Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΤο online booking θα προσέλκυε 2,1 εκατ. επιπλέον τουρίστες και 1,8 δισ. ευρώ έσοδα ετησίως
Έρευνες

Το online booking θα προσέλκυε 2,1 εκατ. επιπλέον τουρίστες και 1,8 δισ. ευρώ έσοδα ετησίως

Βάσει των εκτιμήσεων της ΕΤΕ, ενδεχόμενη αύξηση της διείσδυσης του online booking στα ελληνικά ξενοδοχεία (από 11% σε 25%, προσεγγίζοντας το μέσο όρο των ευρωπαϊκών μεσογειακών χωρών) με παράλληλη μείωση της έντονης εξάρτησης από πρακτορεία, θα μπορούσε να αυξήσει τα τουριστικά έσοδα κατά 0,9 δισ. ευρώ ετησίως (15%) μέσω αύξησης τιμών και περιορισμού εποχικότητας.

Η πρόσφατη έρευνα συγκυρίας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος (ΕΤΕ), επισημαίνει ότι θα μπορούσε να ακολουθηθεί μια πιο επεκτατική στρατηγική (με αύξηση κλινών), όπου η Ελλάδα θα καταλάμβανε μερίδιο στη μεσογειακή online ξενοδοχειακή αγορά αντίστοιχο με αυτό που κατέχει στην παραδοσιακή, με συνέπεια την προσέλκυση 2,1 εκατ. επιπλέον τουριστών και 1,8 δισ. ευρώ εσόδων ετησίως (αύξηση κατά 30%).

O ελληνικός τουρισμός επέδειξε έντονο δυναμισμό κατά την τελευταία πενταετία, με εμφανή βελτίωση από την πλευρά της ποιότητας της προσφοράς (τα ξενοδοχεία 5 αστέρων καλύπτουν πλέον το 16% των κλινών από 5% το 1996) αλλά και σημαντική αύξηση αφίξεων (10% κ.μ.ο. ετησίως της τελευταία πενταετία).

Μέσω έρευνας της ΕΤΕ σε δείγμα 250 ξενοδοχείων, παρατηρείται βελτίωση της ζήτησης των ελληνικών μικρομεσαίων ξενοδοχείων δεν ήταν ομοιογενής – με μόνο το 1/2 του τομέα να σημειώνει αύξηση πωλήσεων κατά την περίοδο 2008-2014. Ως βασική κινητήριος δύναμη της ανόδου του τουρισμού εμφανίζεται ο μαζικός τουρισμός, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχείων που στηρίχθηκαν σε πρακτορεία εξωτερικού (79%) αύξησαν τις πωλήσεις τους έναντι περίπου 30% των υπολοίπων.

Καθώς τα πρακτορεία εξωτερικού έχουν ζητούμενο sea-and-sun από τον ελληνικό τουρισμό, η αύξηση των τουριστών κατευθύνθηκε κυρίως στα νησιά και σε πολυτελή ξενοδοχεία. Πέρα από την ανισομερή ανάπτυξη, η αυξημένη εξάρτηση από τα πρακτορεία εξωτερικού άσκησε καθοδική επίδραση στις τιμές και ενέτεινε το φαινόμενο της εποχικότητας.

Από την άλλη πλευρά, ξενοδοχεία που στηρίχθηκαν κυρίως σε προσέλκυση μεμονωμένων τουριστών (δηλαδή, ξενοδοχεία με υψηλό ποσοστό online booking) επιτυγχάνουν υψηλότερα έσοδα ανά κλίνη (συνδυάζοντας υψηλότερες τιμές και πληρότητα) και περιθώρια κέρδους, ενώ αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα καθυστέρησης πληρωμών και χαμηλότερη εποχικότητα. Σημειώνεται ότι αρκετοί μεμονωμένοι τουρίστες (π.χ city breaks, επαγγελματικά ταξίδια ή ειδικές μορφές τουρισμού) μένουν λιγότερες ημέρες σε σχέση με τους τουρίστες που έρχονται μέσω πρακτορείων αλλά δαπανούν περισσότερα ανά ημέρα.

Η προσέλκυση περισσότερων μεμονωμένων τουριστών (αξιοποιώντας περισσότερο τις δυνατότητες διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών ξενοδοχείων) θα μπορούσε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών των ελληνικών μικρομεσαίων ξενοδοχείων ακόμα και με σταθερό το τρέχον επίπεδο των διαθέσιμων κλινών. Συγκεκριμένα, βάσει των εκτιμήσεων της ΕΤΕ, ενδεχόμενη αύξηση της διείσδυσης του online booking στα ελληνικά ξενοδοχεία (από 11% σε 25%, προσεγγίζοντας το μέσο όρο των ευρωπαϊκών μεσογειακών χωρών) με παράλληλη μείωση της έντονης εξάρτησης από πρακτορεία, θα μπορούσε να αυξήσει τα τουριστικά έσοδα κατά 0,9 δισ. ευρώ ετησίως (15%) μέσω αύξησης τιμών και περιορισμού εποχικότητας.

Σε πιο μεσοπρόθεσμη προοπτική, θα μπορούσε να ακολουθηθεί μια πιο επεκτατική στρατηγική (με αύξηση κλινών), όπου η Ελλάδα θα καταλάμβανε μερίδιο στη μεσογειακή online ξενοδοχειακή αγορά αντίστοιχο με αυτό που κατέχει στην παραδοσιακή, με συνέπεια την προσέλκυση 2,1 εκατ. επιπλέον τουριστών και 1,8 δισ. ευρώ εσόδων ετησίως (αύξηση κατά 30%). Χρήσιμη προς αυτή την κατεύθυνση θα ήταν η καλύτερη αεροπορική διασύνδεση με χώρες προέλευσης, η συνολική προώθηση της Ελλάδας ως ιδιαίτερο τουριστικό προορισμό σε όρους αξιοθέατων, πολιτισμού, γαστρονομίας κ.λπ. (δηλαδή όχι μόνο ως sea-and-sun) καθώς και η έμφαση στην εξοικείωση των ξενοδοχείων με το διαδίκτυο.

Έρευνα Συγκυρίας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων 2015

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024