορφιές, το ιδιαίτερο φως, η ιστορία, η μυθολογία και η οικουμενικότητα του πολιτισμού. Στοιχεία του φιλμ και των ειδικών εκδόσεων που παρήχθησαν για την επέτειο, θα χρησιμοποιηθούν ως υλικό βάσης για την επικοινωνιακή στρατηγική του ΕΟΤ, σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, Φεστιβάλ, και άλλες εκδηλώσεις δημοσιότητας στο εξωτερικό τα επόμενα έτη.

Μύθος δεύτερος: “Υπάρχουν στο φιλμ κλεμμένα πλάνα”
Ανακρίβεια. Ο ΕΟΤ κατά την πάγια πρακτική και εμπειρία ετών, έχει προμηθευτεί όλα τα πλάνα που βρίσκονται στη διάθεση του, επί της βάσεως συμβάσεων με τους προμηθευτές του, και με την ρητή προϋπόθεση ότι είναι ελεύθερα δικαιωμάτων για κάθε χρήση. Αυτό ισχύει και για τα συγκεκριμένα πλάνα από το επετειακό video, δημιουργίας του κ. Stian Redkal, όπου ο σκηνοθέτης του video κ. Αντώνης Κιούκας έχει  διαβεβαιώσει εγγράφως τον ΕΟΤ ότι τα πλάνα αυτά “είναι ελεύθερα δικαιωμάτων προβολής για τον ΕΟΤ”. Το ίδιο ισχύει και το πλάνο με το “Μεσαιωνικό Πατητήρι”. Η πηγή των πλάνων αυτών, αναφέρεται και στα credits του video στο κανάλι του ΕΟΤ στο YouTube. Σε κάθε περίπτωση, στον ΕΟΤ, βάσει συμβάσεως, παραχωρείται από κάθε εταιρεία παραγωγής το σύνολο των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων του υλικού  (οπτικού–εικαστικού μέρους του μοντάζ, πλάνα δηλαδή μαζί με τον φυσικό τους ήχο, τόσο μεμονωμένα όσο και σε μονταρισμένες ενότητες) για απεριόριστες χρήσεις, σε κάθε μέσο, και απεριόριστη χρονική διάρκεια, με την άδεια να τροποποιηθεί το μοντάζ στη συνέχεια από άλλον δημιουργό.

Μύθος τρίτος: “Εμφανίζεται παραλία της Αυστραλίας ως ελληνική”
Διαστρέβλωση. Όπως έχει ανακοινωθεί, το video είναι μια δραματοποιημένη διήγηση που αφορά στην παρουσίαση της Ελλάδας από μία οικεία οπτική γωνία σε όλη την ανθρωπότητα, τη μυθολογία, τους Θεούς, τους ήρωες και όλα τα στοιχεία εκείνα που “έδωσε” η Ελλάδα στην ανθρωπότητα. Ο καλλιτεχνικός δημιουργός και σκηνοθέτης της παραγωγής κ. Α. Κιούκας, εξηγεί ότι σύμφωνα και με την ηχητική διήγηση της συγκεκριμένης σκηνής, χρησιμοποιήθηκε συνειδητά ένα πλάνο από την Αυστραλία, το πλάνο του έναστρου ουρανού, για να υποστηρίξει καλλιτεχνικά, αυτό που περιγράφει ο αφηγητής. Ότι σχεδόν σε όλη την υφήλιο, όπου και να
γυρίσεις το βλέμμα σου, θα συναντήσεις μία ιδέα, ένα όνομα που έλκει την καταγωγή του από την Ελλάδα. Ακόμα και στον ουρανό της Αυστραλίας, στο νότιο ημισφαίριο, εξηγεί ο καλλιτεχνικός δημιουργός, όταν σηκώσεις τα μάτια σου ψηλά, θα δεις αστέρια και αστερισμούς που κουβαλούν ελληνικά ονόματα. Η μυθολογία του Ουρανού, σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της γης είναι ελληνική.

Μύθος τέταρτος: “Το φιλμ κόστισε 1,3 εκατ. ευρώ”
Ανυπόστατο. Για την επιλογή αναδόχου για την υλοποίηση της παραγωγής, διενεργήθηκε πρόχειρος διαγωνισμός με οικονομικό αντικείμενο το ποσό των 60.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Κάθε ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να αναζητήσει τις σχετικές εγκρίσεις στην “ΔΙΑΥΓΕΙΑ”.

Μύθος πέμπτος: “Στην έκθεση του Λονδίνου WTM, υπήρξαν αρνητικές αντιδράσεις για το επετειακό φιλμ”
Παραπληροφόρηση. Οι αντιδράσεις ήταν απόλυτα θετικές. Κορυφαίο παράδειγμα, ενδεικτικό των όσων λέγονταν στο Λονδίνο, ήταν οι δηλώσεις του διεθνούς κύρους δημοσιογράφου της “Independent”, κ. Simon Calder: “Κοιτώντας πίσω μέσα στα χρόνια, σε έναν αιώνα Ελληνικού Τουρισμού, αυτό που με εντυπωσίασε ήταν πόσο σταθερή είναι η ελκυστικότητα της χώρας. Από την ‘Thomas Cook Travel Gazette’ του 1914, μέσα από  δεκαετίες ταξιδιωτικών κειμένων, έως το “Lonely Planet Guide” του 2014, ο συνδυασμός της ιστορίας, της φυσικής ομορφιάς και της φιλικότητας, φαίνεται ότι είναι αιωνίως σαγηνευτικός”.

Καταληκτικά, ο ΕΟΤ σημειώνει ότι θεωρεί την όποια κριτική, ιδιαίτερα τη δημοσιογραφική, ευπρόσδεκτη και χρήσιμη. “Τη συνεκτιμούμε πάντα με τρόπο δημιουργικό. Συγχρόνως, όμως, πιστεύουμε ότι πρέπει να στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα και να τηρείται το μέτρο και κυρίως η δεοντολογία”, τονίζεται χαρακτηριστικά.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top