Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΣΑΑΕ: πάγωμα του σπατόσημου τουλάχιστον για τον χειμώνα

ΣΑΑΕ: πάγωμα του σπατόσημου τουλάχιστον για τον χειμώνα

Ο ΣΑΑΕ, Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιριών, σε ημερίδα που διοργάνωσε χθες ανακοίνωσε ότι η πρόταση του σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να λάβει η χώρα μας για την τόνωση […]

Ο ΣΑΑΕ<.>, Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιριών, σε ημερίδα που διοργάνωσε χθες ανακοίνωσε ότι η πρόταση του σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να λάβει η χώρα μας για την τόνωση του τουρισμού<...> αυτή την δύσκολη στιγμή είναι το πάγωμα του σπατόσημου τουλάχιστον για τον χειμώνα.

Αυτή η πρόταση βρήκε τελείως αντίθετο τον κ. Δημ. Γεωργαράκη γενικό γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης ο οποίος δήλωσε τα ακόλουθα.

‘Στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει μια αλληλογραφία μεταξύ Ενώσεων, φορέων, και κρατικών οργανισμών σχετικά με το σπατόσημο. Δεν μπορούμε όμως να βλέπουμε τα πράγματα αποκομμένα. Πρέπει όλα να μπουν κάτω από μια ομπρέλα. Οι αερομεταφορές αφορούν ένα τρίπτυχο πραγμάτων που συμπεριλαμβάνει και τα αεροδρόμια, αλλά και τις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας. Πρέπει λοιπόν να δούμε το σύνολο των φορέων και να προσέξουμε να υπάρξει βιωσιμότητα σε όλα τα σκέλη. Το Σπατόσημο, δεν είναι ένας απλό τέλος, είναι ένα λειτουργικό μέσο και ένα μέσο χρηματοδότησης, που θα βοηθήσει στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, πράγμα που αποτελεί και στόχο της τουριστικής πολιτικής’.

‘Η κυβέρνηση’, συνέχισε, ‘βλέπει το θέμα των τελών. Τα τέλη στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι πολύ χαμηλά, και κανένας δεν διαμαρτύρεται. Για την Αθήνα θα δεχθούμε κάποια διαμόρφωση, χωρίς όμως νομοθετικές ρυθμίσεις. Το σπατόσημο είναι οργανικός πόρος της λειτουργίας των αεροδρομίων.

Αξίζει να παρατηρήσουμε ότι μεταξύ του 2001 και του 2002 υπήρξε μια δραστική μείωση του σπατοσήμου που από 90 δισ. δρχ. έφθασε τα 58 δισ. δρχ. και όπως δήλωσε ο κ. Γεωργαράκης το αποτέλεσμα αυτό προήλθε από μειώσεις στο ύψος του σπατοσήμου και όχι από μείωση της κίνησης.

‘Η κυβέρνηση έχει ήδη παγώσει το τέλος προσέγγισης που θα ανερχόταν σε 8-10 δισ. δρχ. και στόχο είχε να αποπληρώσει τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του αεροδρομίου. Το κόστος αυτό τώρα θα πάει στο πρόγραμμα των επενδύσεων’, συνέχισε ο κ. Γεωργαράκης.

Προς το τέλος της ομιλία του, ανέφερε ότι επειδή το 75% του σπατοσήμου εισπράττεται από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από συμβατική υποχρέωση και μόνο το 25% από το κράτος, το μόνο μέτρο που ίσως δεχθεί είναι κάποια μείωση της τάξεως του 5-10% και μόνο για το μέρος του εισπράττει το κράτος. Και αυτό γιατί αλλαγή στην σύμβαση για το Αεροδρόμιο είναι αδύνατο να υπάρξει.

Τέλος, πρόσθεσε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να συνεννοηθεί με το αεροδρόμιο ώστε να γίνει μια συζήτηση από κοινού και να χαραχθεί μια πολιτική κινήτρων.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024