Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΠρόστιμο 500.000 ευρώ των ιταλικών Αρχών στην TripAdvisor για παραπλανητικά σχόλια
Online travel

Πρόστιμο 500.000 ευρώ των ιταλικών Αρχών στην TripAdvisor για παραπλανητικά σχόλια

Η TripAdvisor Ιταλίας έχει σχολιαστεί αρνητικά για την ευκολία που μπορεί κάποιος να εγγραφεί ως χρήστης και για το ότι επιτρέπει σε ανώνυμους χρήστες να κρύβονται πίσω από ψευδώνυμα. Η αξιοπιστία της υπηρεσίας υπονομεύθηκε περαιτέρω, όταν 'ανέβηκαν' σχόλια και κριτικές για ξενοδοχείο στη Σαρδηνία, το οποίο έχει κλείσει από πέρυσι.

Η Ιταλική Επιτροπή Ανταγωνισμού (AGCM) ανακοίνωσε ότι επέβαλε πρόστιμο ύψους 500.000 ευρώ στην TripAdvisor, επειδή άφηνε να εννοηθεί ότι τα σχόλια που φιλοξενούσε προέρχονταν όλα από τουρίστες, ενώ στην πραγματικότητα ορισμένα τα αναρτούσαν επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου.

Όπως αναμεταδίδει το ΑΠΕ/ΜΠΕ, μετά από πολλές καταγγελίες καταναλωτικών ενώσεων η Επιτροπή εξέτασε την υπόθεση και έκρινε ότι η αμερικανική TripAdvisor LCC και η ιταλική θυγατρική της δεν ήταν ειλικρινείς απέναντι στους χρήστες του διαδικτύου. Στις δύο εταιρείες δόθηκε περιθώριο 30 ημερών να πληρωσουν το πρόστιμο και 90 ημερών να ενημερώσουν τον ιταλικό φορέα ότι έχουν κάνει βήματα που διορθώνουν τις παράτυπες τακτικές.

Η AGCM απαγορεύει “τη διάδοση παραπλανητικών πληροφοριών για της πηγές των σχολίων”, ενώ η TripAdvisor “επιμένει ότι “τα σχόλια είναι αυθεντικά και ειλικρινή, ωθώντας τους καταναλωτές να πιστεύουν ότι οι πληροφορίες αυτές είναι αξιόπιστες, δεδομένου ότι εκφράζουν πραγματικές εμπειρίες τουριστών”, σημειώνει η AGCM.

Και συμπληρώνει: “Οι ανθρώπινοι πόροι ελέγχου των σχολίων είναι πολύ περιορισμένοι. Η ομάδα ελέγχου υπεύθυνη για την Ευρώπη αποτελεί μόνο από 5 εργαζομένους, από τους οποίους μόνο ο ένας καταλαβαίνει ιταλικά”.

Η ιστοσελίδα έχει σχολιαστεί αρνητικά για την ευκολία που μπορεί κάποιος να εγγραφεί ως χρήστης και για το ότι επιτρέπει σε ανώνυμους χρήστες να κρύβονται πίσω από ψευδώνυμα. Η αξιοπιστία της υπηρεσίας υπονομεύθηκε περαιτέρω, όταν ανέβηκαν σχόλια και κριτικές για ξενοδοχείο στη Σαρδηνία, το οποίο έχει κλεισει από πέρυσι.

Η TripAdvisor υποστηρίζει ότι τα συμπεράσματα της Επιτροπής δεν είναι λογικά και θα ασκήσει έφεση για την επιβολή του προστίμου.

“Η πολιτική μηδενικής ανοχής της Επιτροπής σημαίνει ότι θα μας βρει ένοχους ακόμη και αν υπάρχει μόνο ένα ανακριβές σχόλιο στο ένα εκατομμύριο. Τα στάνταρντ που έχουν υιοθετηθεί είναι μη ρεαλιστικά για οποιοδήποτε επιχειρηματικό μοντέλο”, δηλώνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Υποστήριξε ακόμη ότι χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένα συστήματα ελέγχου, παρόμοια με εκείνα των χρηματοοικονομικών επιχειρήσεων και απασχολεί ομάδα από 250 ελεγκτές περιεχομένου, 24 ώρες το 24ωρο, για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας των σχολίων.

Η Ένωση Ξενοδόχων Federalberghi, η οποία εξέφρασε τα παράπονα τής στην AGCM μαζί με την Ένωση Καταλωτών Ιταλίας, χαιρέτησε την απόφαση για το πρόστιμο, δηλώνοντας ότι οι χρήστες έπρεπε να έχουν το δικαίωμα να είναι σίγουροι ότι οι κριτικές που διάβαζαν online αντιστοιχούσαν σε κριτικές πραγματικών ανθρώπων.

“Δεν είναι η πρώτη φορά που η TripAdvisor έχει ανακληθεί στην τάξη από Αρχές υπεύθυνες για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς”, αναφέρει ο γενικός διευθυντης της Federalberghi, Alessandro Nucara. “Η Αρχή Διαφημιστικής Δεοντολογίας της Βρετανίας επέβαλε στην TripAdvisor να αποσυρει ισχυρισμό της ότι όλες τις οι κριτικές ήταν γνήσιες και αξιόπιστες το 2012, και το 2011 οι γαλλικές Αρχές επέβαλαν στην TripAdvisor πρόστιμο 430.000 ευρώ (όπως και στις Expedia και hotels.com) για παράτυπες πρακτικές”.

Σημειώνεται ότι οι Ιταλοί αποτελούν ενθουσιώδεις χρήστες της TripAdvisor, ποστάροντας τα περισσότερα σχόλια μετά τις ΗΠΑ και τη Βρετανία.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024